Sunday, December 13, 2009

update news : baba at Nanchang day 1

tadi on9 dgn baba dgn adik aku tuh. ok adik aku tuh aku panggil Tam je
mula2 td call pakai SmartVoip sekali x dapat2. baba da beli nombor cina. ade cousin2 aku call no cina baba tuh dpt, tp bila ktrg nak call yg x dpt. ampes je

baba dok kat hotel ape ntah. oh hotel die mcm five star je. tapi kos hidup sana murah la. so hotel die pon agak cheap la. baba kata cheap hotel. tapi aku rasa kalo kat sini da mcm 4 star jugak. hotel dia siap LCD tv. ok la. nice la to stay

baba cakap maybe esok p hospital tuh utk dialisis. and paling awal transplan, maybe rabu. hope everything will be fine.

baba kata siang tadi, cina agent tuh bawak dorang round Nanchang. tuh yg pegi some place jugak la. makan kat restoran muslim. x susah la nk cari halal food kat sane. alhamdulillah

so here are some pic.


baba depan bilik hotel


uikk tedap nye baba makan tuh. huhuhuuhu



macam sedap je. huhuu


dia buat mee yg baba makan tuh kot



uik baba borong ape hah?? mesti makanan la tuh


2 handsome man from malaysia. ngeee ~~~


ok ni la org yg jaga ayah aku kat sane. dia yg da translan dulu kat Nanchang ni jugak. abg Helmi and his wife.


preettssss


hotel : inside


oh ini makan mase dlm flight. baba naik MAS. open ticket pny. so kalo naik MAS mmg makan sedap la kan. KLIA - Guangzhou RM1990. quit cheap la. dulu aku naik ade 1 airline ni la pegi sarawak, mane ada makan2 ni. kalo nk kene beli. dia pny stewardess lalu bwk troli then beli la. megi cup sampai 6++ kan. x kuasa la. aku rela berlapar je

ok itu saje update news yg diperolehi ari ni
sekian laporan. tido dulu. zzzZZZzzzZZZZ

oh waktu kat Nanchang pon same dgn Msia jugak

__________________________________________________
sila tinggalkan komen2 anda. komen yg baik2 ye.yg mencaruts adelah di larang. =)
__________________________________________________

17 comments:

Afzainizam said...

http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

Salam to lya aku mintak maaf pasal lama tak daatang lah blog ko ni aku bussy sangat lah...

ni ade peluang dah lepas entry ko banyak dah... nak older post dulu ni....

Baba kamu gi nanchang ke? Guangzho.... macam best je.... ko tak jelous ke dia orang makan angin kat sana....

maiyah said...

nape adik x ikut sama hehe

sabariah said...

makananan mas r plg best kot.. sbb halal utk dimakan.. huhuhu...
kalo naik singapore airlines best la bagi laki, stewardess mantap punyer.. haha..

Lya Colours said...

~ afzainizam

ayah aku p berubat la
kalo p jenjalan da sure aku dulu pegi
huhuhu

Lya Colours said...

~ maiyah

keje la kak
huhuhuu sob sob sob ~ ~ ~

Lya Colours said...

~ sabariah

hahaha
naik mas dpt pramugari sopan2 pakai kebaya je
hohoho

katak_78 said...

Sorry..kaklyn baru ada kesempatan nak jump to ur blog..kaklyn tau baba lya nak g china..tapi tak sempat comment...well lya..buatla yg terbaik pada orgtua kita slagi hayat mereka masih ada..

kaklyn dah merasai nya..amat perit and amat sukar sebenarnya nak terima kehilangannya...tapi...redha ...kaklyn redha akhirnya kerana Dia dah menjanjikan yg terbaik buat hamba2Nya..ntah bila masa kita pulak kan lYa....?

take care...

Lya Colours said...

~ katak_78

kaklyn miss u
promised to take care of my parents
i'll never let them down

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam lya....sedap nampak mee tu....

Lya Colours said...

tuh la lya tgk pon kecur je
huhuhu

MaDiHaA said...

lama akak x dtg sini.. byk cerita yg akak terlepas ni.. akak doakan semoga ayah lya selamat menjalani transplan kat china tu nanti yer.. sedih rasa hati bila terpaksa berjauhan dengan org yg kita sayang di saat2 mereka memerlukan perhatian dari keluarga.. tp yelah.. apa boleh buat.. tempatnya jauh sangat kan.. berdoalah byk2 moga baba lya selamat dlm semua urusan kat sana.. amin...

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

lya..smoga baba ko cpt sembuh & slmat perjalan balik ke mesia..cm best je g sana kan...

Lya Colours said...

~ madihaa

kak thanx sudi singgah di tapak komen
semoga ayah lya selamat hendaknya
amin....

Lya Colours said...

~ xtion kamen

thanx. moga2 selamat hendaknya
tuh la mcm best je kan
huhu nak2 skrg adalah winter

Fahim 'n Alin said...

smoge berjaye.. mesti berjaye lahh..dun wori.. awat x p hikot g sne?

Lya Colours said...

sebab adik aku da hikot la
huhuhuhuhu

alvin takda rumah harga 8juta story.... said...

aku rasa depa ngah ber hepi time ni...cam best jer nama tempat nanchang tu..