Monday, February 8, 2010

minta di jauhkan lah..

hari ni aku beli paper
selalu jarang beli paper, sbb baca on9 news je
tp sbb nak baca dgn penuh mendalam pasal orang yg x jadi kahwin, sbb bakal suami nya kensel kan last2 minit

aku baca Metro, tajuk Bapa Pengantin Pengsan

erm. kenapa ek?? kenapa mesti last2 minit batalkan
xde hati perut ke
yg paling bangkai adalah, dia seolah mmg x nak kawen. sbb sijil nikah laki tuh pon palsu, plus, dia x mintak cuti pon sebab nak kahwin

kenapa kah ek??? korang rasa?? ke hobi dia mmg camtuh?

x gunaaaaaaaaa
useless

walau ape pon alasan yg laki tuh bg akibat dari membatalkan majlis perkahwinan di saat2 akhir, ia adalah 1 perbuatan yg teruk !! yg di lakukan oleh manusia yang hati nye mungkin sebesar hama!!

aku x paham la. kenapa ek byk isu2 begitu. kahwin seminggu, cerai. malam ni nak nikah, petang nye laki antar msg cakap batal.

kau x gerunkah berkahwin kalo mcm2 isu begini terjadi

sedangkan putus cinta pon, kunun, bagai nak ghak ter tonggeng2 nangis, ini kan batal perkahwinan

nak salah kan lelaki ke?? ape sebab dia batal last minit?? ape sebab dia amik sijil kahwin yg palsu?? ape sebab dia x mohon cuti padahal dia sdri tau dia nak kawen?? ape sebab !!

aku baca metro, ayah pengantin pempuan punya la baik hati. sang lelaki nye nak bg hantaran 8k. tapi ayah pengantin pempuan menolak and mintak 6k je. x cukup baik lagi ke ek. x kan nk kawen hantaran 6 hengget kot!

yg aku geram tuh, laki tuh adalah seorang yg SEPATUTNYA mempunyai disiplin yg tinggi, sebab, kau askar. boleh plak buat begini?? hoh aku geram ni. serius. rasa nak renyuk2 je laki tuh

yg paling kesian. ayah pengantin pempuan sampai pengsan2 masa sambut tetamu pada majlis yg sepatutnya jadi kenduri kahwin tetapi di ganti kan dgn majlis tahlil dan doa selamat. pengantin pempuan 3 ari x kuar bilik. pnya la sedih. eh mesti la sedih. malu 1 hal, kecewa, mcm2 la. sebab ye la, sape x merana kalo tibe2 jadi cmni

yela, mungkin takdir dia. kita ni, jadikan pedoman je la. berhati2 dalam memilih pasangan.

last month, kalo x silap. yg kes tunang saman menyaman. kat melaka tuh. laki saman pmpn. sbb mintak putus tunang kot. ke ape ntah. huh, kalo dlm tempoh tunang pon leh jd mcm2. huh x tau la. dunia skrg. menakutkan

and dulu, yg pempuan bersanding sorang atas pelamin. sbb kahwen di batalkan oleh lelaki. kalo x silap laki tuh pemain bola. ni kes da lame gila ni

so ape pendapat korang. kita sama2 ambil iktibar la pada kes wanita tersebut. jadikan pedoman. dan moga kita lebih bijak dlm menilai dan mencari pasangan. dan berdoalah semoga kita di beri pasangan yg baik2, yg mampu menjaga kita sampai akhir hayat. amin... (amin woi!!!)

dan semoga wanita tersebut tabah dalam menghadapi dan menempuhi hari2 mendatang.

hati wanita ni sgt halus. sekali terluka, selamanya terasa. renungkan

__________________________________________________
sila tinggalkan komen2 anda. komen yg baik2 ye.yg mencaruts adelah di larang. =)
__________________________________________________

18 comments:

cik pingu said...

aku pon xfaham.. tp apa yg berlaku mesti ada sbb..

kucingorengemok said...

orang batu pahat tu wooo, sian.. kalau org tua-tua dengar kes tu mesti kata, org johor banyak kau cari orang jauh-jauh kenapaaa... hehe, padahal takde la kena mengena sangat

whitedaisy said...

huwahuwa.........tkuot lak daisy membaca nye.....
skrng ni mcm2..nk kwen susah....tak kawen lg susah....

mimis said...

Huhh!! kurang ajar punyer jantan!! mau aku sepak terajang jantan keparat tu. Dia ingat kawin ni mcm ala2'nak makan ke tak?" klau ko rasa nak makan.. ko makan.. klau ko xnak mkn.. ko tolak ketepi.. huhh bangsat betul!!! Opss terlebih sudah..
sorry yer tuan blog.. ter emosional pulak.....

