Tuesday, April 24, 2012

ketuk belakang parang kat dahan pokok

assalamualaikum..





kelmarin mama baca paper. tak sure paper apa la
baca dah la 'loudspeaker'. kuat2. nak bagi sekampung tau agaknya. hahaa

dia baca 1 petua ni. petua nak bagi pokok yang tak nak berbuah, degil nak berbuah ke apa ntah

mama : ni ada petua pokok yang degil tak nak berbuah
aku : apo eh??
mama : dia cakap, amik parang. ketuk belakang parang kat dahan pokok. pastu membebel la sorang2 kat pokok. contohnya "aku penat bagi kau baja, siram hari2 kau tak nak berbuah bla2"
aku : tak leh pakai punya petua. ha ha ha ha

tiba-tiba baba menyampuk

baba : di sebabkan pokok kat rumah kita ni pokok orang melaka, so kene cakap macam ni. "cilaka kau. hawau kau. lahanat kau. hantu keburu kau tak nak berbuah penat aku siram hari2"

aku : hahahaahahaha *gelak macam hantu*


adoi serius lawak aku rasa. motip pokok dok negeri melaka tiba2 tune marah terus ala2 gitu. paling tak bleh "hantu keburu". tu memang ayat melaka habis tu. hahaha. lama tak dengar perkataa "hantu keburu" tu.

btw, hantu keburu tu camne plak ghupe nya???


lets klik !!

10 comments:

miloais milo said...

apa ke benda hantu keburu tu??? :o

sekeluarga buat lawak tu...
hahahahaha

YanaMIB said...

ayt2 len org melaka tu pernah la aku dgr..tp hantu keburu lom pernah dgr lg..huhu ty baba ko camno ghope hantu tu ehh =P

OdahOne OdahOneBizz said...

ayat hawau tu mmg pnh dgr tp mybe dh hampir pupus sbb dh jarang dgr...hoho...tp hantu keburu tu mmg xpnh dgr lngsg..apa kebenda tu???

redza said...

nti ko wat entri pasal hantu keburu pulak..aku pon xpenah dgr

oya said...

x pernah dgr lagi hantu nama tu..

fairus said...

KADANGKALA ADA BETULNYA. NAK DIJADIKAN CERITA. SAYA ADA AMBIL ANAK POKOK PISANG TANDUK DARI POKCU SAYA YANG TINGGAL DI KEPONG, KL. SAYA TANAM DIBELAKANG RUMAH SAYA.. SUDAH LAMA.. SUDAH LAMA SAYA TANAM, POKOKNYA TINGGI, TAPI TIDAK BERBUAH-BUAH..

PADA SATU HARI, SAYA MERAJINKAN DIRI SAYA DENGAN MENGEMAS SEMAK-SEMAK DISEKELILING POKOK PISANG TERSEBUT. DAN SELANG BEBERAPA HARI, SAYA BUKA TINGKAP BELAKANG RUMAH SAYA DAN DIDAPATI JANTUNG PISANG SUDAH KELUAR..

SEKARANG INI, PISANG TERSEBUT SUDAH MENAMPAKKAN BUAHNYA.. TAK BEBERAPA HARI NANTI MUNGKIN SUDAH BOLEH MERASA BUAHNYA...

LYAfrina said...

heheh.. blh jd k petua tu ye??? mcm klakar lak.. hehehhe...

loghrat melaka tu pkeat gak..lbh kurang n9 kan..lya xpaham la...

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

pokok orang melaka?

pestaim dengar.

kikiki

Cik FaRiZaM said...

xpernah dgr lg hantu nama ni...betul2 ke apa

wahida said...

kahkah...sweet la korang ni...syoknya gelak2 satu family mcm tu...terus teringat kat arwah ayah...huhu...


hantu keburu tu apa nok??