Sunday, July 26, 2009

aku nk bebel banyak ari ni

hallo hallo hallo ~~~~

kembali dr kemalasan berganda semalam. nak cite byk2 ari ni. tgk la byk mane. tp ase nye cam nk tepek gamba2 je kot.

semalam, rite after abih keje at 1pm, pas amik odah kat opis dia, terus p melaka mall sbb nk tgk pameran pengantin. wah! gilo! xde kaitan plak tetibe nk p kn. ala aku kan wedding planner x rasmi one of our bez frenz itu. so, adelah mengusha2 gitu la. aku target2 mesti la ade photographer gempak2 melaka cam sydeen , x pon creative perceptions . tp x dok! huhu. x po lah kan. yg ade kat situ pon ok jugak. bez jugak la cume yg x bez nye xde booth cakes & cupcakes. sbb main point kitorg p sane nk tgk tuh la! uwwaaaaaa xdok!

pameran die xde la besa2 cam kat kl kan, tp ok la. n ade 1 booth photographer ni yg ktrg p, sgt la bez dan sporting melayan kitorg yg membebel dan byk persoalan ni. tokmie dgn jamal


tp majority, rate photographer lebih kurang je. senang2, kalo nk kawen kan, sediakan 2k je utk photographer.

pastuh ade la sket mekap2. n ade 1 booth ni, mekap2 la kan, adah nyahs itu, wah comel gitu siap pakai baju pengantin ala2 jawa dok mekap kan ade sorg pengunjung tuh. cm nk join. kalo free x po la. kono bayar, xnk la. bek aku mekap sdri.wah smlm aku mekap ala gempak sket la kan. hahaha! bgn pg, pas mandi tuh, ade lah stgh jam lebih gak menepek. hikhik. tp x amik pic plak kan. xdo org nk layan amik gmbr aku pg2 tuh. ade kene silambam kang.

ok la. korg layan je la gambo2. nnt aku bebel sket2 kat gambo.



oh semalam mama masak laksam. sbb adik aku sorg tuh nk mkn laksam plak kan. tp sbb belacan tganu da abih, so guna belacan melaka la nk wat cili tuh. oh belacan melaka adelah a bit salty. so kene amik dlm portion yg sedikit. kalo x ko akan kene darah tggi la jawabnye. ni blom letak kuah. oh adelah sedap! nanges gitu



camno nk wat laksam? aku pon x tau. aku tukang tgk je. hikhik. yg aku tau pakai tepung beras. pastu bancuh dgn air dgn xtau la bahan2 lain kan. pastu kukus cmni la. dlm dulang. nnt da masak angkat dulang tuh, pastuh kene gulung benda tuh mase panas2



hah ini pas da kukus. kukus jap je la dlm 5 minit cmtuh lah. pastuh gulung cmni hah. ni bukan aku yerk. aku yg tgh amik gambo ini. hakhakhakhak




da siap gulung2 nnt camni, pastuh ptg la. kalo sape kedaghah sgt mkn je segulung tuh. hikhikhik





da potong2 camni nanti....




makan dgn ini2. ulam2 la. iaitu, kobis + daun kaduk, timun dan taugeh. kacang panjang xdok. so x bubuh. n mkn dgn sambal ituh dan kuah nye yg tiada dlm gambar. dan makan yok!!!





masa kat melaka mall, mkn kat food court. mmg xtau la nk mkn ape. at last mkn mee kari. haduh aksesori die yg byk adelah kentang. byk gile la kan. lebih buat karipap agaknye. kureng kureng kureng. so adelah x abis gitu. naseb bek rm3.50 je. so x abis pon x de la kerugian kan




pas mkn baru p kat ruang legar melaka mall for pameran. dr kat luar melaka mall lg da byk kete. biase nye melaka mall ni kurang sket org pegi. tp ramai pulak semalam kan. sbb ade org kawen dekat pameran tuh. siap ade khemah makan2 kat luar, pelamin atas stage lg. ktrg dtg pon da lmbt, so x tgk pon sapo pengantin nyo.



tgk siap ade pelamin la kan. cantik plak tuh. tp capture dr tepi je. malu la kan x kan tibe2 nk p tgh. hilang keayuan la. wakakakakaka! pastuh ade budak u mane ntah menari2 tradisional kat atas stage. wah dak2 laki sonok la tgk montot dak2 tuh terkedek2 menari kan. siap jerit2 bagai.

collection business card mase kat pameran tuh byk gak la. sbb aku asal pegi booth je, aku mintak business card dulu. x kesah la booth ape pon.

tarra!!! byk x? xde la byk sgt kan sbb ade booth yg ktg x pi pon. n ade la 1 booth photographer ni kitorg p, nk tgk album die, pastuh ade la makhluk customer kat booth tuh sound kitorg suoh diam. eh aku hangin je la kan. ni kan pameran. ade ke pameran org dtg senyap2 jerk. ko nk senyap2 ko blk umah tido la. ape ke bebal kan. ktrg teros blah je. tp sempat gak la tinggalkan secebis makian utk org tuh. bodoh! byk lagi makian nye tp x kn nk tulis kat sini plak kan.



dlm byk2 kad, yg ni paling aku suko. nnt harus bli album kecik utk letak business card sbb since da keje ni, berlambak dpt business card kan, so harus simpan la

ptg tuh pas blk dr melaka mall, singgah umah akak odah tgk baby kat air keroh heights. baby comel nama dia Hadiya Fatiha. name cam dlm novel Biarlah YM Berbicara kan. cume tukar Adiya kpd Hadiya sbb cari maksud Adiya tuh x jumpa.

so sampai umah dlm kol 5. sambong menelaah novel ANDAI ITU TAKIDRNYE.


baca dlm bilik sambil mkn biskut raya. hahaha. yg ni baba dpt sample. ade byk lg. tp teringin nk balun yg ni kan. sob sob ~~~ bila baca novel ni, asal part sedih je mmg meleleh la. x leh tahan beb! mmg sedih! tp mlm td tepat jam 12 aku berjaya menamatkan novel ni dgn jayanya dgn bekas2 ayoq mata masih di pipi. nnt aku wat entry pasal novel ni ok!

ok la. da nk kol 12.3o. sat g nk layan melodi!

AL-FATIHAH kepada keluarga Yasmin Ahmad. aku bgn tdo kol 10 td, mak lang ckp die da meninggal. innalillah....daripada DIA kita dtg, kepada DIA jua kite kembali. pd yg masih bernafas, terus2 kan beramal kepada-NYA. moga roh beliau tenang di sana. amin...

ok la. thanx sudi singgah dan membaca. adios !!!!!!!!!!!


3 comments:

Lya Colours said...

bleh komen yahuuuuuuuuuu

nasazfrog... said...

ha... sekali update tak terkira banyaknya entry,,, yang.. kalau boleh kasik la resepi lengkap untuk laksam tu,,, :)

Lya Colours said...

nasazfrog~
nnt i letak resepi ok tp kene tny mak dulu la. hehe. napo xleh bkk blog anda yerk