Friday, October 28, 2011

Salam


“Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenalnya saja.” – Riwayat Ahmad

lets klik !!

8 comments:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

Assalamualaikum makcik :)

YanaMIB said...

rsnya sume tanda kecil kiamat dh berlaku skrg..subhanallah

wahida said...

terima kasih kerana mengingatkan...

Dyna Yvonne said...

sme2 lah kite muhasabah diri =)



slmt hari jumaat

oya said...

salam..good info

sahromnasrudin said...

trime kasih dik atas peringatan ini....semoga kita tak termasuk dalam golongan itu..

afzainizam said...

Assalamualaikum.... dah bagi salam ni...

”Seutama-utama manusia bagi Allah adalah yang mendahului salam” (HR. Abu Daud dan Tirmidzi).

Sekadar mengingati antara kita semua ... selingan macam kat bawah ni

Janganlah kita menggantikan perkataan "Assalamualaikum" dengan "A'kum" dalam sms atau apa sekalipu melalui tulisan. Jika perkataan Assalamualaikum itu panjang, maka hendaklah kita ganti dengan perkataan "As Salam" iaitu sama makna dengan Assalamualaikum. Sesama lah kita memberitahu member-member yang selalu sangat guna hortform A'kum dalam sms ataupun email. Perkataan 'AKUM' adalah gelaran untuk orang-orang Yahudi untuk orang-orang bukan yahudi yang bermaksud 'BINATANG' dalam Bahasa Ibrani.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
Sound for breeding lembu pejantan

Odah + One = OdahOne said...

assalamualaikum tuan blog...tanda2 kecil rasanya dah mcm complete tggl nk tnggu tanda besar pulak kan...subhanallah