Thursday, October 23, 2014

Happy Diwali

Assalamualaikum


Selamat menyambut deepavali kepada yang menyambutnya
Semalam petang pergi beraya, rumah staff office.
Dia jemput datang raya. So kitorang pergi petang. Pergi bertiga je pun
Yang lain-lain ada hal pulak



Kollam. Eh gitu ke ejaan dia. Ntah hahaha




Kuih raya dia sedap-sedap wey
Matiklah mengadap kuih ni je pon dah lama
Semperit bunga dahlia tu sedap gilos






Si kecik ni mengadap je depan kitorang 
Mesti dia pelik, rasaksa mana la yang datang rumah aku ni. Nak habis kuih raya mak aku hahaha




Menu raya.
Ada nasi beriani, kari ayam, kari mutton, acar, sayur campur, dengan tosei
Omaigod semua sedap-sedap
*nangis lalu tampar perut sendiri*




First round. Harus tosei. All time favs ni
Amik mutton 2 ketol
Aku rasa aku tak leh makan kari mutton. Pening kepala wey
Kalau aku makan yang grill punya ok plak. Ngengada benoo





Second round nak rasa nasi pulak
Aku rasa semua yang datang raya sini semua makan bertambah-tambah
Sedap tangat. Sayur campur pon sedap hoi
Eh kau ni apa je yang tak sedap kan
Patut la gemuk sentiasa -____-




Muka kekenyangan masing-masing
Lalu pulanglah ke sangkar

TQ friend for having us
Selamat Hari Deepavali



lets klik !!

12 comments:

NM03 said...

oi... nampak pun sedap dik...

cikceriacorner said...

wow sedapnye..sambil makan boleh mengeratkan silaturahim

- said...

uiiii bestnyerrr... meriah tgk makanan tu.... sedapppnyaaaa

Kakak Norihan said...

mna tk mkn byk.... meriahnya tk ada pilihan, klu raya kita sehari sepuluh bijk rmh... nasi tgok kita pun tak lalu... kn

tapi lauk2 tu mmg bikin kecur jer...

nasi hujan panas ker tu...?
p/s nti knor bg resepiny ye... kena edit la ni sbb resepinya mls nk naip...

Fai CeritaCinta said...

bestnya pegi beraya.. baru tahu orang india pun ada buat biskut raya macam kita jugak rupanya...

Daddy Ziyyad said...

gemok takpa.asalkan happy...hahahha
jiran saya pun jemput dtg sambut deepavali semalam...

Kakzakie said...

Oh... berdepavali adik kakak ni ye.. kakak duduk rumah aje Lya..

Allene said...

wah.. seronoknya beraya...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Pergh...best ni..makanan sume best2

makcikkantin said...

makan masa deepavali selalunya mmg lah sgt sedap....kan...teringat2 kat pala-otak....terbau2 kat tangan...:)

eelobor said...

hehehe....seronoknya bila hidup di kejiranan atau mempunyai sahabat handai yang sebegini. saling kunjung berkunjung.

LYAfrina said...

colourful