Wednesday, July 8, 2015

Buka Puasa di Halia Inc.

Assalamualaikum

Isnin hari tu buka puasa kat luar dengan member office
Halia Inc. Siapa rajin bercuti kat melaka, tau kan kincir air dekat bangunan merah tu kan
Hah kat situ la. Dekat Quayside Hotel
RM 45 nett per person. Ok la mampu milik
Tak mampu la nak pergi buffet 80 - 90 hengget wehhhh 
Sebab konsep aku ni, kalau bayar mahal kene makan banyak
Boleh gitu ? Hahahaha







Sampai-sampai nampak kambing
Weee suka mak





kuih-muih dan kek dan pencuci mulut




First round 
2 ketol daging masak beriani, 2 ketol meatball macam bolognese punya, sambal telur hancur
Sedap-sedap. Aku suka meatball tu sedappp





Kambing kambing
2 kuah. Percik dengan black pepper
Ok la kambing dia takde bau kambing
Sebab takde bau kambing, so aku ishtiharkan kambing ini sedap hihihi




2 sudu nasik dengan asam pedas tetel dan telur asin dan sayur kailan dan seketol nenas dalam masak lemak udang tapi udang tak amik dan 2 ketol kerabu ayam dan sedikit sambal kacang berkentang
omaigod omaigod omaigod  T_T





Last sekali soto. Kongsi dengan member
Hoi nak meletop perut aku weyhhhh

Natijahnya, malam tu aku sembelit hahahaha
Dah la balik malam tu, aku minum detox tea. Perut dah memulas sakit nak detox ni tapi tak bleh berak. Kau tak rasa merana ke ?? Esok terus mc weyyyy
Nyesal mak T_T

Apa-apa pun, Halia Inc sedap
Harga mampu milik. Choice makanan boleh tahan sampai tak termakan 
Makanan not bad sedap jugak. Ikut tekak aku la
Environment best sebab tepi sungai melaka

Sekian.




lets klik !!

6 comments:

fairus said...

Pernah makan di situ beberapa kali sebelum ia diupgrade menjadi Halia Inc.

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

dah lama tak merasa mknan buffet camni... merasa pun masa opis belanja.. harap pegi sendiri mak tak mampu.. hehe..

wahida said...

sedapnya soto tu...
eh murah tu rm45 je...berbaloi...siap ada kambing lagi...

Aziela said...

Aiseh....naper makan sikit jer? Rugi...rugi..makanan sedap2 tu..

eelobor said...

masa baca harga RM40 tuh terdetik mahal nya. tapi bila tengok gambar menu2, rasa cam berbaloi gak.... mesti puas hati makan kan?

Hanie said...

peh.. semua makanan nampak sedap. Boleh try ni. halia inc.. murah pun murah..