Thursday, September 20, 2012

Balik kampung part 4 - randomness 2

Assalamualaikum

sambung lagi. bila nak habiss daaaa
hari ni masuk office ada pakej. pakej batuk dan seram sejuk macam nak domam
agak2 kalau tak tahan, aku cabut sat lagi

random pic saje la ye


pasar payang. cari kuih. adik aku la kepingin. sudahnya bukan reti makan kuih2 macam ni. last2 beli karipapppp jugak



depan pintu masuk pasar payang ada pakcik jual apam balik. kemestian setiap kali balik kampung harus pekena





pakai bijan bukan kacang tanah



lazat ! tapi ni tekak terengganu so memang manis2 sket lah ye. kene makan panas2. bila sejuk dah tak sedap



poksu kekoh durian. balik kampung ni keje mengunyahhhh je. tengok la atas meja tu. haha




sepupu sepapat






dekat grand continental. mama dengan baba tido hotel. sebab baba tu kan tak leh naik tangga turun tangga. rumah kampung I ni bertangga2 uols. kang tergolek daddy iols guana



gedik. hot choc je pon. lempanggg




grand sandwich. biasa la kitorang perut datangkan lapooo je




ketupat sotong mak lang buat lazat tak terkata !
aku beli sotong dekat pasar marang. sekilo 16 hengget kot




rumah kampung kita. tirai pakai jala ikan okey. tak nak bagi kambing masuk
kampung kita ni banyak kambinggggg



kampung kita ni sekali tengok macam rumah takde orang. yela yang duduknya 2 orang je. ni mak lang ikut balik melaka. tinggal mak anjang sorang2

raya haji nak bodek mak anjang raya melaka. boleh makan ketupat palas lagi ye dok
huahuahuahua


lets klik !!

11 comments:

kucingorengemok said...

"last2 beli karipapppp jugak" - hahaha, ini adalah selalu terjadi pada saya! :)

wahida said...

aku adalah teringin sgt nak rasa ketupat sotong tu mcm mana weh...kat mana nak carik KL ni eh?

nak buat sendiri takut tak sedap dan tak tau rasa original dia mcm mana...

Knor said...

1.KETUPAT SOTONG BELUM PERNAH MAKAN
2.APAM BALIK KAK SUKA SGT..BIJAN TU TAK PERNAH LAGI..BERKHASIAT TUH.
3.MMG BALIK KMPG ASYIK MENGUNYAH AJE.TAK RETI2 NAK KENYANG..KAN
4.RUMAH TEPI LAUT KE?

sudipVSsenduk said...

susah nak cari suasana kampung yg betul2 kampung mcm ni sekarang... saya suka

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

apam balik ni sedap mkn panas2 jerkkk..klu dah sejuk mmg xsedap...

Kakzakie said...

Walaupun kakak org Johor tapi kakak suka kuih akok. Johor kalau bazar ramadhan adalah kalau hari biasa susah nak dapat.

fairus said...

MACAM-MACAM MAKANAN ADA...

Dr Singa said...

ketupat sutun tu memang cam tu eh?
tu kuah dia eh?

gadisBunga™ said...

karipap jugak feveret saya!

tapi kadang tu terbeli yg tak sedap. huhuhu~

nur anis said...

ketupat sotong tu macam yummy je....teringin pulak nak try...

Ezad Skytech said...

terliur pulak tgk gambar2 makanan ni..ahaksss~