Tuesday, January 17, 2012

layan je la makcik

assalamualaikum

baru balik tadi ada urusan kat SAMB
tunggu lama jugak. padahal tak ramai orang pon. ntah apa buat dorang ni

so masa tunggu tu ada sorang kakak/makcik
aku tak dapat nak bezakan la pulak.haha lantak la
tiba2 menjadi peramah plak nak berbual dengan manusia tak peramah yakni diriku ini

makcik : lama ye tunggu. dah la panas *motip? ekon sejuk ok dalam samb ni*
aku : haah banyak urusan agaknya *nada malas layan*
makcik : duduk mana ye. pasang air rumah baru ek
aku : tak lah. saya ada urusan hal pejabat
makcik : ooooo makcik baru beli rumah dekat bertam sana tu. ni nak bayar meter air bla2
aku : oo. *senyum kambeng*
makcik : adik punya rumah area mana ?
aku : masjid tanah. duduk dengan family
makcik : sekarang rumah mahal btol. nasib baik la makcik ada duit lebih sket bleh jugak beli sebijik bla2 pot pet crettt cruttttt

suddenly phone aku ringing..........

aku : sorry makcik saya jawab call eh *bangun terus jawab phone kat luar*

hoih thank God ada orang call
kalau tak aku tak tau apa dia nak story
ish aku bukan biadab. tapi aku tak reti nak beri respon kalau berbual dengan orang tak kenal
lain la kalau urusan office ke. itu kita ada tujuan nak berjumpa
ini tiba2 cakap pasal rumah, bla2 pot pet
aku dah macam kambeng sengeh je
tak kan nak biadab biar dia cakap sorang aku buat dono plak
kepada makcik berkenaan, saya mintak maap sebab saya memang tak reti melayan orang bersembang
kalau dengan mentua takpe *sengeh lebar*

*tamparannnnnnnnnnnn*


lets klik !!

10 comments:

saffiya_aleesya @ echa said...

hahaha amik ko kena getah!!! kalau hset ko tak bunyi memang ko kena tadah jela telinga ko tu dgr makcik tu dok melalak hahaha

cheqna said...

sib baik henset bunyikk..kalau tak dengo jela
salam singgah =)

fairus said...

BELAJAU2LAH BERGAUL DENGAN ORANG TUA..

YanaMIB said...

ceh gitu plak..klu aku layan je makcik tu..sbb bosan tggu nombor lama2..huhu =)

Lya Colours said...

echa - huhu aku tak reti nak respon apa pon masa dia borak tu.huhu

cheqna - tuh la. huhu tq caller.hihi

fairus - belajar gak ni nnt nk jmp mentua x reti plak.haha

yanaMIB - aku x reti melayan oi. huhu

KAMIHIDUP said...

ruginya, kalau KAMI, itulah orang yang dicari, layankan berborak, best! hee. :)

atty's said...

motif makcik ni ..nak kasi tau dia beli rumah..hahhahaha..

sama ler mcm kty.kdg tgh bz2 bayar bil ofis bagai , ada ler umat ajak sembang..kdg kita mmg takde mood nak layan..lagi ler kalu macam makcik nie.

Lya Colours said...

kamihidup - ish tak reti la. saya ni pasif sket dgn org x kenal.huhu

mysara said...

dye nk isi masa lapang tu...
klu mai kt tmpt akak, dh tukar no tepon dh ngn mak cik tu! haha

Lya Colours said...

atty's - haah mungkin saya xde mood nak sembang tadi tu tak layan sgt. kalau x sama naik je.hahaha

mysara - amboi ramah lebih smpi tukar nombor.hehe