Wednesday, August 3, 2011

hari ketiga - adik saya memang pentamak


syukur. settle hari ke-3 berpuasa
hari ni meriah sket atas meja makan
mama masak 1 menu je
yang lain semua adik2 aku p beli kat bazar
hoih adik2 aku ni memang pentamak btol la
sampai mak aku dah bising tadi "esok semua ikat kaki kat tiang, jangan nak p bazar lagi"
hahaha padan mukaaaa

ni kira tak overdose lagi ni
kalau overdose sampai tak muat meja
sebab lagi 2 orang adik aku takde. dorang kat universiti
tuh kalau yang lagi 2 orang tuh balik, tak tau nak cakap lah



mama masak. namanya mee goreng mama
sebab mama masak
kalau mamak masak baru jadi mee goreng mamak
apa aku merepek ni....




aku pesan beli popia sambal kat adik aku
tapi paham2 la orang meniaga ni
seciput je inti sayur dia dalam tuh. kulit kemain tebal




murtabak ada 2. ayam dengan daging
tapi daging tuh memang masin la. terkedu kejap
huahua tapi takpe lah sebab bulan puasa kan. tak bleh rasa



ni makcik bagi
pulut lemak dengan apa ke nama benda tuh
kelapa masak dengan gula merah dengan durian
inti manis2 tapi durian tetap terasa
aku tak makan. just rasa inti dia secubit
bahaya benda ni. bleh buat makan tak henti nanti. huhu
so better jangan makan. huaaaaa




my favvy !!! rendang kerang
aku makan rendang kerang dengan mee goreng sket
thumbs up !




epok-epok
aku makan half je. tak kene dengan tekak
tapi adik2 aku dengan ayah aku bedal sampai tinggal seketul 2 je dalam pinggan
hahahhaa

itu je lah ye. puasa ni memang seronok
sebab bleh update menu hari2
lepas tuh siang nya tengok balik, sendiri lap2 air lioq
tuh belom lagi pergi blog orang lain
belom lagi p kat blog tukang masak tegar
boleh peningggg tengok
huarghhh buruk perangai



lets klik !!

9 comments:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hahaha.. banyak giler.. nfirm lepas ko ebrbuka ko dah tersadai je kn :)

Ezad Skytech said...

perghh..penuh satu meja dgn makanan..hee..

rATu kEBaYA said...

meriahnya meja... baru nama berbuka puasa.. hehehe... akak dulu pun macam ni.. g bazar segala benda nak beli. semua sedap kat mata.

sahromnasrudin said...

murtabak tue power la, dik..mesti sgt sedap kan..kalau daging lg la sedap...

cikceriacorner said...

salam ramadhan..

wow bestnye...nak jugak..ehheh

miloais said...

banyak juadah tu...

sokmo kalo berbuka ngan mak-ayah dan adik-beradik.. gitu lah jadiknya...
sorang beli sikit - lama2 banyak jadiknya juga...!

gadisBunga said...

mak aiiii....sape nak makan semua tuuuu????

YanaMIB said...

ko slh seorg blogger yg sengal pi update psl makan..pehtu biar smpi ke siang, tgh hari, berbuka..grrr~

aku td duk wusha2 blog mat gebu, nk carik resipi..dlm 5 mnt aku pangkah..haha bergelora prot aku nih..adeh~ =.=

Afzainizam said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip periksa kerosakan san servis radiator

Woooo satu meja penuhhhhh... ni banyak yang sedap-sedap ni.... fooooyoohhhh mmg sedappp