Wednesday, August 5, 2009

saya telah di taG !

kembali lagi ini hari. keje adelah x byk. so happy landing di ofis.
melaka 1 ari ujan, dr pg smpi skrg still hujan cuma x selebat td


oh yeah hamba telah di tag oleh sorg kawan baru hamba iaitu reen
ha dia ni pon pembaca novel jugak. kami adelah seangkatan la gitu. kehkehkehkeh.

tag kali ni pasal henpon. gamba2 henpon adelah search dr google, sebab ni kan pc opis. mano lak tibo2 ade gambar2 den punyo kan. ade bos kokak palo kang sbb wat pc opis sbgi harta peribadi. ngeh2 ~~~




1-Sudah berapa lama anda menggunakan handphone tersebut?



skrg aku guna ini. sony K770i. baba beli tahun lepas dlm bulan 8 kot dgn harga rm700++. so adelah hampir setahun gak gune. aku bukan suka nau kaler ni. tp mase usha2 tuh tgk cam menarik je, so rembat je la kan. da baba nk belanja tuh jgn la byk songeh, ado yg dpt beli public fon je kang. hikhikhik. aku ska nset ni especially camera die, cantik. mp3 player pon sounds good. pastuh sume basic2 things ade la. aku xde la ska sgt nset yg byk2 function ni sbb ends up wif, X RETI GUNO! kihkihkih





2-Apakah wallpaper yang terpampang di skrin handphone anda.Dan terangkan mengapa anda memilih wallpaper tersebut?


ha ado pon gmbr nset tp x nmpk kaler la kan sbb da edit. skrg aku guna wallpaper gmbr ni. naseb bek jmp pic ni kat friendster. aku baru gune wallpaper ni mlm td. tibe2 set yg ni plak kan. before ni letak pic red roses. pic ni~ saje je amik gaya gitu utk mengelakkan ketembaman pipi yg berleluasa kelihatan.





3-Berapa jumlah "contacts" yang terdapat di dalam handphone anda?

contacts dlm fon ada 126 org. tuh sume da delete mane2 no menyemak. aku mmg ska delete no. agak2 mane yg da lame diammmm je kan x contact aku, aku delete je. pastuh tibe2 die kol. aku tny "sape nih? no. x naik pon?". dia : " wei aku la !^%%$$#"... dan jawapan aku adelah "ooo ko ke? sori la ari tuh nset format so no. da byk hilang". hahahahhaha naseb la ye!


4-Sila masuk ke 'contacts' dan pergi pada huruf 'M'.Berapa kenalan yang namanya bermula dengan huruf M?

9 org je name huruf M. Mummy, my dates(zai), my wheat(bell), man ISB, mantoi(budak chat), mohd faisal(ex), min2(romate kat metrik), mat weng(kwn) dgn Man pomen (pomen kenal kat chat). mostly kwn2 aku agak ramai yg chatters la


5-Berapa jenis handphone yang anda telah guna selain handphone yang terkini?



pertama ~ nokia 3100


nset ni pakai mase form 4 sampai la skrg.mula2 baba bli bg mama tp aku yg rembat. kihkihkih. nset first dlm hidop. mase tuh kire ni adelah nset yg agak awal berskrin grafik la dan berpolifonik. so mase tuh kembang sket la idong. kihkihkih. tp skrg, nset ni bg adik.



kedua ~ nokia 5200

nset ni bli mase part bape ntah mase study kat uitm. bli rm 400 lebih kot. tp pakai x lame la sbb x ska la (tibe2 x ska kan). sbb die cm ala2 longgar gitu. die kan jenis slide2 ni. so mcm cepat longgar je. aku da la ganas. ade terbelah 8 plak nnt kan.

ketiga (skrg) ~ sony purple k770i

skrg dan skrg pakai ini. gmbr di atas. mls nk tepek 2 kali. aku ska nset ni sbb suka. sbb dpt free, baba bli. hehehehhe. xtau pakai smpi bile. dan xtau nk tuka lain ke ape kan. sbb aku bukan sorg yg penggila gadget ni. asal ade, boleh msg kol org kire ok la. name nk pakai lebih2, xde makne nye. syukur ape yg ade(cewah! baik plek)

6-Rangkaian telekomunikasi yang anda gunakan?Nyatakan mengapa?

skrg dan selamanya aku guna talian panas, HOTLINK! aktfikan dirimu! lalalalalalalala~ sebab aku ska pakai hotlink, sbb aku pny ska la! hahahaha. sbb baba yg bli no ni. no yg skrg aku pakai ni, aku pakai since mula2 bli nset mase form 4 tuh. kira2 da 7 thn no ni berkhidmat dgn aku. x kan sekali2 aku tukar sbb no aku 017-683****, yg 683 tuh same pangkalnye dgn mama, baba, aku dgn adik aku yg mesir tuh(tp no die da hlg sbb nset die dulu kene curi dgn sang lahanat!).

penah gak guna celcom. aku ase ade la 3-4 gak no celcom, tp ends up wif aku patah2 kan je simkad tuh. hahahhaha!!! no digi pon penah skali dulu, tp sbb bengang dgn mamat sekor ni( kes hitam!), aku buang je sim tuh. n aku ade 1 u-mobile pny no. jarangggggg guna.

7-Nada dering yang anda gunakan?

skrg ringing tone aku lagu cite korea, FIRST LOVE -" u will always gonna be my love lalalalalala~~

message tone adelah JAI HO !!!!

8-Senarai top 5 yang anda selalu msg?

1) siti odah sengal tutututuutut!! mcm kapel da ktrg ni. mmg ari2 msg. kalo kat opis, men ym plak kan.

2) abe azhar. tp mamat ni lately nyombong plak. lempang kang!!

xde dah. tuh je. sbb aku agak mls la nk msg2 org ni.

9-Soalan terakhir.Nama orang yang tersayang (bf/gf) yang anda set dalam handphone?

x do! yg ado adelah MUMMY & DADDY (sprti yg di set dlm fon). xde bf ok. tlg carikan! (lg berumur lg i loike! auuwwwwww)

10-Orang yang nak di tag?

odah! semestinya aku tag ko!!

cik idah ~ my new blogger frenz

leesa

hah tuh je kot. dan lain2. sapo nk jwb, jwb je. aku x kenekan sebarang bayaran

6 comments:

reen said...

waaa..dh wt dh...bagus2..cmni lah adik akak..he...
anwy thanks sudi wat ye...len kali leh bg lg....hik3

Lya Colours said...

bleh bagi. mmg suko tag2 ni. ngehehehehe

mari bertag lalalalalala~~~

c-idah said...

hampeh hampeh....:(

nakal eh..ngetag owang...
ooooo...
nk kena ketel eh..

Lya Colours said...

haha larikkkkkk nnt kene ketel

Cik Mawar said...

den jawab ja Lya.. terasa nak meg tag kan diri lak.. kekekeke

Lya Colours said...

sila2 cik mawar