Thursday, August 9, 2012

kene bebel pulak dengan si proton ni

Assalamualaikum



aku pergi hantar kereta kat proton service centre belakang office aku ni
sebab dah lebih 2-3 minggu kot, asal start time pagi2 tu, mesti ada bunyi yang mengilukan dekat belting kot aku rasa

so bapak aku pon dah membebel, sebab aku cakap nak hantar bengkel biasa je
dia dah bising, "pergi proton, bagus bla2 pok pek pok pek biarlah mahal sket janji puas hati pok pek pok pek"
okey fine daddyyyyyyyyyyyy

so pergi la aku hantar kereta tadi
dan terus masuk dalam office jumpa orang dekat kaunter tu

proton : ye cik kereta apa masalah
aku : bla2 saya start kereta pagi2 ada bunyi bla2 bla2 bla2
proton: okey nombor kereta?
aku : MCA ****
proton : buku servis ada bawak?
aku : takde kat rumah (sambil sengeh lebar cam kambing)
proton : kenapa tak bawak. buku tu kene sentiasa ada dalam kereta. mileage dah berapa?
aku : 35ribu ++
proton : pernah servis dekat proton tak
aku : pernah ! 2 kali je. masa awal2 beli dulu. hihi
proton : buku service ada baca?
aku : tak ! (dengan kondifen nya menjawab)
proton : tuh la orang melayu. selalu tak nak baca. awak kalau beli proton, 3 tahun warranty bla2 dengan syarat service dengan kita bla2 kalau rosak boleh claim bla2 itu la majoriti orang melayu tak nak baca buku servise. lain kali baca buku service habis2 pok pek pok pek


ish tak pasal2 kene bersyarah kennnn
sabau je la makcik. nak suruh tengok sket je pon, bersyarah dia bukan main
bukan tak nak service dekat uolsss, tapi mahai sket lah kennn
service kedai biasa baru berapa, kalau pergi proton, uhuk2. mahei sket lah kann
batuk mokcik. kot mokcik kaya takpe. kalau kayap? sape nak jawab

nasib kau lah hoiii. *berdoa dengan harapan kereta aku tak kene cas mahal2*



lets klik !

11 comments:

doc said...

dua kali kena bebel.. abah bebel..abang mekanik bebel..

tak pe.. air liur abang mekanik yang kering... ko senyum je eh..

kucingorengemok said...

hai kenapa lah nak dilabelkan sifat orang melayu... macam racist kat bangsa sendiri pulak

Masya said...

servis kat peroton mmg mahal sikit .... tp nak buat mcm mane.. dr kat luar murah kang buat hal, baik buat kat proton mahal² pun ade masalah rujuk dema balik hihihihihhi

redza said...

padan muka hahaha

Fadzli Amir said...

Ko nak pegi servis kereta ke nak pegi kursus motivasi...hehehee

YanaMIB said...

hekk aku pn pakai proton..mmg takkk lahh nk service kt proton ke hape..pi kedai biasa je..jimat pn jimat..and xprnah lg ada mslh aa bila pi kedai biasa tu..huhu klu laki aku ni mesti dia ceramah blk kt org tu..kekeke =P

ainnoraini said...

sabar jer la yee...

Kakzakie said...

Alahai... kakak pun sama mula beli tahun lepas kakak adalah ikut schedule service kat sana tapi dah setahun ini lagilah dah ada masalah abang bawak ke bengkal sykt dia lagi senang...

fairus said...

NASIB BAIK BUKAN KAT SAYA.. NANTI SAYA BEBELKAN, KENAPA BELI PROTON?

Afasz said...

2kali servie je? dah 35ribu?

Teratak Hami said...

syarahan free, ko dengar je dik oitt!!!