Friday, December 18, 2009

tak jadi operate hari ini. operate hari ahad pagi..



as i mentioned to u at last entry, baba akan operate ari nih

skali x jadi. sbb doktor pakar xde plak. ape2 ntah kan
so td webcam dgn baba. and call skali pakai smartvoip. mase baba cakap2 dgn adik, aku nmpk baba dah sebak2. hoh aku x tahan tgk. rasa nk nangis jugak. mata dah bergenang2. nasib baik masa turn aku ckp dgn baba aku x tumpah. lepas ckp dgn baba, adik aku yg laki tuh plak nk ckp, aku pass dulu kat mama. aku masok bilik dan nangis. takot. baba akan operate ahad. esok pagi masuk wad. aku berserah pada ALLAH. semoga DIA selamatkan urusan itu. semoga baba sihat.selamat semuanya dan pulang ke tanah air dgn selamat.

kalau ikot prosedur biasa, operate dlm 2-3 jam. sebelom operate, doc akan tembak air dlm salur najis utk cuci semua. baba kene byk minom air putih. and lepas operate, kene duduk kat icu dulu maybe 2 hari. pastuh baru pindah wad biasa. adik aku x bleh la dtg tgk hari2 sbb ia rakan menimbulkan syak wasangka plak nnt. so agen tuh akan bawak ayah aku pada waktu malam sahaja. and if everything ok, baba akan pulang weekend next week.

hopefully, korang sume sudi mendoakan yg terbaik untuk ayah aku.

memandangkan hari ini x jadi operate, agen cina tuh bawak baba dgn lain2 sume jalan2 kat kawasan pergunungan.

so here are some pics


yg pakai spek itu adalah agent tuh. nama dia Phua.. baba ckp, dia layan bagus.










anak cina agent tuh. cute









baba, i love u
hope everything will be fine..
hope baba sihat seperti dulu..

__________________________________________________
sila tinggalkan komen2 anda. komen yg baik2 ye.yg mencaruts adelah di larang. =)
__________________________________________________

10 comments:

sabariah said...

moge baba ko operate esok tanpa sebarang masalah.. n moge cepat2 sembuh.. amiin..

liya, gambar itu sgt lawa! keputihan salji buatkan aku rase nk mkn ABC.. huhu..

:) rindu mesia.. *tibe2..

Fahim 'n Alin said...

pasti berjaye..dun weri

BuLaN iTu aKu said...

yunk... im sory.. sebab bulan tak tahu cite ni dari awal.. ayah kamo sakit ape??? macm mana keadaannya??
saya doakan dia cepat semboh dan sihat sejahtera

maiyah said...

insyaAllah dik segalanya akan lncar, jgn takut yakin bahawa Allah sntiasa bersama kita ;)

ct odah said...

peh rse cam sedih lak bce kan...pk cik...hope everythng will be fine...wish u all the best n may ALLAH bless u...amin...

Lya Colours said...

thanx allsss
pray for good
hope he will be fine
amin

alvin takda rumah harga 8juta story.... said...

best nyer...ada salji...jeles...jeles...
nak g sana esok..

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

Moga Allah selamatkan ayah kamu

Lya Colours said...

~ alvin

ko g bukit cerakah je la
x pon minew wonderland
huhu

Lya Colours said...

~ xtion kamen

thanx kamen