Wednesday, April 4, 2012

makan luar - medan ikan bako kuale

assalamualaikum

date : 03.04.2012
time : 8.30 pm
venue : medan ikan bakar, persatuan nelayan kawasan melaka barat, kuala sungai baru, 78200 melaka.

reason makan luar : tak masak. hihihihihi



sila pilih seafood yang ada dalam sampan batu ni
harga adalah mengikut pasaran




air saya, carrot susu suam kurang manis
kelihatan di situ : otak-otak, sayur kangkung goreng biasa, dalam aluminium foil adalah kerang bakar bungkus, dessert adalah tapai, jeli kelapa dan dadih lapis




lil bro dan maklang
kelihatan di situ menu nya adalah : siakap bakar biasa, kerapu 3 rasa, sotong goreng tepung, udang butter, tomyam campur
oh my lil bro dah start cuti sem sebulan ++. nanti nak ajak dia mentekedaghah kat seoul garden plak. wehehehehe




over nampak hirup tomyam pakai senduk !




after. alhamdulillah kenyang
petua nak makan tak nak bagi cepat kenyang : jangan makan nasi . ratah lauk je

bleh pakai tak ini petua? keh keh keh keh


lets klik !!

13 comments:

Syafiqah Nafis said...

boleh3...sy pun bt mcm tu jugak..hihi.sbb nk rasa semua lauk pauk.

mEiZ SHA said...

bolehhhhhhhhhhhh.>;)
dappppppppnyer.:)

miloais milo said...

boleh cuba petua tu....
tapi kalo lambat kenyang - nanti lauk-pauk sejuk le plak!

kucingorengemok said...

chup! bukan ada dapur baru ke? sayang nak guna? hehe

Fadzli Amir said...

Memang best je nampak....kalu tak makan nasik tak best la, sebab tekak org melayu makan nasik...hehehe..kalu makan lauk saje rasa macam kucing pulak...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

setuju..kalau makan kat hotel yang best2 laukbanayk...elakkan ambik nasi...ambik lauk je wat ratah..baru best ...kalau tak cepat je kenyang

saffiya_aleesya @ echa said...

petua tu xleh pakai laaa Lya..tak boelh tahan laa perut ni hehehehe

Rtp Farra Arisha said...

makan sampai kenyang biar hati makin senang. hehehe

fairus said...

BESTNYA.. LAMA TAK MAKAN IKAN BAKAU..

hani syahida said...

mengidam seafood la..kat sini takde..sob sob :'(

Teratak Hami said...

mmg betul petua tu. Kalau makan buffet kat hotel ke, terutamanya bulan pose, mmg boleh ikut petua gitu

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

perghh.. sedap siot.. ak xpernah mkn ikan bakar kt sane lagi.. selalu kt umbai n serkam je...

Ezad Skytech said...

kalau makan nasi cepat kenyang...tak boleh nak rasa semua lauk kan...hee~