Thursday, November 22, 2012

kalau jodoh tak kemana.

Assalamualaikum


tak tak. ni bukan adik iols, mahupun sedara mara iols

Sumber: myMetro


KULIM: “Saya akan bertanggungjawab malah sudah bersedia untuk menjadi seorang suami yang baik,” kata Mohd Fahmi Alias, 19, yang berkahwin dengan Nor Fazira Saad, 13, di Masjid Kampung Padang Cina, di sini, pada 17 November lalu.


Pagi tadi dengar radio, ada berita pasal ni. Bukak myMetro, pon nampak berita ni, selain headline besar pasal si KFCM nak kahwin tu

Marilah nyanyi lagu Allahyarham Tan Sri P. Ramlee, "kalau jodoh tak ke mana la la la la la"

Pasti macam-macam pendapat orang tentang berita ni kan. Biasa lah tu. Tapi senang cakap la, dari kau keluar dating mendating tak tentu hala, asal malam je tonggek merempit bersama-sama konon cinta kekdahnya, bagus jugak kahwin. Dapat elak maksiat. Ye dak. Apa2 pon, jodoh itu memang rahsia Allah. Memang kita pon tak tau. Bercinta bagai nak rak 7-8 tahun, kalau di takdirkan bukan jodoh, bukanlah. 

Semoga pasangan ni diberkati dan dirahmatiNYA. 

untung kau dik. umur 13 dah kawen. akak? ya hadoooooooooooo


lets klik !!

19 comments:

4feet8 said...

hehe..betulla kan.. tapi susah jugak kawin awal sebenarnya..hehe sbb lelaki mudah bosan..kot. hehe ntohla.. semoga mereka berbahagia ke akhir hayat..amin

intanfirdaus247 said...

Selamat menempuh alam perkahwinan ….panjang lagi perjalanan itu…

Knor said...

tingkatan satu dah kawin..betul tu jodoh..
badan besar tak mcm 13 thn..

apa2 pun iman tu kena kuat..byk dugaannya..kalau ada iman bahgialah rumahtangga

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

bagus laa kahwin awal.. dapat elak maksiat berleluasa jugak kan..
smga jodoh mereka kekal selamanya...

Cik Siti Hajar said...

13 tahun... oh maiii.... untungnya laa..

nur anis said...

semoga mereka berbahagia...

rATu kEBaYA said...

rezeki dia lya.. jodoh awal...

NM02 said...

dari mereka melakukan perkara yang dilarang Allah, eloklah ada baiknya mereka bersatu. ye dak

Mrs Mikko said...

untung ah diaaa..
kita juga yang x kawen2..
kikiki..
alaaaa, takut sja nnt bila dah beumur,jadi gatai la plak laki dia, sbb x puas enjoy.

hehe.. -ve thinking je kan, hahaha

fairus said...

NAMPAK BESAR DAH KEDUANYA TU.. HARAP2 KEKAL BAHAGIA..

Teratak Hami said...

Dah jodoh mereka :-)

Afasz said...

sudah jodoh mereka yang di tentukan oleh Allah. leh la dpt anak ramai :D

redza said...

doakan yg terbaik utk mereka

Nens Collection said...

dh jodoh kan..x kemana..;)

Ros said...

Assalamualaikum Lya,

Semua ni kerja buat Allah kan Lya...
Dah jodoh depa awai...

Anak Pak Muin said...

moge berkekalan :)

Alia Laila said...

Orang Kulim tu. Dekat-dekat dengan tempat tinggal saya. Haihhh :3

gadisBunga™ said...

gambo atas tu muka superimposed ek??

ct kektus said...

mak pon ada cakap berita ni hari tu. umur baru 13 dah sibuk nak kawen. huhuu


psstt, kak pelalian tu kite ambil sekali rm130++. pastu kena ambil 3 kali. :)