Monday, July 7, 2014

manusia yang semakin hilang pertimbangan

Assalamualaikum

Rata-rata mesti ada yang baca surat khabar / tengok berita
Tentang seorang anak berusia 17 tahun maut di pukul bapa sendiri, di Alor Gajah Melaka
Sebab menyuarakan hasrat nak bekerja bantu keluarga
Kerana dia tak sanggup tengok adik-adiknya berbuka puasa dengan makan bubur nasi dan air kosong hari-hari

Speechless
Manusia sekarang makin hilang pertimbangan
Bulan puasa
Syaitan dah kene ikat
Apa yang merasuk bapak dia sampai bertindak macam tu sekali ?

Di saat kita berbuka sedap-sedap
Pergi bazar beli macam-macam dengan rambang matanya
Sampai tak terhabis makan
Ada segelintir yang berbuka, dengan hanya makan nasi kosong, minum air kosong

Insaf.



Al-fatihah kepada mangsa. Semoga syurga tempatmu

Al-fatihah Sharifah Aini. Semoga ditempatkan dikalangan orang yang beriman

Al-fatihah Memen (anak kepada Linda Rafar). Semoga tenang di sana






lets klik !!

7 comments:

Kakzakie said...

Innalillahi wainnailaihi rojiuun. Kakak baru tahu pemergian anak Linda Rafar tu Lya..

Mereka pergi di bulan mulia. Insan-insan terpilih semuanya ni.

Ingatan buat kita yg sebenarnya bila makan melimpah-ruah kan Lya.

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

al-fatihah...sedih nya lah...kenapa ayah dia buat macam tu ...niat dia tu baik bukan dia nak buat benda jahat ...Semoga dia ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman ...

Knor said...

syaitan dh sebati le tu tak nak keluar sedap sgt dlm ada econ..

syaitan dh beranak pinak..

tggu giliran kita pulak..
semoga tabah hati2 mereka yg kehilangan org tersayang..syurga buat mereka yg bertakwa dn si kecil

fairus said...

APABILA SETAN DIBELENGGU, MANUSIA MULA MENUNJUKAN PERANGAI SETANNYA..

Yusmawati Paiman said...

Kak yus pun tak faham, apa salah anaknya nak cari kerja membantu keluarga di pukul sampai jadi arwah, Astaghfirullahalazim.

Semoga anak itu di tempatkan di tempat orang2 yang beriman...Al-Fatihah

eelobor said...

itu yang masuk tv. cuba baca metro dari muka depan sampai belakang... berapa kes yang hampir sama berlaku setiap hari?

LYAfrina said...

Mmg tkejut jgk msa bca brita ni.. dlm bln y mulia ni pom mnusia x mmpu mnahan nafsu amarah.. sedih sgt.. smoga arwah tenang d sana