Tuesday, November 3, 2009

cerita new opis mate




hye alls

lame x menyentap di dinding belog tersayang
so mak kembali la dgn cerita opis
oh we all dpt opis mate baru
3 org ekceli
2 malay dgn 1 chinese. tp yg chinese tuh da cabot ari ni x dtg keje. tau2 je die call ckp nk quit
wah gila hebat kau. apehal ek. aku xde la wat party buih haram pon kat opis tuh =P

yg 2 malay tuh, 1 pmpn n 1 laki
yg laki ni aku da jumpa last week lagi. ok let called him 'bos kecik' la. sbb die ni mcm cari2 projek utk company yg link dgn gomen. die ni anak org berkuasa gak la kan.ekceli kat opis sume panggil die Philip. x tau la apsal name die switch to mat saleh. ok sebab die first2 jumpa aku, so die ape2 hal panggil aku je la kan.

asal masok opis je call "aini how bla2"
wak lu
ok naseb bek ko nsem so aku ade lah x kesah di ganggu hatta pukol 2 pagi pon
*byk la*

ok then lagi 1 minah melayu ni, die umor 20, but sangat2 la ramah gile n becok ade je topik nak bual2 kan
mmg happening la ktrg bertiga kat front desk tuh
asal bos besa kuar je, mmpos la bergelak ketawa kan
yg x tahan tuh td..

budak baru : akak tau buah nona ( tny aku)

aku : tau la tp x suka makan

amoi : eh ape nona??

aku : u search google type "buah nona". carik kat image k

~ so si amoi tuh nk menaip la kat google~~~~

baru taip "buah...."

budak baru : hah tuh ade buah. eh buah dada la!! bukan2 nona tuh

hahhahahahahahhahahhaaha
mampos la gelak cam setan kat front desk tuh kan
sampai berair mata noks
naseb bek lom "enter"
kalo dah "enter" and kuar la "buah dada".. how come??

ok budak baru ni name aisyah
aku da ckp la dgn die, kite ade Philip tuh kat opis tp die akan jarang2 je ade kat opis
so pg td Philip a.k.a bos kecik tuh masok lambat sbb smlm die da bgtau aku die nk jmp ketua menteri ade ape ntah kan

so td dlm kol 10 lebih2 camtuh, bos kecik tuh pon muncul depan pintu


budak baru : kak! sape tuh nsem nye..

aku: itu lah Philip.

budak baru : wah nsem gila kan.

aku : eh igt sket kau tuh da ade pakwe. nk kawen dah. ini aku pny



~ hahahahaha lantak berangan ~

so bos kecik a.k.a Philip tuh pon masok n say hai to all sebelom masok bilik die
n mase tuh aku tgh draft surat. tgh tulis2 la kat kertas n suddenly he came out and dudok depan aku


bos kecik a.k.a Philip : aini, can u search for me, alamat pejabat tanah galian kat melaka

aku : kejap i google

boss kecik a.k.a Philip: x susah kan ke

aku : no lah, small matter je. tgu ek


aku pon google..... n da dpt alamat aku tulis kat ketas nak bg kat die
n die da dpt alamat, teros masok bilik die
bilik die dekat je dgn front desk, so if kitorg ngumpat ape2 die mst leh dgr pny. dr bilik die pon leh nmpk dgn terang dan jelas ktrg kat depan ni

n suddenly si aishah a.k.a budak baru ni kepoh kat aku


budak baru : kak, suara Philip tuh sedap nye... romantik

aku : eh ko ni ade je kan. motif die romantik kat kite?

budak baru : akak tgk x bibir die, sexy

aku : wah2 over okey sampai bibir pon tgk. kang ade stim kat opis kang

budak baru : hehe td mase die kat depan ni org tgk je dia

aku : ko tgk ape cah

budak baru : td mase akak tulis2 tuh, die tgk je akak. org plak tgk je die pandang akak tuh. bila die pasan org pandang die, teros pandang tmpt lain

aku : eh ckp la slow sket. kang die dgr malu la ( die ckp kuat okey, even xde la kuat sgt tp si bos kecik tuh leh je dgr)

budak baru : ala okey ape. hah akak tgk, baju da same biru. ni da plan awal2 ke dr malam td

aku : wak lu !




