Wednesday, July 18, 2012

panas pulak hati kite !

Assalamualaikum






aku kan, pagi2 dah panas hati dengan 1 department kat majlis perbandaran tettttttttttt
nak tunggu endorse plan, kemain jadah lambattttttttt nak mampos kan
kejap2 kang, tanya, bila plan I bleh endorse, kang dia jawab, "eerrr ydp blom sign"
esok tanya, "pengarah blom sign"
lusa tanya, "plan belum naik dekat ydp"
tulat tanya, "ydp tak masuk office blom sign"
tonggeng tanya, memang aku yang tertonggeng terus

ada 1 projek dekat bukit tett
dah pending almost 2 years kot
sebab ada bantahan dari residential pasal sewage treatment plan(stp)
tu yang melarat sampai 2 tahun. dah settle hal stp tu, biasa la procedure nya off course lah panjang berjela kannnnn
nak tunggu tu, tunggu ni, bla2 itu, bla2 ini. aku stresssssssssssssss !

aku rasa kan, nak tunggu kelulusan layout tu keluar lepas settle semua hal, makan masa berbulan jugak lah.
kes projek ni, aku tunggu dari bulan 5, sampai sekarang, hanya tunggu plan nak di endorse. means, tunggu pengarah dengan ydp sign. sampai 2 bulan! tak ke sakit pulak hati kita!

kalau follow up tu, memanjangggggggggg orang tu cuti, orang ni cuti
memanjanggggggg je tak sempat sign
dakwat pen habis ke? aku ada pen banyak ni. nak pinjam?

ni pagi2 aku dah call department tu, sebab semalam dia janji semalam dia akan turunkan our plan
aku call tadi, "sorry la cik. semalam pengarah tak masuk so tak dapat keluar. hari ni pon pengarah takde. esok dia masuk, saya terus bagi sign and terus endorse"
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa tak ke pagi2 muka aku dah macam burssss
kang ni boss masuk mesti tanya, "plan dah endorse?"
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa lagi

kang aku cakap je, bos pergi la sendiri. kalau bos hulur2 tu, cepat je kang turun plan nya
well, sound mean je kan. tapi itu lah hakikatnya. malas cakap banyak.sendiri bleh pikior

harap2 sebelum puasa bleh endorse plan tu. sebelum puasa ni nak marah tu best sket
puasa kang, marah2, kurang pahala puasa makcik

kalau tak keluar jugak plan tu, aku rasa, aku bleh bertukar jadi naga tasik cini. titik


lets klik !!

11 comments:

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

huish...marah beno nampknya...kalau petang esok tak endorse gak pegi je tunggu kat depan pintu office dia tu ...haish...*tak suka bila kna follow up something:( *

YanaMIB said...

biasa la beb..berurusan dgn go**n mmg gitu..haha aku pn slalu gak follow up dgn jbtn tutttt..asal call je, org xde..seminggu outstation..bla bla..nk endorsed plan je pn..pehtu plg xthn, plan dh submit lama, tp dh sebln br dorg assign officer mana nk check plan tu..gilo x??adeyy~ =.=

potpetmama said...

eh sakit pulak hati kite membacanyer..hehe

saffiya_aleesya @ echa said...

sabar2 yer Lya comeiii jangan marah2 naaa..ala kalau nak cepat ko buat giler mai ofis depa tunggu gak sebab kadang2 bukan pegawai yang bermasalah tp orang bawah yang suka peram dokumen tak berproses..org atas cuma tau sign jer..

Afasz said...

org yg bc pon dah sakit hati , inikan yg merasai nya..huhu

fairus said...

LAPOR PADA SPRM JE SENANG.. TENGOK, CEPAT KE TAK DIA BUAT KERJA..

gadisBunga™ said...

diorg dah start puasa dulu kot...? almaklum, masuk je bulan pose suma hal jadik lembabun. hihihi~

Knor said...

SABAR AJELAH..KAN.

wahida said...

sabor nok...
harap2 dpt la ko job kat lkim tu...tak yah ko ngadap benda pening ni lagi kan...

LYAfrina said...

ADUYAII..mcm2..byk2 bersabar ye.

Teratak Hami said...

Wahhh akak pun penah deal dgn MBxx ... nak mintak senarai kilang je pun. Ada dlm database dorang. Kalau calling2, manjang meeting, kursus etc. Last2 akak terjah office. Then 2 hari dah boleh dpt.