Friday, July 17, 2009

baba saya ke kelantan

ok selasa sampai la jumaat ari ni, baba dgn team2 ofis die p kelantan. aku x tau ape tujuan die. meeting ke ape ke kan, tp mama kate cm lawatan2 kat persatuan nelayan die la. kire team baba ni wakil2 dr melaka pny persatuan nelayan. so melawat sane pny branch la gitu. aku mmg la menanti2 kepulangan baba kan coz mmg la nk menggodek ape yg baba bwk blk. td after maghrib baba smpi umah. byk gak la brg2 tp lebih pade makanan la. kalo takat baju2 ke tudung ke, nnt blk tganu bleh bli. sbb kg mama kat ganu kite!! tp lame doh x balik. adelah sekat setahun lebih kot sbb susah la nk jln jauh2 skrg coz baba pon x sihat sgt..


mcm2 la kan yg baba bwk balik dan yg paling mahal!!!





mahal pada rasa, bukan harga ! oh adelah sgt sedap.. tp kecit je. mkn 3 bijik pon x puas. tp kene la igt org len kan. tibe2 teringat ade 1 gerai kat kuantan, yg ade kopok lekor, satar, otak2 yg amatttt lah sedap x terkata. lame gile x p kuantan seyh. sape sudi bwk aku?? sila angkat kaki anda ~~~






then, baba bwk blk buah ini... baba kate Buah Tampoi. cAm name tempat je kan. ntah la aku pon x penah mkn.






even x penah mkn dan agak2 takot nk rase (coz takot rase pelik je), still kene rase kan. wah!! mmg rase sekali pastuh x nk lg. wakakakkaa. den x suko la. aku tgk isi die cm ala2 buah sentul. tp die cm manis2 x sedap. reject2






adelah wajar dan wajib kalo p pantai timur x bli keropok keping kan. so bile la jugak even kat umah ade byk lg. hai baba kalo bab beli2 ni bg je kat die, no hal pny. tunjuk je, dpt la jap g. heheheehe.. kopok lekor pon ade tp mls nk amik pic sbb mama da simpan dlm peti ais. kuasa lak aku nk kuar kan.





ikan masin ke ikan kering?>> ntah aku pon x tau. masin kot. tp yg pasti, ini ialah ikan Kurau. baba kate la. baba tokey ikan msti la tau. anak die je x tau. hikhik. baba bli kat kuantan, ade 1 kedai cina jual hasil2 laut ni. mmg ktrg slalu singgah situ la. mahal gak la ikan ni kan. korg nmpk harga die? rm23. kalo aku, bek aku bli Big Apple donut yg aku dgn odah dah tangguh hampir sebulan nk makan tp x dpt2. uwaaaa~~~~~







ikan bilis pon wajar gak baba bli. byk lak tuh. ade la 2 kilo lebih kot. mmg byk la. tp ni fresh2 pny coz die baru je pas kering baba da bli. wat sambal sodap ni.wah! gilo la mkn bilis je la ari2. matik !! kari bilis.. bilis 3 rasa.. bilis lemon stim!! hahahaha







tibe2 ade plak kotak misteri ni kan. ape ntah ade ek.. puas la aku berusaha bukak sbb susah la die seal plak mcm nk bwk nek flight. jeng jeng jeng. debar plak. hahahahaha







SOTONG !!!






ni sotong TORAK namenye. org pantai timur tangkap guna kaedah candat. sape rajin tgk dokumentari mesti tau. baba bli kat ganu. pasar payang kot. murah2 je. sekilo 7-8 ringgit. baba bli ade lah 15 ekor kot. sekor tuh kire2 800gram. hah kire2 la sdri bpe harga nye. gila la baba aku kan. baba ni mmg obses dgn seafood. almaklum la tokey ikan. kalo kat pantai barat ni, sotong die beso2 mane je la kan. kitorg kalo blk ganu, sure la mkn sotong beso2 n panjang2 ni. dulu mase kecik2 igt lagi, mndi laut, pastuh jumpa sotong, ktrg tgkp la. blk msk kunyit kot. ntah la x igt. dulu2 pny hal...







matik la panjang sotong ni kan. adelah pnjg smpi siku aku gak. dlm 2 kaki kot. eh siku aku ade plak 2 kaki da cm tgn kongkang plak kang. hahhaa.. mmg penoh planning la sotong ni nk wt masak ape. yg pasti sambal sotong harus ade! sotong tepong, kari sotong. marve ~~~





itu aje lah nk bebel.mintak maap la byk plak gmbr encik sotong torak ni kan. nnt kalo da msk leh la aku post kasik korg tgk. tgk je. hikhikhik



oh ye !!!!!!!! sape da dgr lagu baru NUBHAN ????



tajuk die >>> SEADANYA AKU


sangat la sedap ~~~ kalo dgr pakai earphone, mmg menusuk dlm hati. oh suara kau sgt la sedapppppp... aku rase nk pinjam ko semalaman utk dendang aku tido dgn lagu2 yg enak....



ni aku da ulang dgr lagu ni ade la 10 kali kot. sebelom ade yg maki aku bek aku tutup. hehehehe



ok la. nk layan lagu nubhan dlm blk plak.. untung2 feeling romantic gitu. hahaha




ok babai frenz ~~~

No comments: