Thursday, September 5, 2013

rindu pakwe

Assalamualaikum


Nak buat guana ni. Makan tak kenyang tidur tak lena mandi tak basah. Rindu kat pakwe. Sob sob sob
Hari tu sepupu aku, abang lan, hantar anak dengan bini dia dok kat rumah. Dia balik shah alam lah keje. Anak bini dia dok sini lama gak. 10 hari. Pastu, last sunday abang lan datang amik anak bini dia. Huwaaaaaaaa winduuuu pakwe kecik kuuu



Nama beliau Uwais Al-Qhorni. Datang kat aku, aku panggil "Uweh" je hahaha



 Uweh dengan umi dia. Ni sabtu lepas, ada majlis hari raya dengan merdeka dekat office baba





Uweh dengan Walid dia. Kemain girang main bendera



menyengeh pakwe ku Uweh ni. ciom kanggg



pakwe cilik ku



ni baru baik demam. mood ok. kalau tak, sakan nak menepek kat umi dia je




pakwe ku amik angin petang di beranda rumah




auntie melaka belikan mainan dengan set pinggan cawan untuk dia guna time makan




peneman tido ku. 3 malam tido sebilik dengan dia, dengan umi dia sekali. sakan lah dok main sama-sama. dengan aku sekali jadi budak-budak




pakwe kemain menyengeh. muka sengeh sebijik muka walid dia. time ni dia dok main korek-korek pusat aku dengan adik aku. hahahha. takde keje ko ni uweh. dia korek pusat pastu gelak sendiri pulok



orang pasang bendera dia pon sibuk. ko tak sampai lagi dek non. duduk diam-diam


huhuhu ni dia dah balik sunyi okeh

masa dia dok rumah, aku dengan adik-adik aku ajar cakap omputih. kemain. hahahaha. beli buku english kanak-kanak tu. ajar dia menyebut.

bird ! duck ! cat ! nyiauuuuu (bunyi kucing la). budak-budak senang pick up. ajak dia p reban itik belakang rumah, laju je menyebut "duck duck !!" comel rinduuuu   -_-

ni dia dah balik, aku dengan adik aku macam orang tak betul. kejap-kejap kang, aku dok "nyiauuuuuuu cat ! cat !"

yang adik aku kang menyahut gak "nyiauuuuuu duck duck !! "

hahaha serius rinduuuuuuuu -_-



lets klik !!

9 comments:

redza said...

hensem pakwe ko ni

Acik Erna said...

Asalam lya..memang seronok kalau dapat layan bebudak ni.acik pub suka

Kakzakie said...

Alahai... budaknya comel sangat memanglah rindu apa lagi dah sayang-sayang. Cerdik pulak tu.

Knor said...

rindu ye...boleh skype..

Amalina Hussain said...

comel..hehee.. ;)

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

alamak......melting..hensem nya Uwais ....

Shark Kay said...

sedap nama dia..
tp dpt kt makcik dia jadi uweh pulak..
haha.
kejam sugguh makcik dia.

fairus said...

BILA RINDU... KU TERSEBUT NAMAMU.... (HEHE, LAGU APE ERK? LUPA TAJUK)

Cinta Misteri said...

hahahaha....nyiauuuuuuuuu!!!

dak dak dak ket ket ket