Thursday, January 14, 2010

LYA COLOURS excident !!

ini bukan tajuk nak kasi gempak ke ape
tapi mmg serius aku excident
dgn kelly ng pulak tuh (paham2 la ek)

ok cerita bermula begini
aku balik antar adik aku tusyen tadi
around 8.15pm

so nak balik umah. nak masuk simpang kat umah aku. kene masuk kiri
aku da bg signal la kan.
tibe2 ZZZZAAAAAAAAAAAPPPPPPPPPPPP !!!!!!!!!

mmg berlanggar dgn aku la. mula2 aku tak perasan la aku yg excident
sebab mcm ilusi gitu
tapi since rasa GEDEBABBBBBBBBB !!!!!!!!!!! kat kete
and adik aku dah jerit2
"woi along, orang langgar kite !! berhenti kat tepi aku call mama!!!"
baru aku sedar dari lamunan berlanggar itu

so behenti kat tepi. orang bawak moto da ramai berhenti. aku da gabra sbb aku kan pempuan. mcm x tau nak buat ape. plus x penah involve dgn situasi begini

and ada budak2 moto dtg kat aku
"kak amik nombor moto dia. nanti ape2 senang"
aku da kalut2. budak tuh "akak jgn risau kitorang mmg nampak dia potong akak dari kiri. akak da bagi signal sume"

and ramai gila org berhenti. maybe dorang nmpk kete bapak aku, since bapak aku agak pemes kat kg sbb bekas JKKK tuh yg bersepah org behenti.

ada sorang pakcik ni bawak aku kat tempat si kelly ng tuh tercampak, sbb nak amik no plat moto dia

si kelly ng kimak tuh leh ckp "u bagi signal lambat bla2"

fuck u !!!!!!!!!!!!! kau nak aku buat signal besar billboard ke sial!!! atau kau terlampau hitam umpama malam so xde sape recognize kooooo!!

pakcik tuh cakap jgn layan je kelly ng tuh. dia mabok ke ape bla2

tunggu mama baba dtg lagi, so ade la kelly ng tuh pny bapak sedara ke ape dtg tgk kete. tny ok ke x. sbb dia nk liable. sok bwk p workshop

tapi serius dia bwk mmg laju. sampai tercampak dlm kawasan umah org. pastuh memilih nk jatuh atas rumput kan. baik kau jatuh atas jalan mampos terus.cilaka gila

later on ramai la org dtg lagi. diorang yg datang tuh org yg ade kat belakang kete aku masa kejadian. sume mmg nampak la salah kelly ng babisssss tuh kan. so mmg byk saksi la. lagipon kau potong aku dari kiri dah tentu2 la salah kan syialll. x blaja ke budohhhh

ada 1 brader ni siap patah balik sbb dia yg betol2 ada belakang kete aku masa kejadian. and dia sendiri pon ckp mmg kelly ng tuh laju masuk kiri masa aku nak masok simpang tuh. fuckkkkkkkkkkkkkk

nasib bek aku pakai baju tdo dgn sluar pnjg. kalo x aku pakai baju kelawar ke, x ke naya nak keluar tgk2 sume tuh

aku cuak gila ni. rasa nak demam je. badan aku da seram sejuk ni.

aku lagi takut kalo si kelly ng tuh bawak geng2 belasah ktrg ke ape. yelah korang pon paham2 kan perangai makhluk2 begitu

nasib bek bapak sedara si kelly ng tuh mcm ok. mungkin dia nmpk org ramai kenal bapak aku. so mcm nk over gangster x bleh ke ape. tp ni x report polis lagi. aku nk report je. mungkin esok la settle.

nnt sok aku tepek gambar kereta. malam2 nak snap x kuasa la mana nmpk ape2 kan. plus aku pon tgh gigil2 ni. kang sume gambar stok parkinson je. ni type pon ala2 lembap dan x ikhlas je

sok aku cite lagi la. aku nk tido la. kepala rasa pusing....

esok mc !!

