Sunday, April 15, 2012

chef at home. hehe

assalamualaikum

baru settle memasak ni
tinggal berdua je dengan adik. mama baba and yang lain2 semua balik kg tganu
mencik. i tak balik. tsk tsk tsk
ma ! jangan lupa i punya satar dengan pulut panggang ! nyam nyam nyam

so hari ni pagi2 dah bangun. masak sarapan nasi impit goreng
pastu mandi2, jumpa member dekat semabok kejap
sembang2 pot pet pot pet, pukul 10.30am balik
singgah tesco peringgit
humangaihhhhhhhhhh punya ramai umat kan
yela. sunday. lepas tu ada pameran pengantin
aku tak p tgk. bahaya. nanti bleh meroyan. haha
so beli barang2 untuk memasak hari ni

so ini lah hasilnyaaaaaaaaaaaa



sambal sotong + udang superb!
memang superb ! pas amik gambar cuit2 sket sambal dia. wallahhhhh




mix veggie masak oyster dengan tofu
wah punya panjang nama. haha
ish menyesal beli tofu 1 je. patut beli 2 *tamak*




pastu on the way nak balik rumah tadi, nampak orang jual nenas madu
berhenti beli. 3 biji RM5




dan ini lah hasilnya
walahhhhh. kesat2 air lioq
okey nak p tengok belen nenas potong ada lagi tak
*lari laju2 pergi dapoq*


lets klik !!

11 comments:

saffiya_aleesya @ echa said...

wahh sambal sotong + udang...menarik tuu!! klu umah dekat berjiran ngan ko ni mau aku tumpang makan umah ko Lya..siap cicah nenas yang tak tahan tu...

azalia hjsalleh said...

sdpnya nenas maduuuuuuuuu
kalo bakar dlm oven pastu cicah dgn chocolate sos/ kuah rojak
mesti superb

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

pasal makan hidup nyawa ko kn.. haha

rATu kEBaYA said...

kecur liur nengok nenas madu tu.. sambal udang n sotong tu boleh antar kat akak sepiring.. hehehe

ainnoraini said...

wahhh terliur tengok nenes tu...mmg sedap bangat dicicah mcm tuu...

miloais milo said...

sambal sotong+udang tu buat iols terliur hoccay!

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

haish..dah pas tu ...dah boleh dah ..hihi :PP

fairus said...

cayalah chef.. i like...

miss nina said...

sedapnya sambal udang
boleh jadi chef dah ni :)

Teratak Hami said...

ni kalau si teruna tengok, terus masuk meminang.

Ezad Skytech said...

bukan main meriah ye makanan2 semua tu..hee~