Monday, November 18, 2013

nak cek gula pon takut ko ni

Assalamualaikum


Semalam mama memaksa semua cek gula. Waaa tidak aku tak suka
Nak cucuk benda alah tu pon bape kali aku tarik jari. Takut ok
Last aku cek gula bila ntah. Raya tahun lepas kot hahahaha
Tau je lah rumah aku ni dah macam mini klinik gayanya
Tetiba sangat paksa iolss k. Not loike
Huhuhuhuhu
Sekali sakit ! Adik aku sound "kalau gedik dia memang sakit"
Puihhhh lempang kang



Gula 5.8 ok la kan
Padahal malam sebelum memacam gak melantak. Sabtu kan pasar malam. Macam-macam la weols beli kekekeke
BP pon ok kot kan. Kalau cek awal minggu hari tu sure tinggi. Sebab masa tu tengah stress manjang hehe




Pastu semalam petik cili padi kat pokok. Sume hijau je. Pastu teringat sambal gesek. Terus buat la. Teringin pulak. Aku buat paling senang 5 minit boleh siap. Bawang merah + bawang putih + cili padi (hijau) + cili merah sket + ikan bilis. Semua goreng kejap. Pastu blend. Taraaaaa ! Ok sambal gesek tipu. Ikutkan kene tumbuk ke kan. Memang tak koser la aku nak tumbuk



semalam mama buat masak lemak pisang. Pisang beli kat pasar malam. Hoih regu terbaik tu. Kecur liur plak tengok ni. Tapi bilis yang aku guna tu slack. Bilis jenis keras. Tu baba la beli masa balik kampung hari tu. Bilis dah siap kopek. Tapi tak sedap. Banyak cantik nak buang kene lepuk nanti. So kene habiskan jugekkk




lets klik !!

13 comments:

redza said...

aku dah lama x cek..kena cek juga nih

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

hihi...sy selalu kot cek gula sendiri T____T mula-mula takot mmg ler rase sakit tapi dah lama-lama pjam mata je .hihihi ..sambal gesek tu mengancam :)

pena rozie said...

Haram tak tau nak bace mesin tu.....

❤Kamsiah❤ said...

berapa rm beli alat chek bacaan gula tu??
malas nak pi klinik /farmasi utk chek..:)

Knor said...

knor pun takut dik...

Kakzakie said...

Bila ada apparatus sendiri senang Lya. Sebaiknya check sebulan sekali dah ada kemudahan...

Dr Singa said...

5.8 mmol/l
okeh le tu....
jangan lebih 6..

asyifa mustaffa said...

Cek bgus tu...ala...x sakit pun cucuk skit jari tu...mcm kena cubit je....ahaks....!

Teratak Hami said...

Apasal kena check? Ada penyakit ke? Last akak check masa mengandung tahun lepas .. hehe.

Terliur tgk lauk gesek ko tu dik. Nampak pulak lauk pisang tu, favorite !!!

fairus said...

APA-APA PUN KESIHATAN HARUS DIJAGA.. :)

Cinta Cinta said...

menarik betul sambal gesek tu.. tertelan ailior akak..

Kakzakie said...

Sambal tu tahan lama. Ada lagi ke Lya?

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

uiii...terliur kita dibuatnyer ehhhh..huhuhu