Thursday, May 21, 2015

Restoran Tiga Ros, Manjaku Baby Mall, Makan Buah Tepi Sungai

Assalamualaikum

Lama eh tak buat jjcm. So not me hurgh
Semalam pergi makan kat restoran tiga ros. Ku pikir nama tiga ros, ingat kedai melayu ke
Kot owner nama rosnah, rosli dan rosman ke kan
Rupanya mamak. Adik aku lettew kecoh je nak p
Dia cakap kawan dia bagitau nan cheese lagi best dari pak putra
Eleh dan-dan aku nak diet (poyos) time tu la nak ajak makan tempat best
Location: Jalan Temenggong, Bukit Cina

Aku pikir nak order bihun goreng ayam ok
Over tak. Tapi mengenangkan dah malam, pukul 7.45pm gitu la, ko tak payah nak bihun goreng ayam sangat la
So bawak-bawak order tosei je




sekali sampai bapak tosei kau
lenguh nak perabih (ayat kene poyo)
Tapi sedap la. Garing





then adik aku si mengidam nan cheese meng-order nan cheese
nan dia sedap la soft je. tapi cheese dia tak banyak pon
ok la ko nak cheese banyak mana bawak sedar sket perut banyak babat T_T




dan dia order jugak ayam tandoori 
nampak tak permainan dia
permainan dia, dia order sedap-sedap. pastu aku kene la rasa
kene ok. kene. blardihel yuuuu





since semalam bff aku baru bersalin, aku nak p usha hadiah baby
so pergi manjaku baby mall
first time masuk. biasa nak beli hadiah baby aku prefer pergi aeon je senang
pemalas kau nak usha mana ada jual barang baby lagi
manjaku ni dah lama bukak, aku je tak pernah jejak

sekali, dalam tu banyakkkk gilaaa pilihan
ok aku memang cepat excited hahaha
tapi seriuosly macam-macam ada
from baby foods, susu, baju bajan bagai, toys, hamper-hamper, learning kits, stroller, etc etc etc etc
ok aku sawan kat situ






tapi aku lebih sawan kat area ni hahaha
ok aku memang suka psiko lebih
kalau anak sedara aku datang, instead of aku bawak dia pergi main whatevs, aku akan letak buku abc depan dia. pastu aku yang nyanyi lebih hahaha
even budak tu tak faham lalu terkebil-kebil dan kesudahan dia gigit-gigit je buku tu T_T





eee suka. ada banyak lagi. flash card series banyak gila



Lepas aku dah separuh sawan kat baby mall tu, pergi tepi sungai nak makan buah



pipi bila nak kempis ?




hoi pipi bila nak kembong ?




percaya tak. aku tak pernah naik river cruise hihi





hasil kat baby mall
beli jugakkkkkkkkkkkk hahahaha
 now I know my abc.................




lets klik !!

19 comments:

Aziela said...

Lieya, akk pernah shopping sekali kat situ. Tp akk tetap prefer parkson melaka mall. Nak balut hamper pun senang.

Oh, nak minta tolong Lya war2kan tentang restoran baru yg kurang ajar ciplak gambar blog akk dlm advertisement dia yg org selalu hantar2 kat rumah tu, boleh? Geram sungguh dgn dia.


Psst...Naiklah river cruise tu. Giler bestt....

sue sue said...

Saya prefer nan garlic...tapi nampak nan die macam so so je..hihihi....anyway, salam perkenalan sis!!!





http://blogmummyrifqiy.blogspot.com/2015/05/free-vitalea-untuk-ahli-baru-shaklee.html

Allene typicalmommy said...

dari dlu sampai skrg.. klu masuk kedai mmg memang kena sawan... klu brg baby sale lagi meroyan terus... ihihih

Kakzakie said...

Puan doktor tu bila preggy akan kembonglah pipi tu Lya. Mahu-mahu kalah pipi Lya tau:)

asyifa mustaffa said...

X pnh masuk manjakuhappy tu...lalu jer p aeon... x rajin pulak nk nyinggh sbb baby da besor...:)

Kayu Manis said...

Ala salahkn adik pulakkk..

Dh depn mata mna nk thn ayam tu lya oii..
Nyummmm..nyummm

Malinda said...

dugaan sungguh la tengok tosey ko tu dik...bertabah la mintak2 ko terhindar dari makan benda2 yg bole mendatangkan lelemak...pesan untuk diri akak jugak ni...huwaaaaa ;p

Izzati Amira said...

kat melaka eh kedai 3 ros ni??

eelobor said...

tosei tu nampak menarik jer bila di gulung. biasanya lipat macam 3 segi jer. hehehe

Macy Humaira said...

tak tahu kenapa tak minat tosei. masaamm. eyh tapi roti naan kt melaka tu apa nama. sedap gilerrr. huhu.. oo lyacolours ni senanye nama faylezatul aini rupanya. hihi

LYAfrina said...

besar sungguh tosei tu..mmg knyang perut la mkn..klo ada ank2 kecik mmg best msk manjaku

sudipVSsenduk said...

kalau pi mana-mana kedai mamak, mesti nak order teh o ais. sedap betul mamak buat teh, dia letak daun ketom kot..

Cinta Cinta said...

hehehe.. boleh ye teruja dgn abc tu...

fairus said...

KALAU NAK LEPAK TEPI SUNGAI MELAKA, KAT DENGAN KAMPUNG MORTEN BARU SYOK..

nur anis said...

bapak aih besar ya amat tosei tu.. kenapa tak hidang pakai talam je! hahaha..

Dr Singa said...

ai is rindu tepian sungai melaka ituuu!!

mawar_berduri said...

ececeh...pipi tu dah nampak kempis sikit tu ..good job..teruskan usaha yew :)

mun said...

waduhhh tgk cheese nan... terliuq gak ni.. lama sgt xmkn.. hukhuk

percaya je klu kata xpenah naik..sbbnya tiap hari leh mengadap kan..hehe..
sama mcm mun la.. duk kl..tp xpenah g menara KL..padahal selalu je mengadap nampak bangunan tu.. huhu

Sha My heart said...

Nampak sedap makanan tu.

suka tengok jambatan, cantik tu. Berseri-seri je.