Thursday, August 11, 2011

perangai budak-budak kecik semasa terawih




aku nak story sket pasal perangai budak-budak kecik kat terawih
kecik tak kecik sangat la
sekolah rendah. macam darjah 3-4 kot

aku ni terawih kat surau dekat dengan rumah ni je
jemaah tuh tak ramai la
lelaki dewasa campur imam ada la 5-6 orang
yang ramai budak2 kecik ni la. ada dekat 10 orang kot
jemaah perempuan pulak dalam 15-20 orang je

yang nak jadi cerita
budak2 kecik ni dia main
ko bayangkan lah surau tu kecik je.
kalau dorang bercakap2 ke, berbisik2 ke time solat, jemaah perempuan ni siap lah bleh dengar

1 contoh

kan imam baca al-fatihah, sampai sebut "amin......"
so jemaah lelaki akan sahut la "amin...."
yang dewasa tuh ok la. yang budak2 ni.
dia p sebut amin tuh kuat nak mampus.
siap menjerit2 "amin !!!!!!"
lepas amin tuh, siap bleh sambung borak "sok sek sok sek sok sek"
ko rasa nak hempuk tak budak2 tuh
dah aku ni jadi tak khusyuk plak kan


lagi 1

masa imam ucap ni



kan jemaah kene jawab ramai2 la yang part 'jemaah' tuh
pastu ko bayangkan lah budak2 punya sahut "sollallahu wasallam 'alaih"
dia punya menjerit, macam kan kene histeria
pastuh gelak2 pas jerit2 tuh
rasa nak gelak pon ada, marah pon ada
tapi tuh la kan. budak2

pastu aku teringat
masa kecik2 ikut makcik p terawih
aku pon lebih kurang macam tuh
orang "amin...."
dengan aku sekali sahut "amin...."
pastu makcik2 yg kat saf tanya, "siapa yang sahut amin kuat tadi"
aku pon buat la muka toya terpinga2 kan. hahahahaha

tapi 1 lah kan perangai aku ni
masa terawih. baru nak solat isya' ni
aku punya menguap. mak aih.... rasa nya dalam 4 rakaat tuh, ada la 5-6 kali aku menguap
tuh belum terawih dan witir
silap2 bleh rabak mulut aku
macam mana tak nak bagi menguap ek
bleh jadi tak khusyuk masa solat. sebab kejap2 kang menguap
gila buruk punya perangai
nasib baik sebelah aku mak aku duduk. kalau buatnya mak mentua??
hilang saham
motif tiba2 mak mentua masuk??


lets klik !!

18 comments:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

dah name budak2 kn.. sepatutunye penjaga yang bawa budak2 tu kena la kawal dieorang kn... xkan orang len nak kawal ank die lak... memang xkhusysk la solat kalau bising2 cm tu

Umedia Network said...

huhu. Sabo jelah. Kat masjid tempat saya pun camtu. Tak khusyuk terus. =_="

Ezad Skytech said...

biasa la tu..budak2 mmg la macam tu..hee..

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

hihi..aduyai ...budak2...tak pe kecik2 kalau dah biasakan diorang ke masjid insyaallah dah besar nanti pun dia terbiasa ........

Lya, same ar kita semayang isyak o.k lagi masuk terawih 2 rakaat dah start dah menguap macam nak koyak mulut ...haish ...

sahromnasrudin said...

adoi...gelak saya baca entri nie..smpai nak pecah perut jadinya huhuhuhuhu....
mana2 surau kampong situasi sama mcm entri nie heheheee

Fauziah said...

mmg ler long..tu blom lg dorg men kejar2 kt luar plus men mercun!haha

ChekNin said...

haha....
surau kat rumah saya pun gitu. Siap ada budak main2 lagi, pastu gelak kuat2... adeh...

liyana said...

haha...tibe2 tringt kt surau tmpt sy terawikh..cmnila gk...yg amin tu mmg kuat..bdk2 excited kot...hmm...

redza said...

biasalah tu budak2..mana2 pon sama

ko mkn byk sgt kot masa berbuka tu yg menguap tahap gaban tu hehe

wahida said...

sebab tu la dah lama saya tak terawih kat surau semenjak ada anak kecik..hubby tak bagi..dia kata biar dia je pergi..nnt kalau bwak anak2, mengganggu jemaah pulak..tak baik...

azam said...

"salam singgah kenalan....jika sudi follow² ye...
see u around and happy blogging….follow awak"

Fadzli Amir said...

Hahahha....saya masa bebudak siap tido lagi masa tgh sujud...nak main macam bebudak lain abah marah...

eelobor said...

huhuhu...gitulah kekdahnya budak laki2. hihihi....teringat zaman budak belum baligh dulu2

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

aku pun geram ngn budak2 cmni..kdg2 rasa nk bg tumit je kt dahi dieorg..tp budak2 kan..sabooo je la




ko makan byk sgt ni..tu yg smpai menguap tu

gadisBunga said...

kasi debik je se das kat bebudak tu. huhuhu~

ct odah said...

hah aku dah agk dah ayt last kau tu..haha

Afzainizam said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
”Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip Pemeriksaan servis kereta

hahhh tiap kali terawih ade budak lari lari depan saf aduhhhhhh budak katakan nak marah tak lehhh bapak dia ada

miss nina said...

hehehe,,kelakar kan budak2 ni.
takpe lya, tegur je diorg baik2
garang2 kan diorg tak nak g surau-masjid lak

~~ehem