eh tlg la jgn buat mak perasan noks
mak da la ari2 ber hubung dgn die
jgn sampai mak tangkap cintan plak kan mcm dlm novel2 tuh
~hoh~


kat opis tuh sume panggil aku aini termasok la si bos kecik tuh
n die slalu la panggil2 aku tuk tny ni la ape la mcm2 kan
maybe sbb die jumpa aku dulu dr yg lain, so die lebih senang ckp dgn aku jerk kan
kadang2 follow die p mane2 kan. da mcm PA ok
PA pe brg. dpt jd wife sonok gak! muahahahhaha

and Aisyah dah start plak nk sakat2 aku dgn si bos kecik tuh
sbb tadik bos kecik tuh nk blk, die salam aku dgn amoi sebelah aku.
lagi la sonok die sakat kan
siap tny "kuch kuch hota hai?"
eh palotak kau hota hai

* eh tapi mase fes time jumpa die, mak berderauuu noks. nsem!!!*



~ credit & thanx to cekelat for this pic. i just loved it. n dont worry i am okey n okey forever babes~

__________________________________________________
sila tinggalkan komen2 anda. komen yg baik2 ye.yg mencaruts adelah di larang. =)
__________________________________________________

18 comments:

maiyah said...

budak baru byk mende nak tahu :D

butterfly said...

banyak mulut woo itu bdk baru...
kasi gam sikit mulut die..
eh, x! staple jerw..

alvin takda rumah harga 8juta story.... said...

aku segan nak baca entri ni sbb aku baru berusia 12tahun...hahahahaahahahahaha...entri yang buat aku gelak kul 12.44malam...

ct odah said...

aku plak sedih sbb along da mule lupa kan aku...ko mmg lupe daratan si penyu!!huh!!!!

Cik Mawar said...

huhuhu.. patut lah skrg. lya bezy ja.. nak gelak ngan den pon tak da masa.. upanya dok skodeng jo ha..
ODah meh lah sini.. kita gelak dua.. :(

Lya Colours said...

~~maiyah
haah la kak sume bende nk tau kan
over okay

Lya Colours said...

~~butterfly
byk mulut tp x jahat mulot xpe
yg jahat mulot nye si manager

Lya Colours said...

~~ alvin
ko baru tau mak lawak ke noks
muahahaha

Lya Colours said...

~~ ct odah
jgn la kau merajuk sayangggg
nnt mlm abg belanja sate 60
engaku sentiasa di hatiku odah !!!

Lya Colours said...

~~cik mawar
oh tidak2 hamba tidak lupa diri
uuwwaaaaaa

suraya said...

lor... i igtkn u nk ltk pic bis kecik... i bru nk tgk...

Lya Colours said...

~~ suraya
pics bos kecik xde la
malu la x kn nk snap pic die tibe2 plak
huhu

c-idah said...

lya oooo lya...
opppssss...salah..

salam....cik aini ada..
wahhahahaha..
ayu beb nama tu..i like!!!

wah lya susahnye nk borak sekarang ek....
dh jd PA la katakan.....

ape2 halkan lya...kirim salam eh kat bos kecik tu...
hahahahaha...

ada org boring lya oiiiiiii....

Afzainizam said...

salam buat anda lya
http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

sorry lama tak ziarah kamu.... aku baca entry kamu banyak pening wooo

panjang nya tak pernah plak kamu buat entry 1500 patah perkataan ni...

ko skodeng dia orang ye... alah tak pelah budak baru belajar... mmg cam tu....

reen said...

cik aini cayang..cuteny nama dia...

alahai..klu ad skandal cm dlm novel tu ap slhny kn..
almk..tlebih sudah..hik3..

one day,tepek ar pic ur bos kecik tu ye..
rmi yg request ni..jngn hampakn..
kim slm eh..hahaha..

Lya Colours said...

~~ c-idah

hahaha cik aini ek
malu i
teros kene feeling sopan
x seswai
hahaha

Lya Colours said...

~~ afzainizam

sekali sekala kene buat randow jugak
bebel panjan2
asah bakat menulis
hehe

Lya Colours said...

~~ reen

once again
cik aini, n me feeling ayu teros
hahahaha
pic xde la
x kan nk letak kat blog
kantoi la nnt ade org yg kenal die kang