Friday, August 7, 2009

jerebu dan H1N1 di Melaka. ape kes?????

tiba2 aku nk post skrg.
episod terakhir , iaitu kenduri, aku kene postponed esok.
sbb mlm ni, kol 9 nk tgk Nur Kasih
kol 10 ade date on the phone (hehehehe)
oh ya! kalo korg mengikuti kes H1N1, korg mesti tau, Melaka agak hebat la gak kes nya kan
aku pon takot weyhhhhhhhhhhhhhhh
aktiviti2 mengular terpaksa di batalkan
adik aku bengkek je. haha
" eh hello, nk p boleh tp pakai topeng ok"
nk bgs, x pyh p lgsg
bukan setakat H1N1 je, pade sape2 yg dok area bandar2 melaka, mesti tau kes jerebu
even bukan hyper jerebu, tp agak2 50% horror jugak la
kalo tghari, mase nk kuar lunch hour tuh, ase cam berat ati je nk kuar sbb tgk cuaca jerebu
sekarang ni, ade alasan yg kukuh la kene pakai topeng
first H1N1
second JEREBU
tp aku heran gak la, sbb kes ni mcm x de sape yg revealed pon
dlm berita ke ape xde ckp pon pasal jerebu
geram beb!
mcm xde ape tindakan pon yg gomen wat ( matik la pertikai gomen kan)
bukan ape, kite rakyat malaysia ade hak utk bersuara kan
x kan tibe2 nk p seri negeri boikot2 lak
matik la xde sape layan
kate rakyat di dahulukan
so, dahulukan la kesihatan rakyat2 mu ini
tp siyes la, kes H1N1 melaka ni tkt gak.
4 org dah meninggal
takottttttttttttttttttt
oh en. pig, nape la dgn engko tetibe bleh flluuuuuuuuuu
dan skrg ade plak pasal hanjing pny
ape ntah
pneumonia ker?
aku pon x pasti
oh dgr2 cite Tesco Melaka dgn JJ nk tutup sementara
tp xtau la
aku sekarang mmg sentiasa pakai hand sanitizer yg x pyh basoh tuh
setiap org dlm family aku ade bnde tuh.
wajib!
sbb kite tanpa sedar kan pegang2 byk bende yg byk bakteria
then, kite pegang hidung ke, mulot ke, mate kan
so pakai hand sanitizer bgs la
ktrg dlm family pakai protex pny
baba sorg special, pakai dettol
at least, jaga kebersihan sket
mama pon bli 1 kotak mask
so, dlm handbag aku ade la 1
so itu aje la
kebimbangan pelbagai penyakit skrg
sume org., sila jaga kebersihan dan kesihatan anda
msg ini di sampaikan oleh : Lya Colours
(wah! cam eklan plak yo)
makcik pegi dulu
nk blk umah, keje abis dah
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

4 comments:

HanaKimi said...

haha(^^)
Ala2 iklan kementerian kesihatan malaysia lak!!kui2

din3187 said...

hehe...betul2... :D hati2 yer orang2 melaka...

kakyang .. said...

maknanyer ..

Melaka harus dikuarantinkan dari bergaul dengan negeri2 lain dalam malaysia nih ..

hahahha ..
buleh gitu?

tapikan, mane2 tempat pun risiko mendapat swine flu tu sgt tinggi .. pandai2 laa jaga diri sndiri dan 'alert' dgn perubahan kesihatan diri sndiri ..

kannn lya kannn ..

Lya Colours said...

~~hana kimi
aku dulu kepingin nk jadi doktot. so buat iklan kesihatan x rasmi je la. hahaha

~~ din3187
hati2 jugak kamu even di mane2

~~ kakyang
uwaaaa smpi ati kakyang nk kuarantin ktrg
sob sob sobb ~~