Monday, January 31, 2011

please do something la !!!!

niesz, saya baru baca blog awk. dan benda ni patut di share
all malaysian should know, situasi sebenar pelajar2 kita kat Mesir
apa sebenarnya yang mereka hadapi




copy and paste dari blog niesz



Salam Ariff, saya Nadia, a student in Egypt.
Ariff, kini saya berada di Malaysia kerana pulang untuk winter break, but when I got home, the condition in Egypt somehow got worse about the Hosni Mubarak thingy. Ramai yang sangka keadaan kat sana adalah okay, mengikut kata Jabatan Penuntut Kaherah Mesir dan Kedutaan Malaysia di sana, but there are parts that they don’t know:
Di tempat saya Mansoura, people got killed on the streets, houses are getting robbed and they are aiming to attack Malaysian students. There are about 6000 prisoners on the streets! Pelajar kita di Alexandria dirogol, airport dibakar dan anggota polis tidak lagi menjalankan tugas mereka.
Kita memohon supaya kerajaan Malaysia memandang serius hal ini. Bukan sahaja di Mansoura, malah di seluruh Mesir keselamatan rakyat kita terancam.
Segala update berkenaan keadaan di sana boleh dibaca melalui blog Krisis Mesir, Nasib Pelajar Kita
Jika ada cadangan di luar sana untuk membantu kami mendapatkan perhatian kerajaan Malaysia, sila hubungi Nurul Nadia Binti Md Zin di 017-3193923

sumber : blog.ariff


know what, semalam adik aku sms, dia kata malam kelmarin takut sangat. dekat area rumah dia dengar bunyi tembakan. YA ALLAH selamatkanlah mereka semua di sana

sekarang diorang tinggal ramai2 serumah. exam dah postponed. bekalan makanan tak cukup untuk sebulan.

semalam tengok news, kerajaan kata tgh buat plan ke apa ntah. mereka sendiri admit, keadaan dah di paras kuning. 1 paras lagi naik paras merah. tolong lah buat sesuatu. aku tau, ada beberapa blogger pon study kat sana. adik aku, adik niezs, dan mungkin blogger2 lain punya kaum keluarga ada kat sana

kita yang jauh, hanya mampu berdoa ke hadrat ALLAH agar di rakyat2 kita di sana selamat dari sebarang perkara yang di ingini

ayah aku risau. aku tau dia risau. semalam dia cakap nak ajak pegi kementerian luar. dari selama call tak dapat. ayah aku tuh bukan sihat sangat. takut kesihatan dia terganggu plak

tak tau nak fikir apa dah. bila baca apa yang Nadia tuh tulis, rasa beku otak aku
takut.


lets klik !!

11 comments:

rasyd said...

salam.Kita semua kena buat sesuatu.saya cadang kita kena kumpul semua ahli keluarga student2 malaysia d mesir dan buat perhimpunan di depan kementerian pengajian tinggi untuk desak kerajaan bawa student malaysia pulang segera sebelum nasi jadi bubur...sila email saya untuk discuss lebih lanjut di rasyd85@yahoo.com.bantuan anda semua sgt diperlukan..

lalink7 said...

sabar Lya..doa banyak2 yee..semoga bantuan akan cepat sampai dan mereka sume di terbang ke sini...amin..

YanaMIB said...

dh tau psl ni kn dh lama..tgk kt blog syahira ariff..dia blaja kt sana..tp mlm td br tgk kuar brite..maybe dh truk sgt kut..smoga dorg sume slmt kat sana kn..

wat smyg hajat, doa slmt dgn famili..insyaAllah sume org malaysia kt sana slmt..amin~

Hanis MY said...

takutnyaaa huu semoga mereka semua dilindungi...

niesz said...

lya...rase mcm nk wat demostrasi je sbb da xthn asyik nk kena tggu berita je..td call kementerian pengajian tggi, dorg kate mmg xde ura2 nk bawak balik bdk malaysia balik sini..dorg kate semue kenytaan psl rogol semue tu cume rumours semate2..xkan nk tggu da tunjuk kena rogol br nk amik tindakan...geram la!

A.s.t.i.n.a said...

Ya Allah....

Biarlah balik kalau ada keupayaan..

eiffel said...

hish, gila lar!

miss nina said...

La, mudah2an adik kamu di sana selamat2 saja.

lakukan apa yang wajar.. bila dalam keadaan begini, keselamatn yang penting.

anything, do share with me ya

qellissa said...

ya Allah, semoga segalanya selamat disana..cepat2 lah kerajaan malaysia ambil tindakan sewajarnya..

sahromnasrudin said...

takutnya..ade kes rogol tue huhuhhh

katak_78 said...

takotnyer ngan situasi gini,....

Lya..kaklyn ni lupa dah password nuffnang la...mcmne ekk....