Tuesday, February 19, 2013

Perhentian Kuih Kampong @ Ujong Pasir

Assalamualaikum

Ni bila punya time. Aku tak ingat. Boleh tahan lama jugak la haha. Hujung bulan 1 hari tu kot.
Adik aku balik dari Eqypt, pehtu kempunan makan kuih kampung
So iols selaku kakak yang solehah lagi jelita menawan kolbu haktuihh membawa la adik-adiknya makan kuih kampung dekat Ujong Pasir. 

Biasalah kaum kerabat aku ni tangan laju bukan main kalau bab makan. Siap ada turn "kau tunggu kat meja aku p amik kuih dulu. Nanti baru ko p plak" hahaha



 minah first round pergi amik kuih2 dan nasi lemak sorang 1. itu pon dah macam2 kuih dia amik. popia sambal, tauhu ayam, kuih tako, lepat pisang, kuih talam, koci bla2 banyak okeh



 pelbagai kuih ada yang sedap ada yang so - so



 nasi lemak yang sedap tapi secoet tapi nak amik lagi sekali tapi malu





popia sambal tu sedap dan tauhu ayam sedap

itu je bye

lets klik !!

9 comments:

Dr Singa said...

hehhehehee..

sah piau Melaka sebab kata 'secoet' !!

YanaUjang said...

slalu aku jmpe klu ns lemak yg sdp mesti isinya sikit..klu malu len kali kasi tapau je..ckp kt makcik kedai tu nasi extra tu utk adik² kt rmh..ecehh :p

Anonymous said...

kat mane kedai tu...??

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

sebut ujung pasir teringat kat kakak angkat akak.. kg dia pun kat situ jugak.. best kan layan kuih2 melayu ni.. mmg tak pernah jemu..

Kakzakie said...

Tauhu ayam tu macam mana agak-agak Lya dia buat. Kakak tak pernah rasa tapi macam teringin nak buat...

Nens Collection said...

owhhh..telan air liur sbb terliur..sume sedapp..paling menggoda nasi lemak..hehe

redza said...

sekali suap je da abis nasi lemak tu

ct fesyen said...

name je owg melaka.tp tak pernah singgah pun kedai tu.padahal ari2 lalu situ time nk pergi kerjaa.hmm kne singgah ni..cam best je^_^

fairus said...

SAYA SEKALI TAK SEKALA KE SINI.. :)