Wednesday, September 19, 2012

Balik kampung part 3 - air buah pior & air buah gelas besar terengganu di seberang takir

Assalamualaikum

sambung lagi kisah balik kampung. never ending btol series ni. macam cerita Nada Cinta yang penat aku tengok kat astro tu tak habis2
eh aku tak tengok ok. asal bukak info nampak Nada Cinta tu, tukar2

masa balik kampung tu, dalam 1 malam, kitorang 5 beradik ni p terjah 2 kedai air buah yang famous la kat terengganu tu. exact location kat seberang takir. jangan tanya nama kampung apa tu aku tak tau. main jalan je cross jambatan, masuk kanan, masuk kanan jumpa.

so kedai pertama. air buah pior. ramai umat. cepat2 macam pelesit turun dari kereta sebab takut takde seat. haha


harga tak boleh runding ye. dah di tetapkan LOL




so pilihan kami adalah tembikai, epal dengan longan semua gelas sedan (sedang). air 3 orangnya 5. sila share. kau nak kembung perut ke minum sorang 1?

murah ok. air buah yang memang pior gelas sedang tu baru 2.50!



makan kueytiow goreng amik 2 plate je kongsi2. dia banyak menu. tapi kami ni sampai almost 10pm ++ makanan habis ok. Ni je yang ada. Bedal je lah


Then tak puas hati. Sebab aku mempersoalkan, "eh kedai ni ke yang masuk rancangan Warung Kita tu??"

masa nak keluar balik, jalan, nak keluar simpang adik aku jerit cakap ada lagi kedai air buah beso !

ok jom !!

minum lagiiiiiiiiiiiiiii



ke sini pulak ! ada nampak gambar Faizal AF di situ



order 2 je. gelas kecik air dragon fruit. which is sedap rupanya. kalau buah dia aku tak makan. geli. haha. lagi 1 tu sauci (sour plum + laici) gelas besar. pon sedap. tapi tak habis end up tapau dua2 bawak balik



kat kedai ni pon minum je sebab makanan semuaaaaaaaaaaaaaa habis !



abam hebat buat air



ada beran?? boleh order air dalam gelas ajaib ni



dan masa ni aku masih kekeliruan, "kedai yang mana 1 sebenarnya masuk rancangan Warung Kita tu?" hahahaha



arghh sebok jewww minah ni



kedai kedua. dah tak ramai orang sebab dah lewat malam kot

kesimpulannya, dua2 kedai best. air buah memang pior dan murah dan terbaek ! Cuma makanan dah habis, tu je tak best. haha

dan masih berlegar-legar di fikiran "kedai yang mana 1 sebenarnya masuk rancangan Warung Kita tu?"

sudahlah !!!!!!!!


lets klik !!

10 comments:

nur anis said...

haha..sampai sudah la persoalan tu kat minda...huhu...

seronoknya dapat makan air buah yang betul-betul sedap..bukan yang cair sungguh tu...

Kakzakie said...

Tak kisahlah Lya mana satu yg masuk tv janji dua-dua Lya dah rasa sedapnya air buah di sana.

gadisBunga™ said...

air buah pior tuh air buah pure eh? kelesss guna bahasa omputih kan?

musang said...

perghh air buah...terbaikla

dwaty said...

dua2 kot masuk warung kita... hehehe

salam kenal...

Knor said...

tiba2 pulak dahaga ni...

NM02 said...

minum air kat wiliam tak penah boleh habis... huh...

QA's ~ mamapapa said...

eh,orang kampung kitala...xdang2 lg k try jus gelas besor ni,uhuhh!!!jmput foolow saya,ye :)

fairus said...

TAHU SANGAT SAYA TEMPAT NI.. DAH DEKAT DENGAN RUMAH KAKAK SAYA.. :)

Dr Singa said...

berapa kali terkencing sebelum nak sampai rumah tu!!!