Moon Death Spell said...

tak dek jodoh..
percaya pada takdir..
setiap kejadian ada hikmahnya

Lya Colours said...

~ cik pingu
ya mesti dan harus ada sebab! dan ia mestilah munasabah

~ kog
hahah betol2. biasa la org tua mesti ayat sepesen je

~ whitedaisy
x kawen xde la susah kot. lg senang kot. ceah pandai2 je aku bebel

~ mimis
wah mimis mmg kau emo ye ari ni. tp xpe. aku redha membaca. hehe

~ moon death spell
betol2. dan kita harus jadikan benda ni iktibar

maiyah said...

x tau nk komen apa sbb kita hnya baca dr paper, ckp lebih nnti tersalah lak

hantumakan said...

kejadian di kat sbelah kpg kita.
mak kita pi lagi..

tpi mmg tak snonoh..
tpi baik dia lari skang..
kang dibuatnya lari bila dah anak 5lagi nanya..
masa tuh body alignment dah lari
anak dah deret.. mana gaya nak ushya mamat baru kan, hehe
skang kira boleh diusahakan lagila
kau pasang lagi lawa dri dulu, kasi mamat tuh nyesal tak sudah..
kau kasik 'hai hai bai bai'
hahahaha

Nini teDDylicious said...

lya..mane kau pny chatbox..?? td ade..ni ilang plak..

iskk..

okay2..aku mari2..thanks kat ayu..

sorry pasal aku tak pasan kau penah tego aku.. hehe..

**psst..aku komen dulu..blom bace entry kau. sbb aku tak nampak kau pny chatbox**

Nini teDDylicious said...

yg jd mangsa..??

pompuan jugak..

iskk..

**ha..ni komen terhadap entry**

Nini teDDylicious said...

huwaa!! chatbox kau still malu ngan aku!!

ct odah said...

long ko mkin prihatin ngn nasib rakyat...ko blh gnti kan karam sigh walia dlm aduan rakyat..hahahahhaha

Lya Colours said...

~ maiyah
betol2. baca dan emo sdri. hehe

~ hantumakan
haah betol jugak. baik lari skrg kalo anak da bersepah baru nk lari, elok campak longkang je org gitu

~ nini teddylicious
haha aku pny cbox masih malu la. xpe nnt aku pujuk dia la heh

~ ct odah
wah muncul kau ek. menyemak je. balik2. haha

aku nk buat rancangan sdri la, nasib odah. haha

[asam]pedas said...

huh! aku pon memang tak puashati dengan terjadinye kes tu:..
bley buat saman malu tu...
tapi ape erti duit dari maruah kan??

itulah...nak kawen bukan senang, dah kawen lagi tak senang...

pk pk kanlah!

alvin takda rumah harga 8juta story.... said...

sebenarnya laki tu kecik ati ngan bapak perempuan tu...sbb dia nak bagi 8ribu..tapi bapak perempuan tu tak mau...

Afzainizam said...

Salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

berkenaan kereta tu waja tu cat balik RM1200 boleh lah tu... kira murah lah.... Cuma tanya balik kalau RM1200 tu cat layang atau cat balik samaada cat luar dalam.. Selalunya harga RM1200 tu boleh dikatakan cat layang ( Tanpa undercode )... Perlu di ingat setiap kali nak tukar colour kereta perlulah di undercode dahulu.. supaya colour lama tak menenggelamkan colour baru... misalkata kereta asal warna merah nak tukar colour putih.. kalau tak undercode dulu ( padam warna merah tu) di kuatiri 2-3 tahun warna merah tu akan timbul pada warna putih... nampak kesan merah pada warna putih... Sebab tulah kalau tengok entry saya kenapa ade projek cat layang kami buat sekali undercode....

secara keseluruhan RM 1200 boleh dianggap murah sangat....

kat sini saya akui antara warna-warna yang berisiko kalau nak tukar colour adalah Merah, Putih, hitam... Sebabnya jika simin kereta tak betul akan nampak gelombang dengan jelas...

Afzainizam said...

salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

bapa pengantin pengsan.... kira sabotaj lah ni... kesian bapak pengantin tu sampai pengsan beb...

boleh saman malu lah.... tapi mungkin ade masalah yang kita tak tahu.... biarlah dah tak ade jodoh dia orang lah tu...

TARANTULAH said...

better ko tinggalkan metro la sis. banya cerita xbetul tu..