Friday, October 14, 2011

sihir dalam rumah tangga


assalamualaikum

ish aku lupa malam tadi malam jumaat
nak tengok Semanis Kurma
sebab kusyuk baca novel
sedar-sedar dah 10.35pm
cepat-cepat p bukak tv
haiyooo dah nak habis
tajuk pasal sihir yang menganggu rumah tangga. lebih kurang macam tuh la tajuk dia

nak share rumusan kat uols pon tak dapat lah
sebab tengok lagi 15 minit dah nak habis
tetamu dia, ada seorang ustaz dengan seorang mangsa sihir yang berubat dengan ustaz tuh

tapi yang aku ingat, ustazah bahyah ada cakap, sesiapa yang berjumpa dengan tukang ramal (yakni bomoh2 merepek ni), solatnya tak kan di terima selama 40 hari. 40 hari ke 44 hari ntah. tak sure. either one tuh la

ustaz jemputan tuh ada story la,pasal ada 1 pasangan ni, baru kahwin 2 hari dah nak cerai.
pastu ustaz tuh tanya kenapa nak cerai bla2
pastu isteri yang nak cerai tuh cakap, dia tak sanggup melihat suaminya adalah kingkong. walaupun hakikatnya suami dia seorang yang kacak, tapi pada mata dia, dia nampak suami dia adalah macam kingkong

gila lah. manusia ni kan, ada je jalannya nak buat hasad dengki kan.
cetek btol ilmu masing2. sampai terlalu ikutkan nafsu, dan lupa pada larangan-NYA
mula lah nak menjampi itu ini lah, jumpa bomoh pak seman la mak putih bagai lah
pasang tangkal macam-macam jenis
hembus itu ini.

kalau terjadi perkara2 macam ni, hendaklah berjumpa dengan pengamal perubatan islam
sekarang kan dah banyak
ikhtiar itu penting,tapi hendaklah di landasan yang betul ya

sape rajin, pergi lah youtube cari episod malam tadi ye
aku pon tengok malam kang la nak youtube
sebab tengok dah nak habis. tak tau hujung pangkal episod malam tadi
yang share kat uols ni pon setakat yang aku tengok je lah

ok selamat berhari jumaat. semoga kita sentiasa dibawah lindungan-NYA


lets klik !!

9 comments:

A.s.t.i.n.a said...

king kong?? wahhh king kong sudah kawennn tak bgtauuu Tuannye ponnnn..

mawar_berduri said...

huish..takot ...mudah-mudahan dilindungi dari segala sihir nih.....

redza said...

lama tu 40 hari...klu ditakdirkan meninggal dlm tempoh tu malang sungguh nasibnya

DrSinga said...

king kong tak hensem
kong kang pun tak hensem

haku .. kalau nengok oztazah tu.. terpegun nengok tangan dia ..

✿....rossa alina....✿ said...

ISHHH MINTAK² LAH XDE JADI CAMTU KAN..TU LAH SEBOLEH²NYE SEBELUM KAWEN TU NAK MINTAK MAAF KAT SEMUA ORG..HMM..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

zaman moden ni pon ade lagi benda2 cam ni kan,,, biasanye yang wat benda ni dari pihak mak bapak kan.. bukannye dari pasangan tu sendiri kut

Amy Syaquena said...

perkara yang paling akak takut , minta di jauhkan la dari perkara sebegini...

gadisBunga said...

kat tonton ade kot. :)

kesimpulannya kite kene hati2 dgn org sekeliling kita. perasaan hasad dengki ni selalunya terselindung di balik wajah yang manis.

tapi tak semualah...

Hanis MY said...

Tak habis2 dengki sampai lupa agama,huhu nauzubillah bhy betul la...