Thursday, August 11, 2016

Nasi Ayam di hujung minggu


Assalamualaikum

Hujung minggu hari tu ada tetamu
So masak nasi ayam je senang dan cepat



Kebiasaan buat nasi ayam akan buat sup dulu. Dah siap sup tu baru masak nasi. Guna sup yang sama






The nasik 




Ni ayam yang dah masak siap dalam sup. Keluarkan dan perap dengan madu sekejap. Dan goreng





Yang ni tak di perap dengan apa. Yang dari sup tu, goreng sekejap





Ni ayam kampung. Goreng kunyit je




Kali ni tak pakai timun dan tomato
Kita buat kailan oyster. Sedap hoi dan senang gila buat

Kailan tu celur dulu
Pastu buat kuah oyster - garlic, oyster sauce, air sket, bancuhan tepung jagung sket (untuk pekatkan kuah), garam sket je dan pepper




Kuah lada dan kicap




Sup nasi ayam





Buat jugak tauhu sumbat




Pagi tu buat agar-agar santan gula melaka dulu
Nasib baik sempat set keras dia




lets klik !!

5 comments:

wahida said...

weiiii sedapnya nasi ayam ko weiii...
lama jugak aku tak buat nasi ayam...nak buat la hujung minggu ni...

Aziela said...

Betullll. Hidangan ringkas, tapi lengkap. Confirm semua org mkn dan pulang dgn kenyang. Tengok pun dh kecur lya weii...

Maman Reen said...

Jemput Reen datang sekali.. Nak juga merasa. Hihihi muka tak malu :p

Kakzakie Purvit said...

Semua tu kakak suka!
Lagi-lagi tahu sumbat dan agar-agar santan - aduhai!

Malinda Ismail said...

Huntung la tetamu ko dik...balik gosok perut...hahaha...memacam hah hidangan sedap2 pulak tu...moga murah rezeki korng anak beranak pasni :)