Tuesday, October 30, 2012

random EidulAdha 2012

Assalamualaikum

Random pic aidiladha. Read caption


 mak lang buat ketupat palas. daun anyam di bawa khas naik bas dari terengganu oleh adik aku



mama masak rendang ayam kampung



dan signature dish: kari itik. dapat makan sekotol je itik. tsk tsk. tak menyangka anak2 buah bapak aku ramai balik raya ni



biasa lah raya haji pakat pakai nasi impit je




dan sebijik kek marble cheese brownies



petang raya bosan p karok



malamnya buat bbq



abg long tukang bako



cucuk2. sosej dengan pelbagai jenis ball yang aku perap dengan lada hitam + salt + minyak jagung sket


bako bako


tukang bako cilik 



ayam perap by mama. sebab kan petang tu pergi karok. mana sempat iols perap. hehehe



cucuk2 nyam


tokey besar paling dulu hadap foods



cucuk2, ayam bakar, ikan cencaru bakar, ketupat palas, kek


nasi impit, rendang, cekodok geragau, sotong tepung, coleslaw




the next day (sabtu) pergi kenduri qurban rumah member. then balik hantar my bff cik odah, mak dia bagi sambal tempoyak daun kayu yang aku cintai tu !!! siap dapat petai weyh. memang terbaik



boring2 petang buat murtabak megi. laris

itu je bye.


lets klik !!

12 comments:

redza said...

hantu karok betul ko nih...raya pon sempat lg

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

pergh..banyak yang lazat dan menarik.... terbaeklah

Kakzakie said...

Apa yg pasti agenda bila bercuti makan tak henti Lya... bila naik kerja dah terbayang-bayang semua kan:)

Eny Abdullah said...

seronok dan meriah raya awak... makanan pun sedp sedap!

fairus said...

wah.. mewah makanan..

KAMIHIDUP said...

Itik. Ya Allah. Sedapnya.

YanaUjang said...

meriah gilerr food raya haji ko..aku mkn mee kari nenek aku jek..haha -.-

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

mak oiiii... meriahnya foodies!! teringin lak nampak kari itik mama lya tu...

Afasz said...

murtabak megi nk wat cmne ek? sedap la.. semua mkanan nampak sedap..

gadisBunga™ said...

meriahnya raya haji akak. saya raya kejap je. wuwuwu~

4feet8 said...

meriahnya raya haji..rumah sy mcm hari-hari biasa je..hehe..

nur anis said...

kenapa semua benda sedap ni....