Tuesday, January 24, 2012

berjalan raya

assalamualaikum

lama betol tak update blog. cuti2 ni malas
asek merayap je. hehehe
banyak merayap ni bagus. banyak modal nak update blog. hihi
tu beratur nak update. so mula dengan episod 1 dulu

ni hari raya cina day 1st tu. hari isnin
pergi raya rumah bos member aku. dekat lorong pandan
actually company dia dengan aku kerja ni related je
sebab aku kerja dengan developer, yang member aku ni dengan town planner
so memang sangat related la memandangkan projek company banyak bertown planner kan company dia
so memang dah kenal la dengan bos dia ni


rumah dia. besar hoih. bila nak merasa dapat rumah besar begini. tv pakai skrin + projector tu. best btol.
kalau tengok drama, kompem bulu hidung pelakon pon bleh nampak


1 benda. aku kompius. ni raya cina ke raya puasa? hahaha
serius menu2 dia semuaaaaaaa menu melayu
nasi impit, kuah kacang belimbing buluh, rendang itik, rendang daging, rendang ayam, pedal & hati ayam masak kicap, sambal sotong, roti jala + kari ayam, mee goreng, bihun goreng. serius banyak gila menu
mungkin sebab tuan rumahnya ni banyak kwn melayu. in fact, masa aku dtg, melayu lagi ramai dari cina. 1 malaysia btol


1st round
nasi impit, roti jala, rendang itik, rendang daging dengan pedal masak kicap. sedapppp



2nd round. share dengan member
mee goreng, bihun goreng dengan rendang itik lagi
serius rendang itik dia sgt syedapppp



dah kenyang2 dapat plak angpau, memang best btol


my bff, cik ayu
lepas habis raya, pergi shopping kat dataran pahlawan megamall, lepas tu lepak kat pappa rich
weyh melaka dah ada pappa rich uolsss. baru bukak ke atau dah lama?
kalau dah lama, nampak sangat aku di bawah tempurung betul
itu later update
skrg banyak bahan tengah queue nak masuk blog. kihkihkihkih




lets klik !!

13 comments:

HeNRieTTa JoSe said...

Dapat ang paw? Nak jugak nak jugak...hehehe....

Cik Lia Lomi said...

heeee, dapat angpau..salam kenal sini. :D

syuesyada said...

yg 2nd round tu betol ke share dgn mmber?

hhehehe ^^

rATu kEBaYA said...

raya cina makanan melayu.. mmg terbaiklah... shedapnya nasi impit tu..

Lya Colours said...

HeNRieTTa JoSe - boleh2 mintak kat bos masing2 ye. hehe

Cik Lia Lomi - blom kawen dpt la. hihi

syuesyada - betol2. percayalah.hihi

ratu kebaya - tuh la. terbaekkk sgt!

Amy Syaquena said...

lia bukan angpow tue nak share dengan akak ke hahahaha....

Lya Colours said...

amy syaquena - eh bukan akak nak bg kita angpau? hehe

redza said...

dah tua2 pon dpt angpau ke ahaha

eelobor said...

tak pelik sebab aku pernah kerja ngan tokey cina. staff dia boleh di katakan 80% melayu. yang cina cuma anak bini dia jer & akauntan sorang dua. yang lain semua melayu. malah client2 dia pun semua melayu. setiap kali CNY atau dia buat open house, menu makanan mesti selera melayu & temoahan katering orang melayu gak

Lya Colours said...

redza - aku belum kawen okehhhhh

Lya Colours said...

eelobor - ini first time saya p beraya rumah cina. hihi

Ezad Skytech said...

wahhh..sampai 2nd round ye...hee..

#dapat angpau yg best tu..(^^,)

sudipVSsenduk said...

dah besar panjang pon dapat angpow ke? bestnye!