Monday, December 7, 2015

Cibiuk now in Melaka yeay !

Assalamualaikum

Cibiuk dah ada kat Melaka yeay !!
Aku pernah tengok Catz makan kat Cibiuk. Tak nak plak menggiurkan pulak kan
Dah la dia ada pelbagai selection of sambal
Lepas tu dapat tau dia bukak branch kat Melaka
Harus laju-laju nak pergi
Tapi area MiTC pulak tu. Jauh -_-
Tapi last Friday ingat nak p terjah butik E Queen kat muzaffar
So dah alang-alang p area sana, mari terjah sekali Cibiuk !




Rumah Makan Cibiuk namanya
Pelayan dia umangaihhhh tak paham aku dorang cakap
Pekat sangat loghat dia
Sampai 3-4 kali aku dok "hah???"
Nasib baik pelayan dia tak lempang aku hahaha

Aku memang suka makanan Indonesia, sebab pedas
Before this selalu makan kat Wong Solo je
Wong Solo paneh, takde hekon. Parking hazab jugak
Tapi Cibiuk best. Ada hekon. Parking pon senang
So kesimpulannya, hekon memainkan peranan penting hahahaa





Selalu tengok orang minum teh botol ni
So aku pon gedik la nak try
Teh botol (tapi dalam kotak yang botol punya habis) @ RM 2.90
Ok tak kena kat tekak aku sekian




Amik set for 2
Nasi Liwet Kastrol Ayam Kampung Bakar @ RM 33.90
Nasi dia sedappp. Bawang goreng dia tu sedap weyh. Aku bukan peminat bawang goreng. Tapi bawang goreng dia ni sedap

Dekat set tu ada ayam bakar, tauhu, tempe, petai, ikan sepat masin, ulam salad dan timun
Sodap oiiiiii
Sambal dia podeh ko tengok lada beso-beso
Meleleh air mata makan

Kitorang add onn Daging Empal @ RM 7.90
Pon sodappp



Dia ada 5-6 jenis pilihan sambal
Yang sambal lada beso-beso tu memang dalam set
Aku amik sambal mangga dengan sambal kicap
Sambal mangga tu menangis pedas dan sedapppp lepas tu aku p amik lagi hahaaha
Same goes to sambal kicap. Podeh
Meletop perut aku tahan pedas

Overall:
makanan sedap
harga boleh tahan berpatutan
environment kedai best
parking senang

Rumah Makan Cibiuk Melaka
No. 8 & 10, Lingkaran MiTC,
Kompleks Perniagaan MiTC Perdana,
75450 Ayer Keroh, Melaka.

Tel: 013-2613530



lets klik !!

8 comments:

adrianna syaz said...

Sedapnya leya...dah tak ddk melaka..cmna nk p mkn??huhu

Aziela said...

Mak aiii...harus terjah ni. Tp kena tunggu laki akk x der. Dia x gemor mknn indon ni

Malinda said...

orang melaka dan makanan pedas berpisah tiada....kuikuikui...nampak sedap semuanye lain kali ada rezeki bole terjah...tq bagi info...muah ciket

Kakzakie Purvit said...

Sebenarnya ini masakan tradisi jawa yg dikomersialkan Lya
Hebat tak hebatnya org mereka berdagang sampai tempat kita.

Hanie said...

waduh... terliur plak rasanya.. sy mmg suka yg pds2 n.

Mawar Melati said...

Humang aii...cara lya bercerita tentang
Nasi Liwet Kastrol Ayam Kampung Bakar tu tak pasal pasal kecur liur Melati. Nak try jgk laa kalu cam ni

Kayu Manis said...

Klasiknye weiih..
Mantap hidangannya....

eelobor said...

wooowww baju biru tudung kuning.... hehehe sabtu lepas saya balik kampung majlis perkahwinan adik ipar. mngu nie nak bertandang ke muar pulak. nak singgah melaka hajatnya