Sunday, May 16, 2010

happy teacher's day to my mummy

happy teacher's day to my mummy, Puan Kelsom. xtau la dah bapa tahun mama mengajar. aku rasa ada 20 tahun lebih kot. semoga sentiasa menjadi guru yg gorgeous dan garang. ggrrrrr.. hahaha esok mesti mama dpt byk hadiah. sebab me mummy dia penyelaras guru Tahun 1.budak2 kan suka bagi hadiah. and dia kira guru otai kat skolah tuh. mak aku ngajar kat skolah yg skrg ni dah lama gila. since aku kecik2 lagi. so kira umur aku da 23. so maybe over 23 years je dah kat skolah tuh. belom skolah sebelom2 tuh. mcm kat terengganu la, sentul la. mau 30 tahun kot.

dan hari ni, ahad, sila lah rajin2 ke dapur. adik2 aku pny permintaan makanan minggu ni sgt la x memberangsangkan. tapi bagus jugak, x payah aku susah payah. ngeh ngeh ngeh. dasar pemalas.

aku masak Megi Goreng Sardin. err pernah makan? resepi ni aku campak2 sendiri je. tiba2 campak menjadi plak and sedap. so menjadi kegemaran adik2 aku. apa2 je lah ye. orang lain cara lain, aku cara aku la. cara pemalash. miehehehehe


bawang merah, putih, cili padi dan bilis di kisar. dan jugak cili kisar dlm 3 sudu makan. ikut suka korang la. ktrg ni mmg puaka pedas. dah pakai cili padi nak cili kisar lagi. rasakan..


bila dah tumis sampai garing, masuk kan air. dan carrot, gula, garam, kicap cair, sos masam manis. dah mendidih, masukkan ikan sardin yg dah hancur2 kan dan fishball. ikan sardin je. sos dia tuh x payah. tp if korang nk guna, sukati lah kan. x kan aku nk paksa2 plak. huahuahaaa



sekarang, kitorang kat rumah kalo memasak bihun ke, mee ke nasi goreng ke addicted guna sos ni. sedapppp



ahaha terasa kerajinan tiba2 bab potong cili merah. siap buang biji and potong cantik2 x menahan. aku kan suka tgk Asian Food Channel kat 703.. aku suka tgk ade sorg pempuan masak2 tuh potong cili, siap buang biji, so aku siap ikut la style dia. tapi jgn buang pakai tgn ye. nanti rasakan pijarrr tgn tuh


tiba2 da siap. miahahha. malas la nk snap2. tapi sedapsssssssssss. pedas xde la sampai berasap2 telinga ke apa. lagi best if perah asam limau kan. huhhhhhhhhh


x menyempats. lepas masak terus makan. x mandi lagi plak tuh. ngeh ngeh ngeh. ini jgn kata mak mentua lalu x pasan, pontianak terbang depan aku pon aku x nampak. miahahaha

ok nak siap2 pegi hospital plak. meet my daddy cool. ada sapa2 nak send regards??

happy teacher's day untuk semua guru2 yg telah mengajar aku
1) sk othman syawal darjah 1 sampai 6
2) smk ghafar baba form 1 sampai form 5
3) kolej matrikulasi perlis 2005/2006
4) uitm segamat 2006/2009

thank u teachers and lecturers. jasamu ku kenang hingga ke akhir hayat

8 comments:

kak ina kl said...

salam...sodap plk nampak maggi goreng sardin..pandai jugak masak ek..


selamat hari guru jugak buat ibu kamu.

Lain kali boleh gi jejalan sampai ke masjid tanah..apa yang ada kat situ ek.

dulu kamu belajar kat uitm segamat rupernya..kg hb kat Batu Anam..jadi akak tahulah mana uitm tu..

Afzainizam said...

Keluk kemudi tidak dilupa,
Baru seimbang pelayaran kita;
Para Guru amat berjasa,
Bakti Guru disanjung mulia.
~~~@@@~~~
Selamat Menyambut Hari Guru
”Guru itu bukan lagi lilin yang menyuluh sedang diri sendiri dibiar terbunuh”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

uhhhhh sodapnya.... ingatkaan sos sweet sour tu nak buat masak masam manis ikan siakap ke lain plak jadinya..... uhhhh bleh pakai upanya...

beb ko dulu UITM segamat lahhhh... patut lerrrr ko pandai orangnya.... jangan lak kombang ye puji skit aje....

thanks guru-guru kerana kamu aku kenal A,B, C, hingga Z

maiyah said...

Selamat Hari Guru.. pd mum.. moga trus dgn kejayaan..

Dyna Yvonne said...

epy teacher's day kt mummy cik lya..


oww..cik lya ex mtrx perlis eh...

saye batch 04/05..hehhe

Roronoa Zoro said...

alamak.. nmpak best maggi tue..
tibe2 rasa lapar lak... hehe...

selamat hari guru untuk mummy..

send regard kat daddy n suruh rehat tue.. jgn workholic.. =P

p/s: macam pesan kat bini pulak.. hehe.. gurau jer.. :P

cik pingu said...

selamat hari guru untuk mak lya..


rajin ko masak skrg ye..

ni mcm ada apa2 je..

dah nak kawen ke?

*lariiiiiii~

miss nina said...

selamat hari guru Mummy Lia
~kamu suka masak pedas2, cancel la nak makan2 cenggini

mamawana said...

Salam...sedapnyerrr....

Selamat Hari Guru to yr mum.