Wednesday, December 8, 2010

melangkah bendul

topik hari ni langkah bendul
korang tau apa itu langkah bendul??
siapa yang tak tau, meh mokcik nak terangkan sket
langkah bendul tuh macam kira adik kau kawen dulu sebelum kau la
so biasa adat nya, if adik langkah bendul kakak, means adik kawen dulu sebelum kakak, biasa akan di beri hadiah
actually dalam Islam xde pon cakap pasal langkah2 bendul ni sebab mana ada cakap adik x leh kawen dulu ke, kakak kene kawen dulu ke apa ke
sume tuh jodoh kan
tapi ini lah namanya adat..
so biasa macam org bagi hadiah langkah bendul ni kira macam menghormati si kakak nya
erk ye ke menghormati? ke aku pandai2
hahahaha lantakkk
tapi yang best bab hadiah la

if dulu2 biasanya orang bagi hadiah langkah bendul ni, sepasang kain je kot
kata ni zaman moden, harus mengikut peredaran zaman la apa la
ada yang mintak cincin emas la apa la. hoih macam over je kot cincin emas. mintak handbag Guess je dah la. hahaha

macam aku, aku ada 3 adik perempuan
hoih best tuh kalo sumee langkah bendul aku
kayo mokcik. kah kah kah
oi oi aku nak kawen la !!! tapi ini in case la kan kata nya adik aku miang nak kawen dulu ke
hahahaha
aku da cakap dgn adik2 aku
"siapa langkah bendul aku, siap2 la. aku nak DSLR !!!"
pitammmm
dengan harapan dapat la tuh
hahahaha. eh tapi sebenarnya itu macam amaran tak nak bg kau langkah bendul aku la
keh keh keh keh.. 3 adik langkah bendul aku, aku dpt 3 dslr
pastu aku bukak bisnes la. mueheheheh
jangan nak berangan bleh tak !!

tapi kadang2 bila over demand bab hadiah langkah bendul ni, beri bebanan pada sang lelaki nya plak kan. kalo kayo takpo lah
oleh itu adalah baiknya kita ikut kemampuan sang lelaki
andai sang lelaki anak datok K, tidak salahnya mintak kete sebijik
keh keh keh keh

yang aku buat topik ni apehal plak
terlebih makan apam ni namanya. hahahaha
aku harap2 adik aku baca entry ni dan takkan berani langkah bendul aku kalo tak nak laki kau kayapppp
sekian
hahahaha

lets klik !!

13 comments:

Amy Syaquena said...

As'salam..

kejamnya kakak die nie ha3...tapi langkah bendul untang banyak kan he3...

rATu kEBaYA said...

dek keluarga akak takder yang langkah bendul sebab jarak kitorang adik beradik jauh.. akak dgn adik akak je dah beza 7 thn.. dgn kakak akak pun sama 7 thn gak.. tapi kakak2 yang kat atas akak tak taulah.. tak sempat nak interview lak..

y@n@ M!B said...

haha kejam tau kakak mtk dslr..naseb ai anak sulung..and mmg dah gatal sgt nk kawen dlu b4 adek..lalala~ =P

oya said...

ooo..tu la..kalau terlangkah bendul xtau la sis nk ape..

makdara TERdiva said...

wohhhh! dslr katanye??? mintak kat alvin jer lah! eh!

maCy said...

melampau ok mntk dslr. haha

mEiZ SHA said...

amboi nak DSLR je..:)

Nashays said...

bakal adik ipaq pon sama pitam bila dengar dslr...

DrSinga said...

mintak Canon60D nok!!!!!!!

mendatak hijau said...

bendul oh bendul..jgn jendol udahhh

☆aDihAys☆ said...

nasib baek la jd kawan lya bkn adik lya..kalau x..hehehe..

lalink7 said...

klakar nya Lya..alang2 mintak lak kete sebijik..

sahromnasrudin said...

kalau bendul rendah, belasah je hahahaha