Tuesday, January 18, 2011

saya nak tanya pendapat awak

entry ini meminta anda semua memberikan pendapat yang ikhlas.
ok macam ni. ia berkaitan mengisi fuel. di manakan anda isi fuel?




jangan cakap "kat stesen minyak la !!"
harus nak kene carut dengan aku lettew
memang la kat stesen minyak. tak kan kat stesen LRT plak

usually, aku isi fuel kat petronas. SEBAB? sebab dari start aku menggunakan kereta sepenuh masa untuk ke office, aku dah ada kad Mesra Petronas tuh. mak aku applykan. so tak payah fikir banyak, isi je kat Petronas. so sekarang,mana ntah aku letak kad Mesra tuh, sudah hilanggg.. cilakak eh point aku dah banyakkkk kat situ. banganggg

so aku mintak opinion member2 fuel mana yang bagus. and ada macam2 opinion lah yg aku terima. so sekarang aku nak mintak pendapat uoolsss yang kacak2 dan cantik2, sila lah suggest, anda selalu isi fuel kat mana and apa sebab nya. sebab aku ni kang main isi je kat mana2. ada org cakap tak elok isi tukar2 jenis minyak ni. ye ke? ntah. aku ni asal kete boleh jalan dah lah. ni plak tiba2 gedik nak serius fuel yang mendatangkan manfaat. can you helppp me?



saya dah guna awak lamaaa sangat tapi kad reward hilangggg.. uuwwaaaa





mak ayah punya kereta isi kat sini plak. tapi saya macam tak minat yang ini




ramai suruh isi yang ini




pernah guna ni beberapa kali je




hah yang ni tak pernah sekali pon guna



so uolss suggest apa?

lets klik !!

18 comments:

E F F A R I N I said...

aku pun selalu gak guna petronas sbb aku rasa high class compare dengan tempat lain :) aku pun pernah gak tanya soalan ni kat kawan-kawan aku sampai lecturer aku pun aku tanya.

First thing ko kena tau, ko nak jimat atau ko nak pemanduan ko best. Petronas punya kualiti mmg superb la. Tapi if u go for shell, kualiti tu OK gak, tapi tahan lama sikit. Aku tak sure jauh mana betul nya. Aku nak gak dengar opinion orang lain. So, kang aku selalu jenguk blog ko nak tengok orang lain bg opinion.Aku baru belajar je ni ;0

Banyak benda nak kena pk bila nak cakap pasal minyak ni, tapi byk sgt, so aku tak larat nak type semua. Haha. Ron97 and Ron95 dalam petronas je dah 24ribu juta patah perkataan kalau nak cerita. haha. Kawan aku cakap BHP oke, Carltex pun oke. Aku try pakai. Boleh la. Tapi aku suka pakai Ron97 sbb pick up dia lain kalau pakai Ron95. Since kat tempat aku cuma ada Shell and Petronas, aku pakai Shell :)

✿....rossa alina....✿ said...

selalu isi kat shell je sbb minyak xbyk gas..tp entah..kdg2 main isi je kat mane2 gak..sebab kalo kat highway nak cari petrol palm yg kite suke,kot2 xjmpe kan..huhuhu..


err..xreti nk suggest sbb saye pn mcm awk gak,men hantam isi jeee.. =_="

A.S.T.I.N.A said...

Shell jugaaa.. Belanda marii..
Agak menjimatkan..
Dulu pernah kai petronas.. but agak cepat kering...
yang lain tak pernah try..

Orang kate Esso bagus cuma market kurang..

aishah said...

akak guna bhp dgn petronas.. tapi kalau sepanjang jalan ada stesen minyak tertentu je.. akak redah je..

☆aDihAys☆ said...

xtaw la..sbb xde kete..
tp rasenye dule ayah pkai shell..
tp skrg petronas..
sbb pam myk yg dkt kt umah petronas..
tp besenyer antara shell n petronas la..

miss nina said...

aye..adik Lya
isi kat mana2 pun boleh? ngehehehe
as for me, i prefer isi di caltex/bhp

then..agak2 malas baru g shell n petronas-senang nak guna atm :)
tapi i patriotik okay!

why bhp n caltex? most of savvy users recommend via our forum..
some of them suka buat analisis berkumpulan, mana yang rasa berbaloi nak ikut, i ikut la


panjang sudah komenku :)

lalink7 said...

kite suke isi di Petronas..hehehehe..kenape sebab ade kad mesra...tambah point..satu lg skrang nie kan Petronas tgh wat promo dpt rm10k..hahahah..konon bajet dapat la..hahahah..bile nak bertuah ntah..heheheh =))

tp ramai jugak cakap shell ok..ntah la memane pun ok sbnarnye..kalau dah xde minyak sangat..pam minyak di kampung yang xpakai kad pun i p..kalau xisi xleh gerak..hehehe

=P

DuniakuAbstrak said...

sheLL of koz, petronas cepat kering sbb gas je lebih, minyak nya kurang

terbukti secara klinikaL

niesz said...

selalu ayh niesz kalau isi minyk kete mak, selalu g kat petronas.. :), kalau keta ayah kat shell..

sahromnasrudin said...

sy pakai shell..ada akd bonus link heheheheheh
p/s: sebenornya stesen dekat dgn uma hahahahaha

YanaMIB said...

famili aku sume isi SHELL..terbaekkk! lebih kilometer..aku pernah compare sendiri..ikut kira² sendiri..camne aku buat?? oke meh aku ajr...


test isi shell 1 litre tgk brape RM kena..then tgk brape lama thn 1 litre tu...then buat cara yg sama utk petronas...make sure waktu isi pn sama..klu malam then both mesti malam..ada beza ye...


and then....taraaa...there's your comparison...shell mmg terbaekk..wahh aku boleh keje dgn shell..excuse me! can anyone hired me to work with shell!! ^_^

Amy Syaquena said...

amy dan en.hubby guna shell..

n@D3iR@H said...

akk gune petronas, tp husben akk kate better gune shell.pastu gune yg ron 97 tu, walaupun mahal tp minyak die pekat...so, lmbat je nk turun ke E tu.haa

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aku setia guna Shell pasal aku rasa jauh sikit ajer perjalanan berbanding petronas.... aku ade set mmg ade nampak lahhh kalau guna petronas cepat habis....

DrSinga said...

setia.. tapi tak pernah menang kat Petronas..

makdara TERdiva said...

tak reti nak komen pasal isu negara ni.. :P
sbb biasa tengok orang isi jer..kalau akak yg isi, tak tau nak letak minyak tu dalam ape..hehe!

Hasniyati Md Razi said...

sy pkai shell..hujung minggu selalu blik rumah dr usm nibong tebal ke sg.petani.dl pkai petronas minyk cpt jer kering.pas tukar shell tahan la minyk tu.sbb keta kancil 660 jer so pkai minyk ron95 jer dh cukup power.dl sy pkai jugak ron97 tp mcm xbest =)

Fahim 'n Alin said...

dah try minyak masak? wakaakakak. ok tak lawak. haha

aku pakai basikal je, tapi nak komen jugak..hehe