Tuesday, July 8, 2014

jimat jimat

Assalamualaikum

Salam Ramadhan hari ke 10
Terawih malam ni ke 11 lah ye dak (betulkan kalau saya silap)
Lagi 4 malam dah separuh Ramadhan
Cepat nya masa berjalan

Semalam berbuka simple je
Balik kerja singgah Tesco
Beli ayam 2 ketul (drumstick), beli sayur sawi se-ikat, beli timun sebijik, kentang 5 bijik, suhun 1 pek, dengan serbuk pati ikan bilis
Hehehe
Duduk rumah bujang yang takde peti ais, semua beli sket-sket je

Sampai rumah 6.30pm
Terus masuk dapur
Rendam bihun
Potong ayam, sayur, bawang merah + putih, 
Kelentung kelentang kelentung kelentang 
Siap !!





Alhamdulillah
Bihun goreng jadinya.





Bihun goreng dan sambal bilis kering tu mama masak. So kita tapau je dari rumah kelmarin hiks !

Bihun masak banyak. Sahur pagi tadi pun makan bihun lagi. Senang kerja. Tak kuasa basuh kuali banyak-banyak kali hohoho

Cadangnya hari ni nak masak sambal sardin, dengan tumis air suhun dan kentang.
Gitew. Awal lagi dah fikir. Hahaha



lets klik !!

15 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Memang jimat betul tu Faz.. kalau pergi bazar.. mahu macam2 nak dibelinya :)

Dr Singa said...

pelik lak bihun makan dengan timun

NM03 said...

sambal bilis kering tu mmg sedap tak kira masa.

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

memang sedap tu kalau bihun goreng makan ngan sambal ikan bilis .. :)

NM03 said...

resepi nasi goreng bodoh :)

tumbuk bawang puteh 2/3 ulas (tgk banyak nasi) bersama ikan bilis (ikut suker nak banyak mana) dan cili api (tgk nak pedas mana)

pastu goreng ikan bilis dan angkat.

tumis bahan tumbuk tadi, masuk garam dan pak aji

dah garing masuk teloq. pecah2kan teloq, dah nmpk garing masukkan nasi

gaul2 nasi dan bahan tadi pastu masuk ikan bilis goreng tadi. dah siap...

sambil gigit kuku nasi goreng dah siap. hehehe

Kakzakie said...

Alhamdulillah... sedap tu Lya. Berkat berpuasa apa pun sebenarnya memang lazat. Tengok sampai boleh ke sahur kan..

ps: kakak busy last night after terawih sent the eldest to bus station going back to T'ganu. Hopefully manage to text you tonight...

Knor said...

jimat sgt..

aizamia3 said...

Masak sendiri lagi puas hati.. cuma sempat dengan idak jelah lepas balik kerja tu.. ;)

Yana Ujang said...

bila ko nk pindah bangi? berjiran dgn aku...bahaha *tetibe* :p

Ezad Skytech said...

masak sendiri kat rumah lagi jimat dari asyik membeli je kat bazaar Ramadhan...hee

kakyon said...

masak sendiri lagi jimat dan terjamin kebersihannya..

eelobor said...

saya nie dah tak sabar2 duk pikir nak balik kampung nih.... huhuhu, lagi 17 hari nak balik....

LYAfrina said...

X.kisah la biasa2 pon

Y pting kna dgn selera n prut kita

Amanda Suria said...

suka bihun fgoreng...kalau ada ayam goreng pun sodap kan....

Amanda Suria said...

suka bihun fgoreng...kalau ada ayam goreng pun sodap kan....