Monday, July 6, 2009

trip to teluk intan, perak

ok. last saturday n sunday 4-5 july, aku, mama, baba n adik pegi perak utk menghadiri majlis perkahwinan cousin aku, Fadzli dgn pasangannye, Fatimah di Teluk Intan, Perak... lokasi yg lebih tepat, Kg. Gloster, Changkat Jong...

trip 2 hari tuh menghasilkan banyaakkkk gambar yg aku snap. tp aku msk kan sket je kat blog ni. kang byk2 ade yg maki aku plak kang. hehehehe.. so korg layan je la k.. ~~

ktrg gerak dr melaka dlm kol 3, rite after baba abis dialisis. dan pemandu berhemah itu pastilah aku ! hehehe.. perjalanan kire2 4 jam lebih, kami sume tiba jam 7. 45 lebih kurang la. adik baba, cik ton n family dah sampai awal sket dr ktrg n mereka da tgu kitorg kat hotel yg di book oleh abg si pengantin itu.. ktrg x sempat pon tgk nikah, sbb nikah lepas asar..



kami dok kat hotel ni. HOTEL ANGSOKA. hehehe cam lawak pon ade name die. cam nama angsa pon ye. asoka, cite hindustan pon ye gak. 1 mlm~rm 114. n the room was ok. ade 3 katil. 2 katil besar, 1 katil single.



dan aku yg memandu dr melaka sampai perak ni, mestilah memerlukan keselesaan berganda kan. ngeh2~~ so aku dok katil beso, mama n baba katil beso, adik katil single. oohhh sungguh sedap landing..


~~ after, rehat2 n solat, lebih kurang kol9, family aku n cik ton kuar nk cari dinner. x tau nk mkn ape kan. tempat x biase. tny kwn aku yg dok sini, mane mkn bez, die pon xtau. die kate xde yg spesel pon. huhuhuu

~~then ktrg drop kat area menara condong.. ade medan selera. but, x ok la. sbb bsg n ramai2 sgt org..kitorg juz jln2 n bli2 buah je sbb ade bazar kat situ..



oh aku ade lah sgt 'ayu' sbb mlm2 pon pakai baju kurung kan. hahaha mls nk tuka baju pny pasal. haruslah kite snap2 depan menara condong ni, sbb first time smpi teluk intan ni.


~~then, finally ktrg makan kat mamak je.tp kwn aku kate ni mamak paling pemes la kat sini. ~ M.GULAM RASUL.. air pon die serve dlm cawan besi. mak x penah minom dlm tuh nok. tibe2 rase jd cam kajol plak! wakakakakakaka

~~ so, esoknye, bgn kol 9, cari port breakfast, n baba berjaya cari 1 port yg bez ini..dekat padang, dekat dgn buddhist pny tmpt ape ntah. n ktrg minum kat.. HA ROTI CANAI DOT MY



baba adalah sgt excited bile jumpa nasi lemak yg cinonet2 nih.. sbb kat melaka xde pon! mcm2 ktrg order, tp yg paling bez~ roti arab. marve!


~~after breakfast, kami gerak ke homestay tempat family pengantin laki a.k.a cousin aku tuh tinggal. bincang2 nk gerak kol bape bagai. then odw blk, byk gerai jual buah2. so yg wajib bg baba ade lah...


nenas! baba adelah penggemar nenas no. 1. tp kitorg x bli pon kat sini sbb melayu yg jualnye adelah sombong cam haram. mmg la ko rugi besa menyombong sbb bile ayah aku bli, kurang2 pon mau 4-5 bijik. sombong la kau! berulat je nenas ko tuh, bg monyet mkn.



aku adelah sgt gembira sbb jumpa susu segar ni! da lameee x minom, mase kecik2 dulu slalu bli. ohh strawberry ade lah sgt sedap


~ lebih kurang kol 12.30, kami pon kuar nk p umah pengantin pmpn yg terletak lebih kurg stgh jam dr hotel. kitorg da siap check out mase tuh



aku sgt lah excited sbb lame jgk la x ikot rombongan kawen2 ni. so haruslah "jangok" lebih sket kan


~ jalan nk p umah pengantin pmpn adelah sgt thrill..sebab...



laluannye ade lah batu kerikil dan jalan agak 'haru'



kene menyeberangi sungai yg sempit jambatannye.. umah pengantin btol2 tepi sg ni



selamat pengantin baru




kompang di palu... pengantin baru lalalalalala~~~




moga bahagia ke anak cucu..lalalalalala~~~




mama menepung tawar



singgahsana ringkas dan menarik



mama n baba wif newly wed. mase ni baru pas makan beradap. n kami pon da nak blk..



~~mase makan beradap, adalah sgt lawak k. ktrg mmg lapar la kan sbb da tghari n panas lak tuh. ape lagi, ktrg mmg btol2 makan 'biadap' la. wakakakaka.. nak2 makan2 pengantin tuh mmg dekat dgn kitorg. yg lelaki2 ni da ala2 kebulur la gak kan. udang panjat2 kat nenas tuh mmg abis la...tp yg paling bez..ayam golek di kokak!! hahaha..ni kire elok la sket kan. bile da abis sesi mkn beradap tuh, mmg kokak la ayam tuh ktrg keje kan. xde makne nye org2 yg keje tuh nk tlg kokak kan. hahahhaa..yg tukang kokak n bg2 kat pinggan2 ni adelah aku la. hahahaha. aku mmg da xtau malu la lately. hehehehee


~~ so overall, majlis kahwin yg sederhana, meriah dan bez. ktrg enjoy dan happy dgn layanan yg kuarga belah pmpn berikan. mak pengantin pmpn asik tny, 'cukup x air', 'cukup x lauk' bla2... terharu btol. mekasih la makcik.nnt ktrg dtg kokak kan lembu plak. wakakakaka

ok la, itu je yg aku nk share dgn korg. sebarang komen di shout box ok. mak da ngantokkk ni. sok keje lg. huhu

gud nite folks!!!

No comments: