Tuesday, March 12, 2013

cupcake yang dilupakan


Assalamuakum




*hot pun, salam kene bagi gak*

Alkisah begini

Aku place order cupcake. Nak cupcake tu hari ni. Last week dah place order tu. Aku ikut la terms yang tertera di blog beliau tu, "please place your order at least a week before the date".


So, aku pon order. Dah confirm, nak cupcake jenis apa, time/date nak pick up. Semua cantik dah confirm. Aku order by email. Ok clear. Pastu bank in payment. Siap aku wassap pic lagi bank slip tu. Cantik punya posing bank in slip tu kan. So okey. 

Punya la aku ceria nak menunggu cupcakes kan. Sebab cupcake tu untuk birthday ayah aku hari ni
Yela mau tak excited. Birthday bapak aku kot !

So tibalah hari ni, hari yang dinantikan

Tadi, around 4pm macam tu, aku wassap dia, berbunyi begini la lebih kurang, "salam kak. saya nak amik cc hari ni. boleh bagitau direction tak nak pick up di mana"

sekali kau dia reply, meruntun kolbu mak jah! malas nak tulis sebijik sebijok
kesimpulannya:

1) beliau lupa order aku
2) beliau kata lupa nak tulis order aku
3) beliau kata, "lambat sket bleh tak dik?"
4) beliau kata "pukul 9pm boleh tak. tak pon esok je"

hoi ! birthday bapak aku hari ni ! bukan esok ! kalau esok, apsal aku nak place order untuk hari ni ! 

oh mungkin la order aku ni dalam kuantiti kecik. alah 12pcs je pon. tapi still order ok. 
atau pon kene follow up bila order ni? tak kan dia takde schedule sendiri? nak kene aku follow up? dah macam follow up dengan jabatan gomen plak gayanya. baik aku jd pa dia je, kalau aku yg kene ingatkan order dia

malas ah. hati pon panas. aku mintak refund. 

nak balik beli kek kat SR. hurgh



lets klik !!

10 comments:

Alia Laila said...

Sabar la kak. Huishh bengang jugak kalau jadi kat saya macam ni. Nak meniaga, buat la cara nak berniaga.

Happy birthday abah akak :D

eelobor said...

maunya tak hangin....kalau terkena kat saya pun rasanya mesti dah kena sembur jer

fairus said...

SABAU JE LA DIK OII..

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Eh..mana boleh gitu? org da order buat lupa plak??..da bayar plak tu ...eeeee...tumpang geram

Dr Singa said...

ha ah..

ko bagi tak see das dua kat dia..?!

tak pe..kek kat SR laaagi sodap!

Knor said...

tgh panaslah ni...kenapa tak order kat akak je..

rATu kEBaYA said...

sakit jiwalah dengan org macam ni. suka2 dia je.. tu nama kedai kek dia.. kedai kek sakit jiwa..

erk.. maaf ye lya akak tgh stress.. komen pun nak sangat nak bg lya stress jugak.

fatin amirah said...

belasah die long!! tumbok muke die... bengong org tuh! hahahaha

NM03 said...

saya tak suker orang yang mcm tu. nak berniaga tapi tak pandai cover bisnes sendiri

cemana nak maju

YanaUjang said...

byk sgt customer dia kot..huhu aku slalu klu order awl gitu mmg aku follow up je..ks reminder gitu..sbb xmo nnt jd kes2 gini lah..tp mmg slh akak tu la kn boleh plak xingt order customer hehh~ naseb dia bg refund.. xde rezeki ko lah nk merasa cc akak tuh :)