__________________________________________________
sila tinggalkan komen2 anda. komen yg baik2 ye.yg mencaruts adelah di larang. =)
__________________________________________________

10 comments:

maiyah said...

nasib baik takde pape.. nasib ada ramai saksi

alvin takda rumah harga 8juta story.... said...

oerghhh...excited gila kau bercerita...kau tau tak kelly ng tu geng gagak dirimba...kau hati2 la..aku risau dia cabul kau kelak...
aku rasa org ramai dtg kat kau sbb harap kau pakai baju kelawar barangkali...tapi gagal mereka melihat kau berbaju kelawar..

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

cilakak pye kely ng mabok..bodo..sial je kata bg signal lambat..ptut ko pijak je die..

Afzainizam said...

First Time kena... Camner nak buat?

Sekiranya kemalangan berlaku
- Jangan panik dan cuba tenangkan diri dan mereka yang berada di dalam kenderaan anda.
- Matikan enjin kenderaan dan pastikan kenderaan selamat. -Telepon juga keluarga atau orang lain untuk mendapatkan nasihat dan bantuan. Dalam keadaan panik, kita mudah terkeliru dan rasa tidak boleh berbuat apa-apa.
* Alihkan dengan berhati-hati sekiranya keadaan kenderaan tidak selamat. - Alihkan kenderaan sekiranya tiada berlaku kecederaan. Alihkan kenderaan ke tempat yang selamat dan tidak mengganggu lalu lintas, sekiranya boleh.
- Ambil perhatian keadaan kenderaan dan kedudukan kenderaan sebelum ia dialihkan. Cuba lakarkan kawasan kemalangan, kedudukan kenderaan yang terlibat dalam kemalangan, ambil gambar persekitaran, keadaan kenderaan dan sebarang kesan kemalangan di atas jalan raya atau sekitarnya.
Notakan masa dan tarikh kemalangan, nama jalan dan kilometer yang ke berapa kemalangan berlaku. Catatkan nama tempat, bandar atau kampung yang berdekatan.
- Dapatkan maklumat pemandu kenderaan lain yang terlibat seperti nama, no kad pengenalan dan alamat. Jangan lupa nombor telepon hubungan.
- Catatkan jenis kenderaan, model, warna kenderaan dan nombor plat kenderaan.
- Dapatkan maklumat saksi, seperti penumpang kenderaan yang terlibat dalam kemalangan.
- Bertukar-tukar maklumat mengenai insuran atau takaful. Jangan bincangkan salah siapa, biarkan polis dan syarikat insuran dan takaful menjalankan siasatan.
- Pastikan kenderaan dihantar kepada bengkel yang diiktirafkan oleh syarikat takaful atau insuran anda. Telepon mereka untuk mendapatkan maklumat tentangnya.
- Laporkan kemalangan kepada polis dengan segera.
- Laporkan kemalangan kepada syarikat Insuran dan Takaful anda walaupun anda tidak mahu membuat tuntutan. Pihak lain yang terlibat dalam kemalangan mungkin membuat tuntutan terhadap insuran atau takaful anda. Anda perlu pastikan apa yang dituntut atau anda boeh kehilangan NCD.
Jom kita capai sifar kemalangan.

ape pun kangkadang kita tak bersalah pun jadi mangsa keadaan....

ape nak buat.... benda dah terjadi....

hope ade jalan penyelesaiannya... harap bertenag dan tabah ye menghadapi situasi sebegini...

salam dan pesanan dari http://firestartingautomobil.blogspot.com

TAraNtuLAH said...

yeah aku tuggu gambarnya dong hahaha

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

ala sian ko~
takpe eh~
bwk2 bertenang dulu~

ct odah said...

hoi long ko g tusyen lg ke?hahha...wah siot mc..tu la dier perumapaan "mcm kelly ng dpt moto"...ha mcm tu la jd nyer.hahaha

Lya Colours said...

~ maiyah
yela kak. nak dekat 7-8 orang gak yg nampak kejadian tuh

~ alvin
wah soi ko ckp cabul2 lak. bagi la nsem sket ni kelly ng. yerkkkkkkkkk

~ afzainizam
wahh panjang nye. sgt sy hargai nasihat2 itu. tq yek!!

~ tarantulah
aku da letak gmbr kat entry atas

~ ayu deadwish
aku shock ni!!

~ ct odah
kelly ng kimak. padahal motor cabuk je

greenhall said...

pengalaman berharga ni beb! hahaha..

Lya Colours said...

~ greenhall
mmg la berharga. sampai trauma aku di buatnya