Tuesday, November 20, 2012

Dedikasi.

Assalamualaikum




Terbaca di Berita Harian sebentar tadi " Pekerja Malaysia keempat paling berdedikasi "

Wuoyooooo tahniah lah rakyat Malaysia. Anda memang terbaik
Tetapi, betulkan anda berdedikasi? pertanyaan merujuk kepada diri sendiri. muahahahahaha

Aku rasa aku tak dedikasi kot. Cuti setahun 12 hari tak cukup okeh. Siap amik unpaid leave. Nak advance leave, sayang. So daku rela meng-unpaidkan gaji ku demi cuti. Tetap kajian tu kata "Sebanyak 40 peratus pekerja yang dikaji berkata, mereka enggan mengambil cuti kerana tidak pasti sama ada ketua meluluskan cuti, manakala 15 peratus pula bimbang percutian mereka akan memberi gambaran negatif terhadap kerjaya profesional"

Aku rasa, aku ni kalau nak mintak cuti, confidence je. haha. keyakinan kene tinggi ok. terutama demi cuti. Yang pasti, hasilnya cuti lulus. haha pangggggggggggggggggggggggg!!

Dedikasikah aku?
Oh rasanya tidaklah kot. Tapi yang penting, kerja siap! Gaji masuk ! Bonus on !
Bonus yang penting ok #sambil mengira hari menuju raya cina
hahahahahahaha

Nasib baik bos I tak reti belog



lets klik !!

14 comments:

4feet8 said...

Wah.. 12 hari cutinya setahun? mmg tak cukup tu.. balance cuti saya ada lagi 15hari..yeay..hihi

Kakzakie said...

Betullah kalau 12 hari memang tak cukup Lya. Tapi dedikasinya rakyat M'sia bukan apa sebab bimbang kena buang kerja sebab di M'sia senang nak dapat kerja.

Cho Zila said...

12 hari cuti memang tak cukup.. takkan sebulan sekali..
akak yang 22 harini pun rasa tak cukup...
sekali bos silent reader...

intanfirdaus247 said...

Lya, sy x sabar tunggu raya cina ni..bonus ..hahhaha

redza said...

tahniah...tahniahhh!!!!!

NM02 said...

berkhidmat utk negara!

hehehe

wahida said...

ye ke bos ko tak reti blog? ntah2 dia pun tgh skodeng blog ko....ekekek...


aku bab keje ni tak boleh citer kat blog, kat ofis aku tu, bos kecik ke bos besar ke, masing2 ada blog...haha...

the malay male said...

Dedikasi dalam pelbagai perkara, baik mahupun buruk.

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

mmg xcukup.... moon yg bujang ni pon..cuti 15 hari rasa mcm xcukup jerk... hehehehe

rATu kEBaYA said...

dedikasilah sangt lya oiii.. hehehe.. dedikasi lain adalah...

psst : lya kat malaka belum ada lagi.. tapi kalau nak delivery boleh...

LYAfrina said...

sama la lya.. terpaksa ambik unpaid leave lagi

KAMIHIDUP said...

:)

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

huhu..dapat cuti 2 hari pegi upgrade jadi seminggu ..hahahah dedikasi la sgt kan??? ahhahaha

Afasz said...

sy cuti suka hati huhu