Thursday, February 2, 2012

Cukur Bulu Kening



Allah s.w.t melaknat perempuan yang jadi tukang cukur bulu kening orang, atau dia yang mintak di cukur bulu keningnya, dan orang-orang yang mengubah hukum/ciptaan Allah, dengan ubahan yang kekal - Ustaz Azhar Idrus (menurut ceramah dalam video di atas)

Haram kepada 2

1) cukur kening habis/licin, pastu lukis dengan pensil
2) cukur tak habis, tapi tinggal halus. kira macam bentukkan cantik-cantik

UAI kata, tak cukur cantik ! so jangan cukur ye ^_^

Ada ulamak kata harus, kalau misal kata bulu kening tu macam tak kemas sangat /bersepah (sila rujuk video di atas ye nak lebih faham), so dia gunting sket bagi rapi. Itu harus dengan syarat, untuk suami.

apa yang aku note ni, dari video ceramah di atas. pada yang malas tengok atau tak faham loghat ganu ke.
aku suka UAI punya ceramah. memang banyak cakap pasal perempuan
baguslah aku dengar, bagi sedar diri sket. huhu


lets klik !!

11 comments:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

tu salah satu perbuatan yang mencuba mengubah ciptaan tuhan.. haram.

redza said...

xberbaloi klu disebabkan bulu kening yg seciput tu terhumban ke neraka

Ezad Skytech said...

jangan la gatal2 nak cukur kening tu kan...

Lya Colours said...

taufiq - ye betol tapi ramai org pandang remeh je

redza - hehe yang seciput ni org buat jugak

ezad - ori dah ok!

mEiZ SHA said...

mekaseh berkongsi yang
seb baek i x suke cukur bulu kening u..:)

Munnafendy said...

nk cantik puny pasal...yg harus utk suami tu kena phmkan lg ni.. =)

miloais milo said...

heran ngan ornag yg suka cukur bulu kening sampai licin - then draw balik ngan pensil - nampak cam alien sungguh!

Ros said...

Salam Lya,

Allah bagi kat kita ni semuanya cantik belaka dah...yang nak pi dok ubah2 tu buat apa.....

Patut bersyukur dengan apa yang kita ada....

Fida Husain said...

InsyaAllah. Banyak pendedahan, semoga kita berubah kepada kebaikan kan :) InsyaAllag

fairus said...

KALAU ALLAH LARANG, JANGANLAH KITA LAKUKAN...

eelobor said...

memang suka gak ngan UAI.... pagi tadi pun lepas subuh sempat gak dengar beberapa klip video siri dari sedutan kuliah maghrib beliau