Monday, July 15, 2013

Popia Jejari Ketam dan Telur Bersayur

Assalamualaikum


Hahaha okey mula-mula nak gelak  motif???
Kelakar pulak baca tajuk entry aku ni
Dah macam rancangan ketuk-ketuk ramadhon kekdahnya

Alah kasik can okey. Dah lama mokcik tak feeling masterchef selebriti
Mood nak memasak sokmo ke laut, ke longkang dan ke mana-mana perginya
Tapi ni bulan puasa, nak seru mood memasak tu awal-awal
Kang nak buat biskut raya la, kek raya la. So mood kene seru awal-awal
Ni buat benda mudah je
Hari tu ada tengok kat blog CMG dia buat popia jejari ketam berkeju
Memandangkan kulit popia ada lagi. So semalam buat popia jejari ketam dan telur bersayur
Improvise sket dari resepi asal CMG. hehehhe




semalam mood aku rajin nak melipat. kalau tak, aku siapkan bahan, suruh adik aku lipat



ni aku main taram je inti dia. telur, timun, bawang merah, cili merah, daun sup + daun bawang. Tumis sekejap je. Campak garam dengan pepper, dah. Ni tos sebab takut ada minyak-minyak kan



crabstick pon aku pan sear kan kejap je dengan garam & pepper




dah siap gulung




dah siap goreng. makan dengan kuah cili

selamat mencuba
okebai



lets klik !!

14 comments:

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

aduiyai ..feveret gak ni ... sedapnya

redza said...

sedap ni!

Kakzakie said...

Kakak kalau kuih macam ini suka. Kalau yg manis-manis kurenglah Lya..

Rajin betul anak dara ni. Kakak malas tau..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

rajin adik akak buat kuih berbuka.. syabas!

Knor said...

rajin adik kita ni..

kemas sgt lya bungkus...

Qashmere said...

sedapnya tengok gambar ni

Qashmere said...

sedapnya tengok gambar ni

fairus said...

ASYIK TAYANG GAMBAR MAKANAN JE.. HANTAU LE SKIT.. BUAT BERBUKE.. :)

siti alfakhishah aman said...

hailah.. simple je pon tapi nampak sedap..

silent readers..

YanaUjang said...

terbaekk!! simple! boleh aku cuba...hewhew~ mood rajin ko dh terbang kt aku kot..EH! :p

JaSSNaNi said...

wow.. best best.. sedap ni.. nak wat gak lah.. hari tu letak crab stik je.. tak letak telor dan sayor2 lain.. :) tq.. :)

Fariehan Ibrahim said...

suka masuk belog ahkak ni sbb ada mcm2 mknn, haha
i likeeeee!

gadisBunga™ said...

wiken nih ah nak cuba!

eelobor said...

tak pernah makan lagi ni popia jejari ketam.... ingatkan hujung minggu nie nak tolong wife buat popia yang kecik2 tuh...