Sunday, October 16, 2011

sentaphatimaknak


assalamualaikum.

nak cerita kejadian yang memang sentaphatimaknak ini
berlaku sebulan yang lalu pada tarikh 17.09.2011 hari Sabtu
aku baru sahaja 5 minit berlalu meninggalkan office. kira-kira jam 1.15pm
mahu pulang ke rumah
di persimpangan Comboy Batu Berendam, aku memperlahankan kenderaan sebab kereta di hadapan banyak
suddenly................. gedeganggg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

makterkejutnak!
tiba-tiba sahaja mak kene hentam
rasa macam mimpi
betul-betul depan Comboy Batu Berendam
memang ramai orang keluar tengok
mak dah memang speechless nok
lantas park kereta tepi jalan, usha tajam mangkak yang hentam aku tuh
terus pergi belakang kereta..........................



oh my God !
rasa nak meraung kat situ jugak !!!!!
mangkak ca ya nun alip datang kat aku
muka cuak gila. "sorry kak sorry tak sempat brek, brek tak makan bla bla bla"
apa yang mangkak tuh cakap ibarat masuk telinga kiri keluar telinga kanan
sebab hatiku hancur melihat kereta ku -_-

berpusu-pusu la orang datang tengok
and informer bengkel bersepah-sepah lah datang
ada sorang informer melayu ni terus datang kat aku
cakap-cakap itu ini
aku memang lost masa tu
sebab sangat terkejut



kereta si mangkak yang langgar aku tu


mangkak berbaju putih yang langgar aku


mangkak yang langgar aku cakap, nanti tunggu boss dia datang
sebab dia bawak tuh kereta company
selang 15 minit boss dia datang
aku nampak boss dia bising kat dia. cakap jadah haram apa malas nak amik port
sebab hatiku memang hancur tengok kereta
boss dia datang kat aku, and say sorry
dia kata nanti dia settle semua
off course la insurance dia yang cover

settle itu ini, gerak p balai polis kat melaka tengah
aku tak drive. mintak budak informer melayu tuh drive
sebab dalam keadaan shocked, i cant drive
sebab ibarat darah laju serbu ke kepala
jadi pening
call baba cakap excident. suruh dia tunggu kat balai je

sampai balai, buat report, bla2 bla2
syukur masa excident, jarak kereta aku dengan kereta depan jauh, kalau tak?
tak nak imagine. huhu
sarjan tuh cakap, "settle ni, saya dah saman pon budak tu"
so dah amik report, terus ke bengkel dekat Malim
discuss bagai, dia janji 12 hari paling lambat akan siap
never mind. janji siap

tapi, janji cina ke melayu ke aku rasa sama je
(bengkel tu cina)
12 hari siap?
jangan harap
melarat ke 3 minggu lebih jugak
last week (Friday) baru dapat
syukur everything dah settle

and sekarang, aku sangat fobia dengan kereta yang ada kat belakang aku
especially bila nak berhenti kat simpang ke traffic light ke
tau2 je la
manusia ni bila atas jalan ramai yang jadi selfish
tak memasal sekarang aku dah ada penyakit fobia
rasa macam nak pasang emergency light brek tuh 8 ketol je
biar semua perasan aku nak stop

aku paling benci tengok orang bawak kereta laju-laju sekarang
sebab aku terbayang-bayang si mangkak yang langgar aku tu
serius laju dia bawak, sebab masa dia hentam tuh, dada aku tersentak kat stereng
sakit woooo
sesak gak la rasa. huhu

serius, ini adalah igauan ngeri untuk aku
dan dapat 1 penyakit, FOBIA !!



lets klik !!

12 comments:

DuniakuAbstrak said...

pernah kena sodok dengan minah rempit, kemik gak belakang kereta aku

kesian punya pasal aku lepaskan je la minah tu...

bengkak berdarah bagai minah tu

ezanoor said...

memang menggigil badan kalau kene langgar... tapi kene tabahla... dugaan mendatang... yg penting, kita tak langgar org... hihihi... klu nak benti kat trafik lgt, jeling kete belakang... kdg2 dia kejar trafik lgt... so if dia laju, sila lajukan pemanduan... if dia cam relax, boleh la kita benti secara skema sbb takut nak teruskan bila lampu hijau dh bekelip 5x... hehhe

fairus said...

SAYA 2 KALI KENA LANGGAR.. TINDAKAN YANG AWAK LAKUKAN ADALAH BETUL. REPORT POLIS ADALAH PENTING DAN LANGKAH2 SETERUSNYA BAGI MEMBOLEHKAN TUNTUTAN INSURAN DARI SI PELANGGAR ITU...

miss nina said...

kesian lya.
so far, cemana dengan kereta? ada kena bayar ape2 x?
pasal bengkel, kalau bukan bengkel yg kita kenal, mesti lewat. hurm..macam2 kan.

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Huh..seb baik lya tak pape ...hish ...trok la mamat tu ..."buta ke hapa? " kan ai plak ter stress..hambek kau ..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hahaha.. tringat lagi k tragedi kereta ko tu.. so, cm ne keta ko, tu dah setel xclaim insurans sume tu.. hehe

Dyna Yvonne said...

pnh alami kes cmni 2x.tp sumenye org yg bwk.

DrSinga said...

ni kereta baru kann??

wahida said...

alhamdulillah ko tak apa2...nasib baik keta ko ngan keta depan jarak jauh...kalau tak, aku pun tak leh fikir dah...huhu...

makdara TERdiva said...

kadang2 kita dah berhati2, tp org lain yg cuai..

huhu

oya said...

tension tu..

Ezad Skytech said...

huuhh...bila kita da bawa2 secara berhemah..tapi ada pulak yang cuai..nasib baik lya ok je kan...