Wednesday, December 11, 2013

Hadramawt Palace, Bukit Bintang

Assalamualaikum

Sambung. Balik dari konvo tu, cari tempat makan. Lapo kekdahnya. Lapo dan mengantok actually. Dah kata bangun belum subuh kan. Mau mata tak berat. Dasar kuat tido 

So adik bujang cakap nak makan nasi arab. Oh whatever lah janji makan. Lapaq ok. Sekali tak terfikir kalau makan nasi arab, dia punya mengantok memang tak boleh blah. Orang lain aku tak tau la. Tapi aku, kalau makan nasi arab, memang mengantok tahap nak tutup mata then padlock terus hahaha

Adik bujang main drive je sebab nak cari hadramawt palace tu. Kalau aku memang sah la tak tau kan. Ntah celah mana dia bawak, tiba-tiba sampai



front elevation. tempat parking agak huru hara sket. sebab belah kanan ni dia punya pavers tu tengah repair ke apa tak tau la. sebelum tu hujan agaknya, ada water ponding. aku ingat boleh lalu sebab ponding, mana nampak pavers tu tak elok. sekali lalu, gedegakkkkk. hahahaha bingai. pengajaran, elakkan water ponding. ngeeeeee


Sampai tengok menu. Bab order mengorder ni memang anak-anak punya kepakaran la. Mama baba redho je wakaka



Chicken madghout. Portion besar ni boleh makan 4 orang. Itu pon jenuh nak perabih. Nasi sedap sangatttt. Sangat lembut



Mandy chicken. Order 2. 1 pinggan ni boleh makan 2 orang. Pon sedap sangat nasi dia. I wonder macam mana nasi dia di masak lembut dan sedap. Makan nasi je pon sedap weyh




chilli sauce dia. sedap tapi tak pedas sangat la. you know me, pedas and I cant be separated gitew 




di sebabkan ada baca kat several blog yang mereka makan roti besar bagak ni, so aku dengan gembiranya hasut mama untuk order roti bagak ni. wahahahaha. Mullawah. Beso talam. Pandai-pandai waiter place kan depan akak kan. Hah hambek kau. Tapi walaupun besar bagak ni, kebarangkalian certain part tak masak ke tak garing ke ada lah kot kan. Tapi ni tak. Elok garing weyhhh. Sodap gilos. Makan gitu je pon sodap. Tapi mama ada order Fahsa. cicah dia la. pon sedap. aaaa nangis. dan hanya ada di KL. melaka takdok. wuhuhuhuhu



ni baba order grilled chicken. disebabkan dah tak muat meja, si waiter tu suruh kitorang lipatkan mullawah tu then dia place kan plate grilled chicken ni dalam dulang. ngeh ngeh ngeh. oh btw, grilled chicken pon sedap noks



macam nak sama beso je mullawah tu dengan muka aku wakakaka 




baba dok cakap, anaknya dok sebok amik gambo. nak nak yang tengah tu, tengah kunyah mullawah lettew. oh ye, kitorang semua order fruit juice, except aku yang ko letak la celah mana pon, tetap ice lemon tea. yang putih tu, honeydew shake. adik aku punya, aku tibai sket. sodap max

So overall,

Foods: sedap
Price : a lil bit pricey. price boleh check out kat website Hadramawat Palace
Environment: selesa. dalam fully aircond. ada outdoor seat jugak. interior cantik. very the timur tengah gitew

Total damage nearly RM200 kot. 190++ kalau tak silap. Takpe sekali sekala celebrate kan. Yang penting baba yang belanja. Ngehehehehe


Restaurant Hadramawt Palace
No. 251, Jalan Bukit Bintang,
55100 Kuala Lumpur


Dah kenyang tu, gerak la balik Melaka. Dengan mata mengantoknya kan, dah la aku yang drive. Sekali, baru sampai susur nak keluar ke seremban/nilai tu................


hah hambek ko. bergerak macam siput. siput pon laju weyh. aku dengan mata mengantok, perut kenyang, jammed lagi, memang nak naga berapi kat situ gak la. dah la somewhere lepas nilai kot, hujan lebat gila, lagi la aku ngantok. siap tampar pipi. ntah berapa bijik kopiko aku bedal pon tak jalan. sampai hentian senawang, tukar driver. adik aku bawak. aku bantai tido. warghh terbaik. bangun tido kepala fenin -_-



lets klik !!

14 comments:

Qashmere said...

Sedapnyaaaaa....

Knor said...

Lps konvo knduri mkn2...mana tk mngantuk lya...

asyifa mustaffa said...

Sedapnya nasi arab...lama dah teringin...tp hajat x kesampaian...mmpu tgk je la....:-(

Dr Singa said...

naga yang kenyang makan mandy ciken

redza said...

kenyang!!!

fairus said...

MAK DATUK.. PUNYALAH BESAU ROTI TU..

adrianna syaz said...

Wah..byknya makanan..ayam mandi..sya x pnh mkn mkanan arab ni..nasik dia nmpak pnjang2 eh...:)

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

gulppp.....telan ailio tengok...menarik sungguh!

Kakzakie said...

Tapi yg pasti siapa yg paling seronok Lya? Mama/baba Lya happy pastinya. Meraikan kejayaan anak dan makan sedap bersama-sama dgn semua anak-anak. Bahagia tak terkata..

Kakak suka nasi mandy..

Roha said...

hai lya..
akak tak penah lagi makan nasi mandy ni lya..mesti sedap sokmo kan ?

wah besonya roti tu!!..

Cinta Cinta said...

sedapnya.. selalu dah baca blog orang ni.. diri sendiri tak sampai lagi

Alia Laila said...

Kenapa nampak sedap pulak ni aishh. Saya tak berapa gemor nak makan nasi Arab ni. Tak kena dengan tekak kot. Tapi nampak nasi Arab yang akak pergi ni cambest pulak u_u

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

ermmm sedapnyer nasi arab...saya selalu makan nasi arab kat saba...

gadisBunga™ said...

yg sobonae den tak ponah laei makan kek hadramawt tuh, hahaha!!!