Friday, February 5, 2010

permulaan 2010 yang malang

mak aku excident pagi tadi. dia nk pegi sekolah la. so suddenly kete depan brek tiba2 and mak aku x sempat nak brek dan menghentam kete depan, and kete depan hentam kete depan

oh aku x suka la situasi excident begini. sbb mengikut undang2, mmg org yg last la salah sbb konon nya ikut terlalu rapat dgn kete depan. and x sempat brek lalu berciom la kereta. but in case la kan org depan tuh adalah manusia bebal yg tiba2 baru nak kasi signal, so org belakang2 ni terpaksa lah memberi brek emergency, so apakah di situ ?

aku da byk la berdepan dgn manusia yg agak bijak konon di jalanan ni

1) tibe2 kau brek kat tgh2 jalan yg kereta bersusun2 blkg kau ni. kalo ade namblas kete belakang tuh, sume berciom2. so salah org blkg kah?

2) memandangkan aku dok kawasan kg, so situasi ini adalah sgt biasa. budak2 / pakcik2 yg bawak motor, tiba2 keluar kat jalan besar. so confident org2 begini. i loike!! bullshit

3) budak2 bawak beskal yg konon2 nak buat stunt sialan kat jalan.

4) bus laju gila bila berhenti betol2 rapat kat blkg. example, last two days, sebuah bas bebal yg berhenti sgtttt rapat dgn kete aku.

5) motosikal yg waktu malam x nak pasang lampu. motor mampu beli, mentol x mampu tukar ke???

6) kereta yg sgt x sabar2 nak memotong. aku yg dalam kete ni plak takut. dah jadi kita yg x konsentret memandu.

byk ekceli nk senaraikan. tapi i wasnt in a gud mood. plus, x nk la org kata, "ek eleh pmpn ni bajet bgs gila. kau perfect sgt ke bwk kete"

oh aku mmg x bgs la tp aku xde la sampai nk menyusahkan. yg aku excident ari tuh mmg ternyata la salah si kelly ng tuh dan lepas pada tuh aku mmg agak penakut atas jalan, especially bila ada motor2 sebelah aku

ok mcm ari tuh, kat round about mitc, ade la 1 kete ni tiba2 berhenti kat tgh2 round about tuh. motif nak benti?? aku rasa mase blaja kete dulu xde plak dia ajar, "ok da kat tgh2 round about ni behenti ye bla"

ada? xde kan

so td aku me'round' la tempat kejadian. byk gak serpihan2. oh dan ternyata la kete mak aku paling teruk. spti dlm report polis, madegad pecah, lampu dua2 pecah, bonet kemek, tempat minyak itam ke minyak brek ntah pecah

it's not a gud beginning of 2010 right?

so xpe lah. da tersurat kan excident nak buat cmne. plus, tempat excident tuh plak mmg kawasan ayah aku. so org kenal2. cikgu2 sama sekolah mak aku pon ramai yg benti. tapi pg td kene tuh, ayah aku odw ke hospital. so ayah aku pesan kat budak2 dia suoh p settle. yg lg best, excident depan umah sedara sdri. nice. siap dpt minum teh o panas2 lagi tuh, penenang jiwa. ngeh ngeh ngeh

so xpela, everything is under insurance. futhermore, ayah aku ckp nak tukar terus cat kete tuh. wah feeling kete baru terus nanti. muehehehhe. tapi yg x best, kete siap lambat. pas raya cina baru siap. lambat gila. maknanya weekend aku nk berjimba kene naik sang kancil la. huhuhuhu


oh kang ade yg konpius plak. yg aku excident ari tuh persona. yg kali ni excident waja.kancil pon da penah excident dulu. 2 kali plak tuh. tapi kancil ni mmg kebal la. x kemek pon. ngeh2

so tadi aku tny mak aku " ape perasaan mama first time excident??"

mama kata "sedih, sbb x penah excident"

weeee ~~~relax la.

aku 5 kali excident beb !!!!!!!!!

1) da lame, mase tuh nk kuar simpang. simpang tuh dulu xde traffic lite. skrg da ade
2) 3thn lepas. dgn budak skolah. dia tibe2 berlari tgh jalan. motherfucker mst la aku x sempat brek even aku bawak slow je. kan kawasan skolahhhh
3) masa kat segamat, pengkid bawak motor langgar bontot kete. mabuk kot
4) kat kawasan perumahan, tahun lepas. budak2 kecik tibe berlari kat jalan. huh masa tuh aku baru gerak kete. nasib bek xpe2. tapi aku pegi jmp mak budak tuh. so xde ape la. mak dia paham kot anak die bebal kan main lari2
5) 15jan 2010 dgn kelly ng mabuk

wah hebat bleh senarai tau. so mak ni bleh kira queen excident x?? tapi alhamdulillah x penah cedera pon dari excident sume2 tuh.

berhati2 lah di jalan raya !!!
pesanan dari mak aku !!!!

__________________________________________________
sila tinggalkan komen2 anda. komen yg baik2 ye.yg mencaruts adelah di larang. =)
__________________________________________________

4 comments:

maiyah said...

fobia ngan xcdent nih.. nasib mak ok kan

alvin takda rumah harga 8juta story.... said...

malang tak berbau...kalau malang bau kentut odah..kompom kita dapat elak..betul tak??aku sendiri dah alami sebanyak 689 kali eksiden...steady je...

Fahim 'n Alin said...

hehe

cian mak ko..

whitedaisy said...

cian mak lya...sabo je la.....hope dia ok...daisy pernh excident sekali...cukup la....tak nk lg....huhuh...takut n sakit...