Monday, April 4, 2016

kisah memasak

Assalamualaikum



Masa cuti sekolah bulan lepas, anak sepupu aku yang dok Puchong 3 orang balik melaka
Cuti-cuti theyols nak duduk kampung la
Yang sorang tu baru Form 1. Lagi 2 orang tu sekolah rendah lagi
Yang Form 1 tu memang pandai masak
Kau gila Form 1 pandai masak. Aku rasa aku dulu masa Form 1, goreng telor pon tak pandai kot haha
Pernah sekali dulu aku p puchong. Mak dia keje. So tinggal dia je kat rumah. Mak dia pesan suruh masak la ada sedara dia nak datang ramai
Ko tau dia masak apa?
Sayur lemak kobis, ayam masak kicap, cencaru goreng, sambal belacan
Wei form 1 pandai buat sambal belacan ! Aku sampai sekarang fail ok sambal belacan hahahaha
Lepas tu adik aku sorang kan duduk puchong dengan diorang. Tak habis-habis la gebang "dak siti masak soto sedap".
Alang-alang dia balik kampung seminggu tu, hari-hari la aku menyanyi tepi telinga dia "siti aku nak sotoooooo" hahaha
Pastu dia masak. Amik kau sedap okkkkkkkkkkkkk
Terus aku rasa nak pencen memasak *pencen dari memasak yang tak seberapa ni hahaha*
Sambal kicap tu memang terbaikkk sangat
Terus aku bagi upah bawak tengok boboiboy hahahaha
Kuangjaq tak mak sedara. Dapat makan baru nak ajak tengok wayang
Then ahad, sebelum diorang nak balik puchong tu, dia masak ayam kicap
Walawehhhhhhhhh memang terbaik boboiboy tauuu

Tengok soto ni aku keliur plak
Dah lah dia tak bagi2 aku resepi ni
Ggrrrrrrr




lets klik !!

7 comments:

wahida said...

aku tak kira...ko kena ugut budak Form 1 tu mintak resepi soto ni jugak....aku nakkkkkk resepi...giler tempting dia punya soto weiiii...
nak resepi sambal hitam jugakkkkk...tak kiraaaaaaa...

respek abes kat budak Form 1 dah boleh masak hebat macam ni...ko kim slm kat dia...ko cakap kat dia, macam ni nak letak hantaran rm15k pun takpe...hehe...

Kakzakie Purvit said...

Sah mak adik Siti ini masak laaagi sedap
kalau dah Siti yg baru form 1 dah terror apa lagi mak dia.

makcikkantin said...

Wowwww, hanya tu yg mampu kata

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

amboii...cer tempek gambar si siti tu ? kagum nih kecik-kecik pandai masak ...ahhahaha

Kayu Manis said...

Boleh buat mnatu ni..
Anak2 knor ni pndai mkn jer

Alia Laila said...

Tercabarnya rasa baca entry ni ! hahahaha kami pun form 3 baru pandai buat sambai belacan. tak kira lepasni waiting list resepi ialah soto sambal cili hitam berapi !

eelobor said...

form 1 dah pandai masak macam2 menu? huhuhu boleh masuk chef cilik ni