Friday, June 18, 2010

tanggungjawab aku



upu dah keluar
budak2 lepasan matrikulasi dan seangkatan happy lah yg mana dapat melanjutkan pengajian
tak terkecuali adik aku yg no 3

dapat kat terengganu
best tuh
dapat balik kampung
hujung minggu dapat balik umah nenek

tapi seswatu mengganggu fikiran aku
ayah kan x sihat lagi
belom kuar hospital
kalo dah keluar, boleh ke ayah nak travel 8 hours, or more ke terengganu
walaupon aku tau, if mcm mana pon condition dia, dia tetap akan hantar anak2 dia ke nak cont. study
aku tau sangat tuh. dia akan support anak2 dia
tapi if kesihatan x mengizinkan mcm mana

aku x kesah je hantar dia sampai terengganu
insyaALLAH boleh drive sampai sana

tapi aku tengah membayangkan macam mana reaksi ayah aku bila dapat tau adik aku dapat sambung study jauh2 sedangkan kesihatan dia x mengizinkan

yg pasti, mesti berlaku drama air mata

oh aku anak sulong ! sila bertanggungjawab terhadap seluruh keluarga !!

apa yg penting, kerjasama !!! hidup wonderpet !!

harap2 ayah aku akan positif masa dapat tau berita ni



21 comments:

Dyna Yvonne said...

hahah...
adek kamu~
welcam 2 my club..
geng math~

owh umt..
suda hampir ngn uma saye~

cik lya slmt mnjlnkn tugas sbg anak sulung mcm saye jugak~

^_*

makdara terdiva said...

tahniah utk adik tu..

akak nak tlg anta..tp x de keta..sob..sob..

cik pingu said...

hidup wonderpet! tu yg penting. haha

wei, tahniah utk adik ko sbb boleh balik kg tiap2 mgu. best wooo..

ko je la yg anta adek ko tu cik lya, boleh ko cri calon suami sekali. haha

y@n@ M!B said...

congratz to adek kamu...

ayah kamu xkn cedey la..dia akan happy gilesssss! klu adek kamu dpt gi australia pun lagiiiii dia suka..trus ilang rasa saket dia..serius =)

maiyah said...

xpe.. ayah gerenti fhm..

sI tEDI said...

Tahniah!

nanti jangan lupa belikan aku kopok lekor ganu bila balik melaka!

ekekekeke

whitedaisy said...

tahniah untk adik lya:)

hellioz said...

b strong gal~

gyahahahahha~


may the force be with u

Afzainizam said...

WELCOME.WORLDCUP  
╔══╦══╗╔╦══╗  
╚═╗║╔╗║║║╔╗║    
╔═╝║║║║║║║║║ 
║╔═╣║║║║║║║║    
║╚═╣╚╝║║║╚╝║    
╚══╩══╝╚╩══╝
SAY.NO.JUDI.BOLA
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Sorry cik lya aku terkesibukkan teramat sangat...

nasib baiklah ada kakaknya yang baik hati... issshhh susah gak tu ye...

tahniah pada adik dapat gi terengganu tu... Guane jauh mung dok belaja kat sana ye.. makang ikang le mung nanti ni...

apepun tanggung jawab ayah... mana taknya namanya anak ayah pastinya sedih berpisah sekejap ngan anak-anak..

Hope didoakan kesihatan dan kesejahteraan Baba dalam keadaan baik dan beransur pulih... Amin...

Rowena Chasez said...

congratz 2 adek lya..
smoga ayah cpat smbuh jugak..
(:

pakcik kordi said...

tahniah!

waks,buat yg terbaik ok!

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

tahniah darls..
ganu, tempat akak la tu.. =)

Anonymous said...

go along gooooo!!!

mahira oya said...

siannya..
pape pon kene bgtau..
byk2 doa k..
insyaAllah tuhan makbulkan doa kita sume..amin..

jane said...

cccngrats tuk ur sis n happy ayah day utk ayah lu


weeeeeee~hahahhhahah
.....

greenhall said...

tahniah kat adik ko.
beb, cmne pun ko mesti bgtau.. n doa je minta sume ok.




jgn lari dari masalah; tp setelkan masalah tu. heh.

Afzainizam said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
WELCOME—WELCOME-- WELCOME
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞~
~۞~ Kembara~Mahkota~~Johor~۞~
~~۞ ~(KMJ) 2010~edisi~ ke12~۞~
~۞ ~~26 hingga ~28 Jun 2010~~۞~
~~۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
WELCOME-- WELCOME-- WELCOME
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

untungnya jadi akak selalu hantar adik... ohhh adik korang mesti respect kat kakak ko si lya yang amat baik hati.... aku kagum ngan ko... gua tabik kat lu beb

Afzainizam said...

Selamat hari bapa pada Baba kamu

Abah oh Abah...
Kerana abah aku disini
Kerana abah aku gembira
Kerana abah kuterasa bahagia…
Terima kasih atas segalanya
Abah oh Abah…
Tak pernah kau keluhkan
Semenjak kecil aku dibesarkan
aku dimanjakan dengan belaian gurauanmu
Teguran mu.. Marah mu..
Tanda sayangnya abah pada anak mu
Anak mu saja tak peduli dan buat tak tahu
Abah oh Abah...
Abah…engkau semangatku
kau padamkan air mataku...ketika aku bersedih…
Engkau penawarku ketika aku sakit…
ketika aku ketawa .. engkau turut ketawa
Abah oh Abah...
Namun ketika engkau berduka ?
Aku harap Akulah penawar duka laramu
Tiap saat aku menghitung kerinduan terhadapmu…

Doa ku untuk mu
رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ
"Rabbanaghfir Lii Wa Li Waalidayya Wa Lil Mu'miniina Yauma Yaquumul-hisaab"
"Ya Tuhan kami, beri ampunlah aku dan kedua ibu bapaku dan sekalian orang-orang mukmin pada hari terjadinya hisab (hari kiamat)"
O our Lord! And forgive me, and my parents, and all the Muslims on the day when the account will be establishe
Surah Ibrahim 14:41

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
WELCOME—WELCOME-- WELCOME
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞~
~۞~ Kembara~Mahkota~~Johor~۞~
~~۞ ~(KMJ) 2010~edisi~ ke12~۞~
~۞ ~~26 hingga ~28 Jun 2010~~۞~
~~۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
WELCOME-- WELCOME-- WELCOME
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

sahromnasrudin said...

aduh..tersentuh hati membaca entri ini :-)

ct odah said...

eh nk ikut pegi ganu blh...nk cri jodoh,...hahaha

fndrocka said...

eh mestilah ayah kau gembira kan adik kaud apat sambung kan kan? apesal lak tak gembira...walaupun tmpt tu jauh sekalipun