Saturday, July 21, 2012

Iftar 2012: Day 1

Assalamualaikum

haa mula dah. aku paling suka nak update blog bulan puasa ni
update menu je dah. pastu bila siang tengok, sendiri lapaq. ggrrr

hari ni aku tak pergi bazar. tak kuasa. awal2 puasa ni biasanya jalan sesak, jalan raya sesak, jalan dalam bazar sesak. kang tak pasal2 aku hangen. so aku just stay kat rumah. yang pergi bazar, baba dengan adik2 aku


mama masak kari ikan dengan sayur. ada telur masin, telur dadar dengan tempoyak daun kayu



murtabak dengan serabai - beli



ewah adik2 aku, baru sehari puasa dah ngidam ayam golek. sampai sekoq beli. over kau joyah



ni aku buat petang tadi. tauhu sumbat ayam. dengan yang bulat2 tu, lebih isi ayam tu, bulat2 kan je. haha asal boleh. makan dengan sos cili. nyam !



pon aku buat petang tadi. agar-agar santan ros. buat 1 loyang. stok seminggu untuk berbuka. nanti habis yang ni, fikir nak buat agar-agar apa plak. sebab aku pencinta agar-agar. hikhikhik



lets klik !!

9 comments:

CikZaitul said...

wah sedap ye menu..
nak resipi ayam sumbat tauhu boleh...


peminat setia ayam aku neh.. :)

YanaMIB said...

mmg sesak pn bazar awl2 pose nih..tensen jek..rajin ko msk siap ada dessert bagai..eh nk pi buka kt rmh ko la nnt..kekeke =P

fairus said...

BELUM PERGI KE PASAR RAMADAN LAGI.. BERBUKA SAJA DENGAN APA YANG ADA..

Maiyah said...

salam..

mmg seronok time puasa
meriah

redza said...

serabai tuuu..sedappp

Uncle Jonni said...

wah... meriah tu juadahnya... huhuhuhu

doc said...

yang lain aku tak terliur...
tang serabai cicah kuah gula melaka tu aku aaaaahhhhhhhhhhh !!!!

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

haha.. akak pun suka tgk gambar2 iftar kwn2.. leh dptkan idea jugak.. dulu2 akak rajin gak ambik gambar makanan berbuka.. now dah tak sempatttt.. terkejor2 nyiapkan juadah berbuka.. slmt berpuasa ye lya..

Knor said...

harap-harap kuat iman nih...emmm